Instalacja aplikacji w Ubuntu 10.04

Witam,

Od kilku dni jestem szczęśliwym :smiley: posiadaczem Ubuntu 10.04 jako mojego pierwszego Linuxa. Nie znam się… mówię otwarcie.

Prosiłbym o pomoc i wytłumaczenie krok po kroku sposobu instalacji programów na tym cudeńku (nie chodzi mi o centrum oprogramowania Ubuntu bo to jest banalne).

Prosiłbym by ktoś napisał krok po kroku jak zainstalować Operę i Jdownloadera. ![-o<

Za pomoc będę bardzo wdzięczny =D

co do opery to pobierz ze strony paczkę .deb i zainstaluj - normalnie dwuklikiem.

jdownloader - wejdz w dział download dla Linuksa i bedziesz miał opcję pobrania skryptu jd.sh - pobierz, kliknij prawym na właściwości i zaznacz w uprawnieniach “zezwolenie na wykonanie jako programu” - pierwsze uruchomienie pobierze i zainstaluje aplikacje, a nastepnym razem odpali już zainstalowany program.

dodatkowo proponuje zainstalować “Ubuntu Tweak” - przydatna aplikacja która pozwoli sporo “wyklikać” bez potrzeby zabawy konsolą - na początku dobra rzecz :slight_smile:

Nie ma w Centrum Oprogramowania Opery? JDownloader jest (przynajmniej u mnie).

A skoro bardzo nie chcesz instalować przez to co wyżej napisałem to otwórz terminal i klepnij:

sudo apt-get install opera

jak skończy, to potem:

sudo apt-get install jdownloader

Wiele osób uważa, że Linux bez dostępu do sieci jest tylko zabawką pozbawioną możliwości instalowania oprogramowania w sposób, jaki jest im znany z Windowsów, a wcale tak nie jest :slight_smile:

Programy w Linuksie można instalować lub uruchamiać w sposób podobny do tego, jaki przyjęto w systemach Microsoft.

Jeśli program do prawidłowego działania nie wymaga dodatkowych pakietów (zależności) lub został skompilowany statycznie (ew. dynamicznie i “z głową”), wówczas można go pobrać i zapisać na HDD/CD/DVD/pendrive po czym uruchomić go np. na innym komputerze który nie ma dostępu do internetu.

Każdy program, który ma zostać uruchomiony w Linuksie: