Instalacja linux mint obok windows 8.1

Chciałam zainstalować w wolnym miejscu linux mint, a mam Windows 8.1 wiec zmniejszyłam partycje tak żeby było 30000 MB sformatowałam ja jako ntsf a potem jeszcze raz wymarzałam bo chyba trzeba było zostawić niesformatowana i jak chce linuxa zainstalować to mi nie wykrywa Windowsa tylko proponuje żeby utworzyć nowa partycje albo zmienić istniejącą pod linux. Niestety nie znam się na tym systemie i nie wiem co tam wybrać mam:

dev/sda1 ntfs

dev/sda2 fat32

dev/sda3

dev/sda4 ntfs

dostępna przestrzeń 1mb

dev/sda5 ntfs

dev/sda6 ntfs

dostępna przestrzeń 31459

 i jeszcze urzadenie do instalacji programu rozruchowego

Jak to zainstalować żeby windowsa nie uszkodzić i żeby się oddzielnie oba systemy dobrze uruchamiały i nie wpływały na siebie?

 

sugar!!!, na forum używamy polskich liter diakrytycznych (ą, ć, ę, ń i tak dalej). Proszę - korzystając z przycisku Edytuj (na dole każdego posta po lewej stronie) - wyedytować swój post dodając polskie znaki. Zignorowanie tej prośby będzie skutkować przeniesieniem tematu do kosza.

Pozdrawiam,

no właśnie jak mi ktoś pomoże to zainstaluje te polskie litery na razie z live pisze

Linux działa na swoim systemie ext4. NTFS jest dla Windowsa. Skasuj tą pustą partycje, Linux przy instalacji powinien sam zaproponować podział na partycje gdy wykryje nieprzydzielone miejsce na dysku.

no już wcześniej wyczyściłam chyba dobrze i nadal nie widzi Windows http://www.fotosik.pl/zdjecie/073ec50f1ad10e55

Ale nie widzi partycji Windowsa czy w jakim sensie?

no nie widzi windowsa i nie proponuje żeby obok niego zainstalować tylko co najwyżej mogę sobie wybrać spośród dostępnych partycji?  a za bardzo nie wiem czy dobrze jeśli zainstaluje na tej wolnej przestrzeni a co najważniejsze gdzie ten program rozruchowy umieścić

Tu masz świetne wideo jak zainstalować Linux Minta koło Windowsa

 

How to Dual Boot Windows 10 and Linux Mint