Sprawa wygląda tak. Mam legalne licencjonowane oprogramowanie, które chcę zainstalować na użyczonym przez inną firmę komputerze. Komputer jest użyczony, że tak się wyrażę “legalnie”, z odpowiednim na to papierem.
Czy mogę na nim zainstalować posiadane przez swoją firmę oprogramowanie?
Wydaje mi się, że tak, ale potrzebuję tego na piśmie - czyli znać przepis na podstawie którego mogę to zrobić.
Nie jest Ci tutaj potrzebny żaden przepis prawny tylko zapis w umowie użyczenia, że możesz na danym sprzęcie instalować swoje oryginalne programy. Sprawdź czy zapis odnośnie tej sytuacji widnieje w umowie. Pamiętaj również, że wiele programów to wersje OEM i jeżeli raz zainstalujesz na konkretnym komputerze to tylko na tym konkretnym komputerze dany program będzie legalny. Jeśli masz wersje pudełkowe (BOX) to problemu nie ma. Instalujesz, a tuż przed oddaniem komputera odinstalowujesz program i po sprawie.
Przepisy prawa nie zabraniają firmie oddania w użytkowanie własnego komputera innym podmiotom, aby one same, we własnym imieniu czerpały z niego korzyści majątkowe np poprzez instalację oprogramowania, które służy do pracy i do zarobków. Tej sytuacji prawo nie reguluje w sposób szczegółowy tylko w sposób ogólny w kodeksie cywilnym w części o umowach cywilnoprawnych. Twój problem powinna regulować umowa użyczenia. Jeżeli były by problemy później, a w umowie użyczenia nie było by zapisu je rozwiązać, to wtedy stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.