Instalacja Linuxa


(Spider89) #1

Wczoraj ściągnąłem Linuxa Madrake 10.0 i chciałbym go zainstalować, mam Windowsa XP Professional z SP1. Czy podczas instalacji nie będę musiał robić formata?? Chce po prostu zainstalować dodatkowo Linuxa. Dzięki za info z góry:D


(Monczkin) #2

przy instalacji kreator spyta się ciebie jaką opcję formatowania wybierasz. Masz tam do wyboru między innymi "wykorzystaj wolne wmiejsce partycji windows" - czasami się udaje ją wykorzystać :slight_smile: - generalnie nie polecam tej opcji niedoświadczonym użytkownikom

Najlepiej by było, gdybyś wcześniej przygotował partycję, na której zainstalujesz linuksa, a wtedy pozostałym partycjom nic się nie stanie


(Plik) #3

eeeeee ... linux potrzebuje co najmniej dwoch partycji ... [1 na pamiec wirtulana a druga na sam system -cos takiego ... ;p] nie radze ci instalowac na tej samej ... [nawet nie wiem czy sie da ... ;/]

moze najpierw zanim sie spytasz to polooukja w necie na temat instalacji ... ;/

pozdro ...


(lazikar) #4

Linux potrzebuje przynajmniej dwóch partycji:

Linux Native-do zainstalowania linuxa

Linux Swap- jako partycji wymiany

Najlepiej przed instalacją zostawić sobie wolną przestrzeń na dysku (niespartycjonowaną) którą przeznaczamy pod linuxa a przy instalacji w opcji Partycjonowanie wybrać Wykorzystaj wolne miejsce. :smiley:


(E Chomik) #5

No ja mam z tym problem . Miałem 2 systemy linux i windows. Po reisntalce zniknął ekrna logowania gdzie było do wyboru linux albo widows. Wieć chce zainstalować od nowa. Ale te partycje dla linuxa zostały i przy instalacji to jak mam je wybrać żeby się to zainstalowało. I jeszcze jedno gdzie w linuxie bodajże w centrum ustawia się ten keran logowania i ilość sekund ( ile ma się pkazywać ten keran).

Kumacie baze?? :smiley:

Tu daje screen że są te partycje: KLIK

Lub jak nie będzie się chciało załadować to ten:

KLIK


(Czarno to widzę...) #6

Kumacie


(Szamrok) #7

Linux nie wymaga partycji swap, bedzie bez niej dzialac. Choc zawsze dobrze jest miec jakiegos swapa.


(system) #8

shamrok pisze

Nie jest to dokońca prawdą.. Niektóre dystrybucje wręcz wymagają parttycji swap. W razie braku partycji wymiany nie chce sie instalować system ..(linux)

Pozdro.. !!


(Szamrok) #9

Linux = kernel, a kernel nie wymaga swapa, linux != dystrybucja.

Jesli chodzi o dystrybucje to juz jest to narzucone przez ich tworcow np: Slackware nie wymaga swapa do poprawnego dzialania.