Instalacja Win11 na starym sprzęcie

Stary sprzęt to Lenowo L440. Chciałem przetestować Win11 na tym laptopie. Znalazłem 3 metody.

1. Modyfikacja Rejestru poprzez „Bypass”
  2. Rufusem.
  3. Windows11Upgrade.
    Problem z pierwszą metodą - nie otwiera mi się okno CMD na żadnym etapie instalacji, przez co nie mogę wejść do Rejestru i go zmodyfikować.
    Rufusem wyświetla mi się jakiś ERROR i coś ode mnie chce, a że mój angielski jest niemal zerowy to nie wiem o co chodzi.
    Trzecią metodą również wyskakuje jakiś błąd i na tym się kończy moj test Win11 na Lenowvo.
    Co ciekawe na jeszcze starszym HP pierwsza metoda(modyfikacja rejestru) przeszła bez problemów.
    Jakieś sugestie? Zaznaczam, że nie jestem informatykiem i proszę o wyjaśnienia jak krowie na rowie.

Jak masz tam jakiś Windows to spróbuj uaktualnienia jako serwer (od najprostszych przełączników po jakieś zaawansowane)?

setup.exe /product server
setup.exe /Product Server /Compat IgnoreWarning /MigrateDrivers All

mnie ruszyło coś podobnego do drugiej wersji przy uaktualnieniu z 23H2 na 24H2 (MS mogło już ulepszyć ISO i zaktualizować sumy kontrolne, tak by nikt się nie kapnął, że czas marnuje).

Plik setup.exe ze rozpakowanego ISO lub z gotowego pendrive.

Co do Rufusa to może zrobiłeś pendrive pod UEFI a nie legacy BIOS.

123~2

Może kramar99 podlinkuje jakie kombinacje alpejskie trzeba wykonać jeszcze, pomimo że Rufus coś tam odblokuje.

Co do bypassów, to może pomyliłeś te z trybu czystej instalacji z tymi do uaktualniania na minimalnie sprawnym systemie (jak oba dalej dają jakieś efekty, bo te do uaktualnienia chyba zostały już zignorowane).

I wszystko działa!!

1. To okno ty sam wywołujesz przez Shift-F10, następnie uruchamiasz regedit i importujesz (Menu>Plik-Import) „Bypass”
  2. Rufusem najłatwiej (wybierz ostatnią wersję) - najważniejsze opcje w czerwonej ramce, drugie okno pokazuje się jak naciśniesz START

Możesz również od razu stworzyć konto lokalne jak chcesz.
    2025-08-19_173129