Instalacja Ubuntu z poziomu Windowsa - czy możliwa?

(Damianfon) #1

Witam wszystkich.

Mam pytanko do Was !

Jestem kompletnie zielony w sprawach linuxa , bedzie to moj pierwszy raz gdy bede go uzywal.

Nie posiadam plytki zadnej czystej , dzisiaj swieto jutro niedziela a chcialbym z nudow potestowac Ubuntu.

Czy jest mozliwosc zainstalowania ubuntu z poziomu XP , mam obraz najnowszego Ubuntu 9.04 na dysku.

Tylko pytanie , co teraz zrobic zeby wszystko poszlo zgodnie z planem?

Napisalem ten temat ze wzgledu ze jestem kompletnie zielony w Linuxie i nie chcialbym poopelnic bledu wiec moze lepiej bedzie jak ktos kumaty poda mi jakies propozycje.

Cos slyszalem o WUBI , owszem jest on tam.

Ale czy ten obraz wypakowac? Deamonem odpalic? Niemam pojecia wiec poczekam na wasze odpowiedzi bo moje mysli wydaja sie mylne.

Pozdrawiam ! :slight_smile:

(Sawyer47) #2

Zamontuj obraz (nie wypakowuj!), wtedy będziesz mógł zainstalować przez WUBI. Oczywiście zrób dla świętego spokoju backup ważnych plików, istnieje niezerowe prawdopodobieństwo ich utraty instalując Ubuntu przez Wubi.

(Damianfon) #3

Powiesz mi jeszcze jak zrobic Backup waznych plikow?

W Sumie nic waznego niemam , ale przy starcie systemu bede mial do wyboru dwa systemy tak?

Czyli zamontowac w Deamonie , wejsc na plyte i uruchomic WUBI dobrze rozumiem? :slight_smile:

Istnieje pozniej odinstalowanie Ubuntu?

Czy ratuje mnie tylko format systemu i od nowa instalacja Windowsa XP?

Czy imstalacja Ubuntu nie przyniesie mi jakis nieoczekiwanych problemow z komputerem itd?

(Sawyer47) #4

No zwyczajnie skopiuj swoje ważne dane na jakiś inny nośnik.

Tak, będzie wybór systemów przy starcie komputera Patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/GRUB

Tak, można później odinstalować Ubuntu instalowane przez WUBI. Patrz: http://wubi-installer.org/ , w szczególności FAQ

Nie powinna i w 99% nie da, ale gwarancji nikt Ci nie da.

(Damianfon) #5

Dziekuje Ci serdecznie za odpowiedzi.

A czy ten system bedzie w pelni po polsku?