Mam laptopa z Windowsem Vistą dosyć starego i nie mogę znaleźć płytki z Windowsem od niego, dodam tylko że nie działa mi napęd CD/DVD i tu jest kilka pytań ode mnie.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne Visty?
Czy jak przywrócę ustawienia to będą od razu zainstalowane na nim sterowniki?
Jak wgrać Viste na prendrive?
Można jakoś zainstalować Viste z pendrive? jeśli tak to jak to zrobić?
Gdzie znajduję się klucz aktywacji Visty?
Jestem w tym kompletnie zielony więc prosiłbym o pomoc krok po kroku
Ad. 1 Zapewne na dysku masz ukrytą partycję recovery z której możesz przywrócić system do stanu fabrycznego. Informacji jak to zrobić poszukaj w instrukcji.
A płyty recovery zapewne trzeba było zrobić przy pierwszym uruchomieniu systemu.
Ad. 2 Jeżeli przywrócisz system z recovery to tak, wszystkie sterowniki i programy od producenta będą zainstalowane. Jeżeli wykonasz czystą instalacją, sterowniki będziesz musiał sam doinstalować.
Ad. 4 Poszukaj w Google Instrukcji jak to zrobić jest pełno.
Ad. 5 Klucz aktywacyjny jest na naklejce COA, która znajdziesz pod spodem laptopa bądź pod baterią.
Ad 1. Jeśli zainstalujesz XP na innej/wolnej partycji to stracisz dostęp do Visty, możesz też zainstalować XP na tej partycji na której jest Vista (Vista zostanie usunięta).
Ad 2. Będziesz musiał zainstalować wszystkie sterowniki ze strony producenta laptopa (jeśli takie udostępnia, jeśli na stronie producenta nie ma sterowników to odpuść sobie instalację XP).
Rozważ też instalację “czystej” (bez zbędnych śmieci od producenta laptopa) Visty (musiałbyś pożyczyć lub “zdobyć” nośnik z Vistą).
Czy możesz odczytać klucz z naklejki pod spodem laptopa.
– Dodane 24.04.2013 (Śr) 12:04 –
Napisałem ci że jeśli nie ma sterowników pod XP na stronie producenta laptopa to znacząco utrudnia sprawę (sprawdzałeś czy na stronie producenta laptopa są sterowniki do XP?).
Jaki to laptop (podaj dokładny model, naklejka pod spodem laptopa)?