Instalacja innego systemu = utrata gwarancji?

Witam.

Znajoma kupiła w vobisie laptopa. Zapytała sprzedawcę czy może zainstalować sobie XP bo vista dla niej jest ciężka w obsłudze.

Gość powiedział jej, że nie bo utraci gwarancję.

W pierwszej chwili zaśmiałem się i powiedziałem, że przeinstalowanie systemu nie wpływa na gwarancję, ale potem zacząłem się zastanawiać. Być może faktycznie utraci gwarancję?

Nie nie ma wpływu… Microsoft sam nawet zaoferował użytkownikom Visty przejście na XP. Poza tym to użytkownik ma prawo wybrać na jakim chce pracować systemie… Twoja koleżanka może się przesiąść nawet na Linuksa.

:hahaha: Dobre. Większej bzdury dawno nie słyszałem.

Chwila, chwila…

Proponuję poczytać gwarancję.

To nie jest komputer składany przez Nas.

vobis - chyba najbardziej walnięta firma;

w gwarancji mogą sobie wszystko zapisać - jeżeli będziesz chciał z niej skorzystać to pozostanie ci sąd i udowodnienie, że warunki gwarancji są w sposób jednoznaczny krzywdzą jedną ze stron.

W takim przypadku pozostaje skorzystanie z niezgodności towaru z umowa ale przypuszczam, że vobis będzie się bronił, że komp był specjalnie dostosowany do visty a XP go popsuł :o Pozostaje sąd

czyli wniosek - nie kupuj w vobisie, drogo, dziwaczne warunki gwarancji, ja osobiście nie trafiłem na nikogo kto ma pojęcie o tym co sprzedaje (nawet nie wiedzą co mają w kompie, wszystko poblombowane, a w centrali mówią, że jakiego producenta płyta główna to ich tajemnica handlowa :o :o ).

Polecam inne sklepy sieciowe (komputronik - taki sobie ale się starają, prolinea - raczej wiedza co sprzedają czy nawet markety z elektroniką

Cóż, poradzę jej to co napisał Monczkin , i napiszę jutro maila do vobisu.

ja zareagowałem tak samo :wink:

A niby dlaczego waszym zdaniem to bzdura? Producentem komputera jest Vobis, składa go z gotowych podzespołów (na które nadal powinna być gwarancja producenta), dlatego nie zamierzają brać odpowiedzialności za system instalowany przez kogoś z poza ich firmy.

Tyle, że zdaje się, że tu jest to laptop tak więc postawienia gwarancji to dzieło producenta, a nie Vobisu.

Zamiast przypuszczać zacznij od czytania ze zrozumieniem - mowa jest o laptopie, a nie komputerze

To prawo (tzw. downgrade) przysługuje tylko w przypadku niektórych edycji systemu. Warto zaznaczyć, że zostało wprowadzone już w przypadku Windows XP. W przypadku Windows XP Professional można było zamiast niego korzystać z Windows 2000 Professional, Windows NT Workstation 4.0 lub Windows 98 SE. W przypadku Windows Vista w edycjach Business i Ultimate mamy z kolei prawo do instalacji Windows XP Professional.

no nie do końca, zapomniałem napisać, że laptop jest firmy HP

hehe dobre… gwarancja jest na laptopa na pewno a nie na to co na dysku nagrano ;] było by to dość idiotyczne… szczególnie że vista jest w tej chwili słabszym i bardziej zawodnym systemem… co potwierdza sam microsoft oferując zamiany na xp ;D ja viste mam od pół roku w szafie ;] czeka na service pack 1 ;]

marines , nie odświeżaj tematów , masz wszystko w gwarancji jak byś nie wiedział

Czytaj gwarancję.

Spotkałem się tylko z zapisem w gwarancji, że system zainstalowany ma być oryginalny lub darmowy wtedy nie stracisz gwarancji, jak nie ma takiego zapisu co zainstalujesz to twoja sprawa, czyli czytać gwarancję, jeśli tam nic nie pisze o systemie to rób co chcesz.

Jeśli chodzi o gwarancję producenta - przeczytać warunki. Każdy producent może ustalić inne.

Nie tracisz prawa do złożenia reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Ją zawsze możesz złożyć przez 2 lata od zakupu nawet jeśli nie obowiązuje cię gwarancja. Oczywiście obowiązują cię wtedy warunki określone w ustawie, nie w karcie gwarancyjnej.