Instalacja sterowników NVIDIA na Kubuntu\Ubuntu

Witam!

Mam problem… mianowicie zacząłem się bawić z systemem operacyjnym kubuntu 7.10. Słyszałem o ciekawej wizualizacji beryl, wiem także, że jeest ona dostępna w mojej wersji kubuntu. Jednak po przeczytaniu kilku wątków na forach internetowych na ten temat, dowiedziałem się, że należy “tylko” zainstalować sterowniki (w moim przypadku nVidii). Więc weszłem na stronę invidii, ściągnąłem sterowniki do linuxa… i tu się zdziwiłem… Zamiast instalacji pobrałem jakiś programik, który kubuntu otworzył w edytorze tekstu. Jestem zupełnym laikiem w sprawach linuxa, więc nie wiem co z tym zrobić… Prubowałem jakoś wkleić to do konsoli, ale komputer tylko kilka razy piknął, i na tym koniec. Zwiedziłem już pełno forów na ten temat, ale nic nie znalazłem… tzn było dużo opisanych instalacji sterowników… ale ja ni w ząb nie rozumiem co tam piszą… :frowning: Jeśli ktoś mógłby mi pomódz to proszę o opisanie mi procedury instalacji sterowników w kubuntu krok po kroku.

Proszę o pomoc!

Zgóry dziękuję i pozdrawiam!

A zajrzałeś może przypadkiem do Przewodnika Ubuntu do którego link jest podany w przyklejonych tematach? Chyba jednak nie, bo nie zadawałbyś tego pytania. Radzę jak najszybciej nadrobić zaległości.

Bo takie pliki standardowo otwieraja się w edytorach, a edytor pokazał Ci zawartość pliku :slight_smile:

Żeby taki plik uruchomić pewnie musisz to zrobić z konsoli, ale najpierw musisz nadać mu pewnie możliwość wykonywania jako programu

wchodzisz do konsoli (terminal) i w celu przejscia do katalogu, w którym masz ten plik, np. jeśli masz na pulpicie wpisujesz:

cd /home/twoja_nazwa_uzywkonika_pod_ktora_sie_logujesz_do_systemu/Desktop

nadajesz mu prawo do wykonywania wpisując

sudo chmod +x plik_ktory_jest_sterownikiem

a następnie uruchamiasz go:

./plik_ktory_jest_sterownikiem

i jeśli instalacja się rozpocznie to powinny być już jakieś podpowiedzi ze strony instalatora.

Pozdrawiam!