Instalacja sterowników NVidia

Podczas istalowania sterowników (NVIDIA-Linux-x86-1.0-8756-pkg1.run) wyrzuciło mi komunikaty, że mam inną wersję biblioteki gcc (gcc-3.4.6) niż kompilowane były sterowniki i że muszę wyłączyć framebuffer.

Jaką wersją gcc zainstalować i w jaki sposób wyłączyć framebuffer ( zahaszowanie wpisu ‘vga = normal’ nic nie daje)

Dystrybycja: Zenwalk 2.4 (dawniej miniSlack)

Dzięki za pomoc.

gcc musi być w takiej samej wersji jaką jądro było kompilowane.

Sterowniki próbujesz instalować przy wyłączonych iksach?

nie, poprzedzone komendą init 3

a ja myślalem, że gcc musi być w takiej samej wersji co sterowniki byly kompilowane

Zapomniałem dopisać, że bootloader to lilo, niestety nie znam się tak na nim jak na grub.

Bootloader nie ma tu nic do rzeczy.

Może byćteż tak, że framebuffer jest wkompilowany w jądro na stałe. Wtedy sterowników nVidii nie zainstalujesz.

Ale dla pewności zajrzyj do /var/log/nvidia-installer.log. Tam powinno byćwięcej informacji o błędach.

To chyba nie o to chodzi, a o opcję nVidia Framebuffer w konfiguracji jądra. Ona jednak nie wpływa na instalowanie sterowników.

A co ma piernik do wiatraka? Skoro znasz się na Grubie, to sobie zmień. :slight_smile:

GCC musi być zgodne z jądrem.

Cóż, jak pierwszy raz robiłem sobie jajko, to wkompilowałem to na stałe i sterowników nie mogłem zainstalować, wiec chyba jednak wpływa.

fragment loga:

ERROR: Unable to load the kernel module 'nvidia.ko'. This happens most

       frequently when this kernel module was built against the wrong or

       improperly configured kernel sources, with a version of gcc that differs

       from the one used to build the target kernel, or if a driver such as

       rivafb/nvidiafb is present and prevents the NVIDIA kernel module from

       obtaining ownership of the NVIDIA graphics device(s).


       Please see the log entries 'Kernel module load error' and 'Kernel

       messages' at the end of the file '/var/log/nvidia-installer.log' for