Instalator systemu zgłasza błąd dysku - system nie może być zainstalowany

(Wioletta993) #1

Witajcie,

Piszę do Was ponieważ nie wiem jak sobie już z poradzić. Jestem zielona, dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość. Sprawa ma się tak:

Najszybciej było by wymienić dysk, ale na nim jest kilka waznych danych, które chce później przez odzyskiwanie mieć. Bardzo proszę o pomoc ;(

Dodam, że fomatowanie, dzielenie, dodawanie, usuwanie partycji jest nie wykonalne. Nie mam również innego kompa ani inngo dysku do jakiś operacji.

(Dimatheus) #2

Hej,

Niestety dysk jest prawdopodobnie mocno uszkodzony i instalacja systemu może się nie powieść, a sam dysk może przestać działać w dowolnej chwili. Prawdopodobnie komunikat ten można pominąć wyłączając sprawdzanie stanu S.M.A.R.T. dysku na płycie głównej, ale to rozwiązanie jest niezalecane.

Pozdrawiam,

Dimatheus

(Wioletta993) #3

Czy to się robi w Biosie ? Zależy mi bardzo żeby odzyskać zdjęcia, które są bardzo dla mnie ważne. Czy jak wyłącze to będę mogła zainstalować windowsa i ewentualnie coś odzyskać?

(drunkula) #4

Jeżeli na dysku są ważne dane, odpal jakiś LiveCD z linuxem, zgraj te wrażliwe dane na pendrive i formatuj dziada - może uda się jednak windę zainstalować i może podziała do zakupu nowego. Oba “może” są dość wątpliwe :wink:

/edit:

Tak, w biosie.

(Wioletta993) #5

Czy znaczenie ma jaki ma być linux?

(abrakadabra77) #6

Nie ma znaczenia  - najlepiej jak to będzie jakaś  prosta mała  dystrybucja żebyś  się  nie  pogubiła w  tym :slight_smile: I jak zależy ci bardzo na  odzyskaniu tych zdjęć  to staraj się za  bardzo nie “mielić”  tym dyskiem  bo w przypadku kiedy już jest na tyle  poważnie  uszkodzony jak u Ciebie to “sypie” się  reszta  lawinowo

(drunkula) #7