Instalacja linux mint obok windows 8.1

(sugar!!!) #1

Chciałam zainstalować w wolnym miejscu linux mint, a mam Windows 8.1 wiec zmniejszyłam partycje tak żeby było 30000 MB sformatowałam ja jako ntsf a potem jeszcze raz wymarzałam bo chyba trzeba było zostawić niesformatowana i jak chce linuxa zainstalować to mi nie wykrywa Windowsa tylko proponuje żeby utworzyć nowa partycje albo zmienić istniejącą pod linux. Niestety nie znam się na tym systemie i nie wiem co tam wybrać mam:

dev/sda1 ntfs

dev/sda2 fat32

dev/sda3

dev/sda4 ntfs

dostępna przestrzeń 1mb

dev/sda5 ntfs

dev/sda6 ntfs

dostępna przestrzeń 31459

i jeszcze urzadenie do instalacji programu rozruchowego

Jak to zainstalować żeby windowsa nie uszkodzić i żeby się oddzielnie oba systemy dobrze uruchamiały i nie wpływały na siebie?

(Dimatheus) #2

sugar!!!, na forum używamy polskich liter diakrytycznych (ą, ć, ę, ń i tak dalej). Proszę - korzystając z przycisku Edytuj (na dole każdego posta po lewej stronie) - wyedytować swój post dodając polskie znaki. Zignorowanie tej prośby będzie skutkować przeniesieniem tematu do kosza.

Pozdrawiam,

(sugar!!!) #3

no właśnie jak mi ktoś pomoże to zainstaluje te polskie litery na razie z live pisze

(Longhorn2009) #4

Linux działa na swoim systemie ext4. NTFS jest dla Windowsa. Skasuj tą pustą partycje, Linux przy instalacji powinien sam zaproponować podział na partycje gdy wykryje nieprzydzielone miejsce na dysku.

(sugar!!!) #5

no już wcześniej wyczyściłam chyba dobrze i nadal nie widzi Windows http://www.fotosik.pl/zdjecie/073ec50f1ad10e55

(Longhorn2009) #6

Ale nie widzi partycji Windowsa czy w jakim sensie?

(sugar!!!) #7

no nie widzi windowsa i nie proponuje żeby obok niego zainstalować tylko co najwyżej mogę sobie wybrać spośród dostępnych partycji?  a za bardzo nie wiem czy dobrze jeśli zainstaluje na tej wolnej przestrzeni a co najważniejsze gdzie ten program rozruchowy umieścić

(Przemo78) #8