Instalacja Win XP na istniejącego windows 7


(Sebcio12345) #1

Witam, jak w temacie. Problem polega na tym, że brat ma zainstalowanego Win 7, teraz chce żebym zainstalowal mu win xp. Jednak podczas próby instalacji wsztstko jest oki niby sie uruchamia płyta botoowalna ale potem wywala blu screna. wiem ze powinno być na odwrót z tymi sysytmami najpier XP potem 7. Jednak win 7 juz jest wiec chce teraz xp, tylko jak to zrobić. Komputer moj to laptop ACER 7738G.Pozdrawiam i prosze o wskazówki.

-- Dodane 23.01.2012 (Pn) 16:03 --

Zmieniłem w biosie AHC na IDE i niby zaczał instalke sformatował 7 i wywalił jakiś błąd i sie wyłaczył i koniec prosze o pomoc.


#2

podaj komunikat bledu to bedzie cos wiecej wiadomo,i kiedy dokladnie sie pojawia,co sie wtedy dzieje


(Lpietras5) #3

Prawdopodobnie jest to Windows zmodyfikowany programem N lite (nieumiejętnie). Najlepsze instalki to płyta oryginalna .


(XMan) #4

Ściągnij sterowniki SATA ze strony producenta.

Ściągnij Windows XP Service Pack 3.

Zintegruj p/w do Windows XP za pomocą programu nLite 1.4.9.1.

Poradnik :

Stwórz bootowalną płytkę.

Sprawdź instalację...


(Sebcio12345) #5

ok tak zrobilem działa, teraz inny problem mam. Zainstalowałem XP ale po instalce sterów do dźwięku dźwięk jest ale ciagle komp probuje instalowac oprogramowanie dla Audio Device on High Definition Audio Bus, pokazuje mu recznie pliki ale i tak nie pobiera ich, nie wiem co robic

-- Dodane 23.01.2012 (Pn) 18:47 --

sterwonikow do karty graficznej tez nie moge zainstalować


(XMan) #6

Zainstaluj AIDA32 - Enterprise System Information 3.94.2

Z sekcji Komputer --> Podsumowanie spisz/podaj :

--> Nazwa płyty głównej

--> Mikroukład płyty głównej

--> Ekran (Karta wideo)

--> Multimedia (Karta dźwiękowa)

kliknij aby powiększyć :

dane2w.th.jpg

Nie wykaże odpowiednich danych to zainstaluj AIDA64 Extreme Edition 1.70.1400


(Sebcio12345) #7

Już mam wszytsko dobrze, problem jeszcze z botloaderem bo mam dwie opcje do wyboru dwa xp jeden co sie nie dał zainstalowac i drugi dobry. Teraz nie wiem który botloaer wywalic jak sprawdzic który jest dobry


(kuba3351) #8

Kliknij start następnie polecenie uruchom i wpisz

C:\boot.ini

Kliknij ok.Otworzy się notatnik z plikiem tekstowym.Będą tam linijki odpowiedzialne za wyświetlanie systemów na liście uruchamiania.Będą one w takiej kolejności w jakiej są wyświetlane na liście podczas uruchamiania.Skasuj niepotrzebną linijkę.Oczywiście jest to ważny plik konieczny do uruchomienia systemu i przed jego modyfikacją trzeba zrobić jego kopię zapasową.


(Sebcio12345) #9

Więc tak mam już dwa systemy win 7 i xp, ale jest jeszcze jeden problem, uruchamia sie tylko windows 7 nie ma menu wyboru dwóch systemów, jak to zrobić żeby sie pojawiło menu wybooru

-- Dodane 23.01.2012 (Pn) 22:46 --

i nie moge znaleźć sterownikow do grafy dla windows 7 te co sa podjae instalator ze nie znalazl urzadzenia


(kuba3351) #10

Menu wyboru systemu zrobisz za pomocą programu EasyBCD.

Ściągnij program stąd: http://www.dobreprogramy.pl/EasyBCD,Pro ... 12231.html

Po ściągnięciu instalujesz.Gdy otworzysz program wybierz zakładkę Add Entry.

Pojawi się takie okno:

file.php?name=BABBBD836C64600793E8E293A57C5037

Przy jedynce ustawiasz tak jak jest na screenie

W dwójce wpisujesz nazwę dla nowej pozycji, czyli jaka nazwa będzie wyświetlała się dla systemu na liście.Możesz wpisać np.Windows xp.

Jeśli w trójce będzie tak jak na screenie to znaczy, że program automatycznie ustalił gdzie jest zainstalowany system.W takim przypadku kliknij Add entry.Jeśli program sam tego nie wykryje, będziesz musiał podać partycję na której zainstalowany jest windows xp z tym, że podajesz tak jak widzi windows 7, czyli jeśli w windows 7 ta partycja oznaczona jest jako D: to tak samo ustawiasz w programie.

Następnie idziesz do zakładki Edit Boot Menu, i ustawiasz tam domyślny system operacyjny (ten który będzie od razu zaznaczony) możesz tam również zmienić kolejność wyboru systemu do uruchomienia oraz czas po którym ma zostać uruchomiony domyślny system operacyjny.Na koniec kliknij Save Settings aby zapisać nowe ustawienia.

Co do karty graficznej podaj jaką masz.