Instalacja Steam'a na Linuksie - wybór ścieżki

Witam,

Ciąg dalszy mojej “walki” z linuxem (pierwsze dni). Poradziłem sobie z instalacją wine (pare errorów), tym razem stanąłem na instalacji STEAMA (Counter-Strike’a), a w zasadzie na kroku, gdzie wybieramy ścieżkę.

Oto screeny:

38499686.th.png

Dochodzę do tego etapu i do wyboru mam tylko widoczne na screenie ścieżki, które de facto nie istnieją, bo dyski przecież formatowałem przed instalacją linuxa (czyżby gparted nie dokładnie sformatował?).

96948361.th.png

Jaki kolwiek wybór, czegokolwiek, kończy się takim “errorem”.

Nie mam zielonego pojęcia co teraz. Dodam, że instaluje z poziomu “graficznego” (nie z konsoli) tj. przez dwuklik na SteamInstall.msi

Bardzo proszę o pomoc, jestem początkującym użytkownikiem linuxa i staram się szukać, czytać, uczyć, próbować metodą prób i błędów, ale naprawde jestem już dziś zmęczony, użeram się z tym wszystkim od samego rana i nie mam kompletnie pomysłu jak z tego problemu wyjść.

Wersja wine: wine-1.1.25-1mdv2009.1.i586

Dystrybucja linuxa: Mandriva Linux 2009 Spring

Te foldery nie są ścieżkami do katalogu Windowsa, ale znajdują się one w folderze /.wine/drive_c(?) w twoim katalogu domowym, może błąd przy wyborze ścieżki powoduje instalator .msi, znajdź jakaś starszą instalacje w .exe

Polecam też aplikację PlayOnLinux w której automatycznie zainstalują się wszystkie potrzebne składniki, ma też prosty w obsłudze interfejs, a gry wybierasz sobie z listy.

http://www.playonlinux.com/pl/

Zobacz czy masz już “~/.wine/drive_c/Program Files/Steam”, jeśli tak to usuń ten katalog i spróbuj ponownie. Nie bez znaczenia mogą być te errory podczas instalacji wine, o których wspominasz, powiedz więcej o nich.

Spróbuj zainstalować w nowym prefiksie Wine.

WINEPREFIX=$HOME/.wine-steam wine ./instalator-steam.msi

Powyższy kod może nie zadziałać, gdyż instalujesz z .msi, a nie .exe. Do instalacji paczki msi możesz chyba użyć:

wine msi -i ./instalator-stea.msi