Gdy chcę pobrać coś, to program pobiera kilka pierwszych MB a potem od nowa ściąga. Wyskakuje taki komunikat:
IDM started to download the file using one connection because of data corruption when newly received data in several connections did not match the same data downloaded earlier.
Do you want to read about possible reasons of data corruption? [TAK] [NIE]
Posiadam jak narazie najnowszą wersję IDM: Internet Download Manager v6.14 Build 3
Z własnego doświadczenia wiem, że przyczyną przerywania ściągania przez IDM może być program antywirusowy lub zapora. Po ich odinstalowaniu ( a nie przy wyłączeniu)IDM ściąga pliki bez problemów.
Powyższe zrywanie połączeń i ściąganie ponowne na moim kompie miało miejsce na 3-ch różnych progsach Internet Security.
Znalazłem jeden taki program Internet Security, który współpracuje u mnie idealnie z IDM i wreszcie mogę ściągać bez kłopotu.
Jeśli korzystasz z programu bez cracka, to zwykle antywirus czy firewall nie traktuje pliku idm jako podejrzanego i zostaje on automatycznie dodany do wyjątków w zaporze.
Z IDM korzystam od lat, w tym czasie miałem okazję korzystać również z wielu antywirusów, firewalli czy pakietów IS i problemów nie było.
Pozbywanie się więc antywirusa czy zapory, to nie jest najlepszy pomysł.
Można sprawdzić w ustawieniach zapory czy program nie jest blokowany i ewentualnie dodać go ręcznie.
Nie chcę się upierać, ale wiem, że IDM od pewnego czasu nie współpracuje dobrze z Esetem.
Jakiś miesiąc temu coś chyba zmieniło się w tym programie i zaczęły się kłopoty. Takie komunikaty jak u Ciebie, ponadto każdy ściągnięty plik spakowany nie dawał się rozpakować wykazując błędy CRC a jeśli udało się coś ściągnąć w partach, to o połączeniu ich nie było mowy. Bez kłopotów można było ściągnąć plik ok. 350Mb (np serial TV) pod warunkiem, że ściągało się plik .avi a nie .rar. Ściągając plik z hosta premium z opcją wznawiania, ściąganie było bez przeszkód do ok 99,5%, następowało wyłączenie opcji wznawiania a ściąganie leciało od nowa znowu do ok.99,5% itd. Ściąganie przez przeglądarkę z pominięciem IDM również bez efektów.
Powrót do starszych wersji IDM nic nie zmienił.
Na którymś z forów wyczytałem o wpływie antywira na ściąganie i zrobiłem doświadczenie.
Co ciekawe, nic w konfiguracji tego Eseta się nie zmieniło ale posłuchałem podpowiedzi.
Odinstalowałem całkowicie antywira i ściągnąłem bez niego plik, którego wcześniej nie udało mi się poprawnie ściągnąć (z tego samego źródła). Zarówno przez IDM jak i przez przeglądarkę wynik pozytywny czyli plik był ściągnięty bez przerw i bez uszkodzeń.
A ponieważ bez antywira to ryzyko więc zainstalowałem Nortona - to samo co Eset czyli te same kłopoty. Comodo - to samo czyli be. Zainstalowałem Avasta i wszelkie problemy ze ściąganiem zniknęły i nareszcie mogę ściągać bez problemów. IDM pracuje normalnie, Avast też. Na tych wszystkich próbach zeszły mi chyba 3 tygodnie ale efekt (póki co) jest. Proszę nie traktować tego co piszę jako reklamy Avasta a jedynie jak rozwiązałem moje problemy ze ściąganiem. Może to komuś pomoże.