Instalacja Ubuntu 9.04 obok Windows'a Seven - laik

Heloł, przyszło mi tak nagle aby obczaić Ubuntu, od razu mowię w Linux’ach jestem laik i będę się pytał dużo.

  1. Jak bezpiecznie zainstalować Ubuntu obok Windows Seven

  2. Jakimi programami mogę otworzyć programy / gry przeznaczone dla Windows.

  3. Czy potrzebny jest antywirus ?? - tak napoczątek

ad. 1 tak

ad. 2 wine

ad. 3 po co?

Na linuxa nie ma wirusów…

ad1. Na innej partycji.

ad3. Może na codzień nie, ale czasami się przydaje np. do odwirusowania win albo pendrive :p. Polecam ClamAV

Tu się nie zgodzę, wirusy są ale na prawdę w znikomej ilości.

Hmm… no to ja wiem, ale chodzi mi oto abym mógł spokojnie odpalic i tego i tego. Bo znam przygody z Vistą i XP’kiem że jaja są

W Linuksie tych “jaj” nie ma! instalujesz, zainstaluje Ci Gruba i po prostu działa…

A boot mi się nie zwali ??

Najbezpieczniej to zainstalować Wubi, czyli Ubuntu wewnątrz systemu Windows ale nie wiem jak to działą z 7. Pamiętaj tylko, że Wubi w Windows instaluje się jak każdy inny program, np. GG i tak samo jak inne programy się go deinstaluje w celu usunięcia a nie jak niektórzy użyszkodnicy, wyrzucają do kosza a potem płaczą, że im Ubuntu w bootlaoderze zostało.

A kto Ci takich bajek naopowiadał? Wirusy są ale po pierwsze jest ich co najwyżej kilkadziesiąt a po drugie wirusy linuksowe nie mają łatwego życia w środowisku systemów uniksowych.

Zawsze możesz przywrócić bootlaoder windowsowy.

Pozdrawiam!

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=34 … ja+systemu - a z tym się zapoznałeś? Jeżeli nie (a z Twoich pytań wnioskuję że nie), to zachęcam do lektury.

Zamiast tych aroganckich i w sumie nietrafnych odpowiedzi, moglibyście wyjaśnić mu po prostu czy GRUB będzie widział windows 7 przy bootowaniu, czy trzeba by go edytować, żeby widział, ktoś już w ogóle próbował np. ubuntu 9.04 + win7 RC?