Instalacja sterowników do drukarki - Lubuntu

Witam, dzisiaj z racji tego, że mamy rupieć nie wydalał już dłużej na Windows XP postanowiłem zainstalować jej Lubuntu. Wszystko chodzi dużo sprawniej i jesteśmy dużo bardziej zadowoleni, jednak mam problem z zainstalowaniem drukarki Samsung ML-1860. Próbowałem przez dodawanie drukarki w Linuksie, jednak co ciekawe jedyne zalecane sterowniki jakie proponuje mi zainstalować to do modelu ML-1750. Gdy to robię drukarka niby się instaluje, jednak gdy klikam “Wydrukuj stronę próbną” drukarce miga zielona lampka jak przy drukowaniu jednak nic dalej się nie dzieje i lampka przestaje migać. Ściągnąłem sterowniki z tej strony: http://www.samsung.com/uk/support/model/ML-1860/XEU�’> z działu Linux i ściąga mi się plik w postaci .tar.gz. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o Linuxa, zainstalowałem mamie go tylko po to, żeby buszowanie po Internecie było dużo sprawniejsze :slight_smile: Co mam zrobić, żeby zainstalować tę drukarkę z tego pliku lub jakimś innym sposobem? Będę bardzo wdzięczny za wskazówki.

 

Pozdrawiam

Pokaż zawartość tego pliku. Najszybciej poleceniami.

gunzip plik.tar.gz
tar -tf plik.tar

W miejsce plik wpisz nazwę paczki, którą pobrałeś. W jaki sposób instalowałeś ten moduł do drukarki?

Wpisałem polecenia w konsoli UXTerm (jest też XTerm ale tam jest to samo) i wyskakuje błąd “no such file or directory” (paczka znajduje się na pulpicie). A drukarkę instalowałem poprzez Narzędzia systemowe -> Drukarki

gunzip ~/Desktop/plik.tar.gz
tar -tf ~/Desktop/plik.tar

Albo wrzuć zrzut ekranu z zawartością paczki.

Spróbuj wydrukować coś normalnie, nie z opcji próbnego drukowania, bo kiedyś mi się tak zdarzyło, że drukowanie próbne nie szło, a drukarka normalnie drukowała z LibreOffice Writera.