Instalator Ubuntu zjadł wszystkie partycje Windowsa

Witam, na wstepie zaznaczam że jestem jeszcze początkującym w linuxie :slight_smile:

Dzisiaj zainstalowałem najnowsze Ubuntu 13 na jednym z moich komputerów.

Miałem dysk podzielony na 3 partycje C: WinXP / D: Dane / E: Win7.

Wybralem opcje zastapienia instalacji Windows7 na Ubuntu i … instalator skasowal wszystkie partycje :?

Mam tylko partycje sda5 - 3gb/250GB. Polecenie fdisk -l wylistowalo mi jedynie 3 partycje sda1*linux (~230gb) / sda2 extended / sda3 swap.

TestDisk nie wykrywa nawet partycji oznaczonej NtFS a jedynie 250 gigabajtową partycję + 2 mniejsze.

Czy da sie jakos inaczej odzyskac chociaz najwiekszą partycje D: (ntfs)?

Skoro wybrałeś opcję aby zainstalować Ubuntu zamiast Windowsa to nie dziw się że instalator skasował partycje. Zrobił dokładnie to co chciałeś :wink: Trzeba było wybrać opcję instalacji obok systemu Windows.

Możesz spróbować skorzystać z jakiś narzędzi do odzyskiwania danych po formatowaniu, tylko nie korzystaj już z tego dysku, ale wydaje mi się że w domowych warunkach niewiele zdziałasz.

Abyś miał dobrze podzielony dysk (bo instalator tylko sformatował dysk z windowsem i stworzył własną partycję czyli usunął wszystkie partycje i zrobił swoją) musisz sam wyznaczyć. Musisz wiedzieć do tego ile 1GB to MB xD. Dobrze by wyznaczyć miejsce na swap, /home (partycja na której są dane użytkownika np. dokumenty) i oczywiście na / (partycja systemowa). By zrobić partycję NTFS potrzeba płytę z windowsem i z wolnego miejsca, które zostało (na partycję z systemem plików ntfs) robisz partycję i nie instalujesz windowsa. Wtedy wystarczy zamontować partycję utworzoną jako ntfs. 1 Gb to 100 MB - może to się przydać do wyznaczania miejsca na partycji.

A nie wystarczy skorzystać z programu Gparted? O ile dobrze pamiętam jest on zawarty w systemie Ubuntu i doskonale sprawdza się przy tworzeniu partycji na dysku, również tych z systemem plików ntfs.

Czy coś ci się nie pomyliło ? :o