Instalacja zestawu do podpisu elektronicznego


(remik307) #1

Witajcie,

 

mam problem z instalacją czytnika - bit4id - do karty z podpisem elektronicznym (Sigillum).

Całość powinna działać na Windows Xp pro i być wykorzystywana w programie Płatnik.

 

Instaluję oprogramowanie - CryptoCard Suite - z dołączonej płyty. Oprogramowanie powinno zainstalować

wszystkie wymagane komponenty - do zarządzania podpisem i sterowniki do czytnika.

 

Podłączam czytnik bit4id do USB w komputerze... i nic się nie dzieje. W oknie "menedżer urządzeń" nic się nie dzieje.

Gdy uruchamiam program "Asystent konfiguracji" żeby sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo, to w końcowym raporcie

wszystko jest na zielono... oprócz jednej pozycji - na samym dole na czerwono jest zaznaczone, że nie został podłączony czytnik.

 

Sprawdziłem wszystko również na Windows 7 Pro i jest dokładnie ten sam efekt.

Zareklamowałem czytnik i dostałem (podobno) nowy. Niestety ciągle jest ten sam problem.

Nie wiem czy jednak coś jest nie tak z samym czytnikiem czy może jednak ja coś źle robię...

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, wskazówki :slight_smile:

 

Pozdrawiam

RR


(JNJN) #2

Jak podpinasz czytnik do portu USB kompa, wykrywa go system jako nowe urządzenie?

 

Sprawdzałeś na różnych portach USB - najlepiej z tyłu kompa.

 

Inne urządzenia USB poprawnie pracują na tym kompie?

 

Może masz USB w wersji 1.1, a potrzeba min 2.0?

 

Sprawdź czytnik na innym kompie, po podłączeniu system ma wykryć nowe urządzenie?


(remik307) #3

System w ogóle go nie wykrywa - zarówno na komputerze z Windows XP jak i z Windows 7.

Nie pojawia się żadne nowe urządzenie - w “menedżer urządzeń” nie ma ani nierozpoznanego urządzenienia, ani czytnika kart.

Sprawdzałem na wszystkich portach - z przodu i z tyłu. Inne urządzenia (pendrive) działają bez problemu.

Komputery mają USB 2.0 więc tutaj raczej nie powinno być problemu.

Czytnik był już zgłoszony do reklamacji (bo również system go nie wykrywał) - podobno go wymienili i sprawdzili, że działa…

ale niestety problem cały czas pozostał.


(JeyJey) #4

Sprawdź na innym kompie czy chociaż wykrywa, sterowników nie musisz instalować


(remik307) #5

Sprawdzone - teraz już na 3 komputerach - zereo rekacji, system nie wykrywa czytnika.


(JNJN) #6

 

No to wygląda, że uszkodzony?

 

Edit:

 

Niech przyjdą i go zainstalują jak tacy cwani.

 

A zasilany jest z portu USB, czy ma dodatkowy zasilacz?

 

Ma kabel USB oryginalny - bo może tu problem?


(remik307) #7

Czytnik jest zasilany z portu USB. Kabel jest oryginalny - w ogóle jest na stałe przymocowany, więc nie ma możliwości wykorzystania innego kabelka.

To jest ten czytnik http://www.bit4id.com/en/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=503&lang=en

 

Wygląda na to, że faktycznie muszę jeszcze raz go reklamować… :confused: