Instalacja Ubuntu 14.04.4

Witam.

Znajomy polecił mi postawienie obok mojego Windows 7(który chodzi tak sobie) Ubuntu, żeby zwiększyć wydajność. Jako, że jestem kompletnie zielony w temacie, przychodzę tutaj po pomoc. Ściągnąłem plik ubuntu-14.04.4-desktop-386.iso. Co dalej? Dodam, że aktualnie stan mojego dysku jest następujący:

Dysk D: 129GB wolnych z 136GB

Dysk E: 136GB wolnych z 136GB(znajduje się tam tylko folder z WinRarem)

Byłbym strasznie wdzięczny za pomoc.

Tak więc Ubuntu postaw na dysku E. Najlepiej jednak postawić najnowszą wersję, jednak z lżejszym środowiskiem graficznym niż Unity.

Może lepiej zainstalować wersję 16.04 LTS?

OK, spróbuję(chociaż aktualnie mam problem, żeby wejść na stronę releases.ubuntu.com/16.04/). Ale co mam zrobić, jak już ściągnę obraz ISO?

Może jednak podałbyś co to za komputer lub jakie podzespoły. Dobór środowiska to też ważna sprawa, ale dobierzmy je do sprzętu, a tu nie wiemy jaki jest.

Do zainstalowania systemu wystarczy Ci pendrive o wielkości 8GB i program który przeniesie pliki instalacyjne z obrazu iso na pendrive i uczyni go bootowalnym. Polecam program Unetbootin do pobrania tutaj.

Przeczytaj to: http://ubuntu.pl/dokumenty/Przewodnik_Ubuntu_14.04_LTS_Trusty_Tahr.pdf

Wtedy nie będziesz miał więcej pytań.

Proszę bardzo, tak wyglądają podzespoły mojego laptopa: http://www.fotosik.pl/zdjecie/4a0d4e39f471c0eb Jeszcze dodam, że używam go głównie do przeglądania Internetu i pisania programów czy innych prac na studia. Czasami gram w jakieś gry o niewielkich wymaganiach sprzętowych(ale to mogę spokojnie robić na Windowsie).

 

Jak na partycji systemowej zostało 2 GB wolnego miejsca to jak to ma chodzić (wydajnie)?