Instalacja Linuksa obok Windowsa - pytania

Hej!

Mam kilka pytań związanych z instalacją linuxa obok windowsa xp sp3. Oba systemy będą stawiane na nowo.

1.Mam dysk 320gb z czego 10 gb to recovery (vista). Jak proponujecie podzielić ten dysk? Myślałem nad czymś takim:

OS1 : 30gb

OS2: 30gb

Gry: 100gb

Dane: 100gb

Workspace : 50gb

2.30gb styknie na linucha? bo na winde z doświadczenia wiem że tak :slight_smile:

3.Na partycjach Dane i Workspace mam zamiar pracować pod obydwoma systemami, nie będzie żadnych problemów?

4.Czy warto pchać się w Ubuntu 64x? czy lepiej zostać na 32 bitach? Chodzi mi to o głównie programy związane z programowaniem.

5.Jak zmusić linucha żeby nie tworzył partycji SWAP skoro w kompie mam 4gb ramu?

6.Pod ubuntu miałem problemy z siecią może lepiej zainstalować jakieś inne distro? (jestem stosunkowo zielony w linuxach).

7.Z tego co wiem należy najpierw zainstalować winde a potem linucha żeby było wszystko GIT z grubem, tak?

No to chyba tyle :wink:

Proszę o pomoc i pozdrawiam

2.Tak

  1. Tak

4.Nie.

  1. Po prostu jej nie tworzysz?

  2. A dokładnie jakie problemy. Ubuntu albo debian

  3. Tak

  1. w tej chwili nie robi to już różnicy, więc instaluj to co ci bardziej odpowiada.

  2. warto stworzyć swapa, bo linux używa go także do hibernacji. powinien mieć co najmniej tyle, ile masz pamięci ram.

Stare i nie prawda tak jak swap = 2*ilość RAM, gdyż takie coś było stosowane, gdy ludziom się jeszcze nie marzyło 4GB RAMu. Ogólnie dla ramu >=512MB przyjmuje się wystarczającą ilość 512MB dla swap. Oczywiście można dać 2 - 4GB ale nie ma sensu przy takiej ilości RAMu u mnie przy 256MB RAMu na starym kompie zużywa 100 - 150 MB swap a na laptopie mam 512MB RAMu z czego ok 300 jest odpowiednio zarządzane przez system a swap wykorzystywany jest tylko ok. 50MB przy właczonym Gimpie i OOo razem.