Instalacja Ubuntu z poziomu Windowsa - czy możliwa?

Witam wszystkich.

Mam pytanko do Was !

Jestem kompletnie zielony w sprawach linuxa , bedzie to moj pierwszy raz gdy bede go uzywal.

Nie posiadam plytki zadnej czystej , dzisiaj swieto jutro niedziela a chcialbym z nudow potestowac Ubuntu.

Czy jest mozliwosc zainstalowania ubuntu z poziomu XP , mam obraz najnowszego Ubuntu 9.04 na dysku.

Tylko pytanie , co teraz zrobic zeby wszystko poszlo zgodnie z planem?

Napisalem ten temat ze wzgledu ze jestem kompletnie zielony w Linuxie i nie chcialbym poopelnic bledu wiec moze lepiej bedzie jak ktos kumaty poda mi jakies propozycje.

Cos slyszalem o WUBI , owszem jest on tam.

Ale czy ten obraz wypakowac? Deamonem odpalic? Niemam pojecia wiec poczekam na wasze odpowiedzi bo moje mysli wydaja sie mylne.

Pozdrawiam ! :slight_smile:

Zamontuj obraz (nie wypakowuj!), wtedy będziesz mógł zainstalować przez WUBI. Oczywiście zrób dla świętego spokoju backup ważnych plików, istnieje niezerowe prawdopodobieństwo ich utraty instalując Ubuntu przez Wubi.

Powiesz mi jeszcze jak zrobic Backup waznych plikow?

W Sumie nic waznego niemam , ale przy starcie systemu bede mial do wyboru dwa systemy tak?

Czyli zamontowac w Deamonie , wejsc na plyte i uruchomic WUBI dobrze rozumiem? :slight_smile:

Istnieje pozniej odinstalowanie Ubuntu?

Czy ratuje mnie tylko format systemu i od nowa instalacja Windowsa XP?

Czy imstalacja Ubuntu nie przyniesie mi jakis nieoczekiwanych problemow z komputerem itd?

No zwyczajnie skopiuj swoje ważne dane na jakiś inny nośnik.

Tak, będzie wybór systemów przy starcie komputera Patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/GRUB

Tak, można później odinstalować Ubuntu instalowane przez WUBI. Patrz: http://wubi-installer.org/ , w szczególności FAQ

Nie powinna i w 99% nie da, ale gwarancji nikt Ci nie da.

Dziekuje Ci serdecznie za odpowiedzi.

A czy ten system bedzie w pelni po polsku?

Sciaglem go ze strony glownej ubuntu.com bodajze.