Internet działa na Funboxie od neostrady i nie działa na żadnym innym routerze


(tafmasterpl) #1

Witam, mam dość dziwny problem, ponieważ od jakichś 7-8 lat używam swojego routera NETGEAR DGND3700 i zawsze wszystko działało ok, od jakichś 2 miesięcy internet zaczął ciągle się rozłączać np. Działa 2-3 minuty, rozłączą się na 10-15 minut(mryga czerwona lampka = brak internetu lub mryga sama zielona dioda = w ogóle łączę nie działa) i z internetu na routerze NETGEAR’a nie można korzystać praktycznie wcale, do tego mam swój najstarszy router Linksys WAG54 z 2005 roku, na nim dokładnie to samo, oba routery skonfigurowałem sam. Nic kompletnie nie zmieniałem w netgearze od jakichś 5 lat, to samo w linksysie, te ustawienia w nim są z 2005 roku.

Oba routery zresetowałem do ustawień fabrycznych(dla testu) i ustawiłem na nowo(wpisałem hasło i login do neostrady i działa, ale rozłącza ciągle) Co jest najdziwniejsze, spece z orange’a mówią, że łącze jest super ok, kable są ok, wszystkie pomiary są rewelacyjne, pożyczyli mi swojego funboxa, na którym o dziwo nic nie rozłącza, było jedno może dwa rozłączenia przez 5 dni, więc uważam, że rewelacja.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem aby neostrada działała mu tylko na funboxie od orange? Z początku pomyslalem ze moj netgear moze się popsuł ze starosci, ale jak to samo się dzieje na linksysie ktory 10 lat lezy w szafie jako zapasowy router(identyczne objawy) to chyba jednak jest to jakas wina ustawien skoro na badziewiarskim funboxie dziala bez czkawki. Czy ktos wie może jak to naprawic aby znowu działał normalnie internet na moim netgearze? Co dziwniejsze jest, że doslownie przez ostatnie 8 lat wszystko bylo ok, ustawien nic nie zmienialem od lat…


(garoz666) #2

Masz neostradę?? Jesli tak to w technologi ADSL2+ czy VDSL? Jeśli VDSL to ani na Netgearze, ani na Linksysie nie ruszy bo mają tylko modem ADSL2+.

ADSL2+ - internet do 24Mb/s
VDSL/VDSL2 - internet do 80Mb/s

To jakbyś nie wiedział, w której technologi masz, a po prędkości internetu sie kapniesz :slight_smile:


(tafmasterpl) #3

Mam Neostrade 20 mb/s z tego co czytalem to bedzie ADSL2+, kiedys chcialem wiekszy ale goscie powiedzieli ze po tym kablu komunistycznym nie pojdzie nic wiecej niz 20 i te 20 chodzi jak juz chodzi bardzo dobrze 20 ms ping, jitter 1 ms i 20.04 mb/s na speedtescie, tylko problem z tym ze od 2 msc rozlacza w kolko, probowalem recznie ustawic teraz wedlug tego poradnika Orange, na ADSL2+ na sztywno albo na Auto na obu rozlacza po godzinie, zmienialem jeszcze z LLC na VC jak w poradniku, dalej rozlacza PPoE czy PPoA, bez roznicy, rozlacza. Lacze jest te same, umowa konczy mi sie chyba w listopadzie, nic nie bylo zmieniane. Co moze byc zle ustawione?


(Domker) #4

Ja mam 10Mbps Neostradę na TP-Linku i nic nie rozłącza.
Każdy router ma możliwość podejrzenia logów z połączenia. Zobacz w nich, co jest powodem rozłączania, czy desynhronizacja lub coś innego.

Tak poza tym support neo to miszcze w ściemnianiu :slight_smile:


(garoz666) #5

Paramtery lini mogły się pogorszyć bo na centrali upchali ponad wszelkie normy klientów i linia nie wyrabia, odpalił się stabilizator, który będzie z miesiac rozłączał, aż ustabiluzje parametry lini, a żeby były stabilne to obnizy predkośc. W neostradzie bodajże jest od do predkośc, przy do 10Mb/s jest od 1-10Mb/s, a przy 20Mb/s już nie pamietam jakie jest mionimum. Podłaczanie co troche innego routera z modemem ADSL też w kazdym routerze innym mogło spowodować mase błędów na lini.

Jedyne rozwiazanie jakie widze to zgłoszenie techniczne na infolini do neostrady chyba numer 801 xxx xxx i czekanie na techników, którzy najprawdopodobniej zresetują port i kazą do ustabilizowania lini siedzieć na funboxie.

12 lat męczarni z neostradą więc wiem co mówię.


(tafmasterpl) #6

Oni już tu byli pare razy, 3-4 razy, na początku był jakiś dziadek, z telefonem samsunga na którym wykonywał pomiary, które wychodziły oczywiście rewelacyjnie, potem coś przepinał “na linii”, “odłączał” i “resetował” nic kompletnie to nie dało, efekt ten sam.

Potem było 2 gości też coś “resetowali”, "naprawiali"i . za każdym razem wmawiają mi, że “mój router jest do dupy” bo na ich działa bajecznie.

Pożyczyłem od nich tego “funboxa” na tydzień było naprawdę nieźle, bo działało, że tak powiem “standardowo”(na tym funie) działało jeden dzień, potem raz rozłączyło na 10 minut mrygało na czerwono(na funboxie) i powróciło, potem też raz na 5 dni, było ok, łączny wynik rozłączeń to 2 razy na 5 dni(tyle udało mi się zauważyć :grin:)

Wczoraj podłączyłem swój(NETGEAR) i starałem się go skonfigurować włącznie z tym poradnikiem:
https://www.orange.pl/omnibook/konfiguracja-wlasnego-routera-adsl-vdsl
Zauważyłem, że działa lepiej po przestawieniu z “LLC” na “VC”(ewentualnie przypadek) bo dzisiaj od 10:00 działał do 20:00 chyba bez żadnego rozłączenia, a teraz od 21 zaczęła się seria rozłączeń taka jaka jest od ok. 2 miesięcy, czyli działa minutę rozłącza na 5-10 i działa minutę.

Ogólnie neostrade mam od jakiegoś 2001, pierwszy modem 56 kb/s potem 128 kb/s, potem 512 kb/s, potem zawrotne 1 mb/s, potem 2 mb/s, potem 10 mb/s i 20 mb/s do dzisiaj, przez ten czas były przygody, cyrki, awarie, z 3 lata temu jedynym większym problemem było to, że miałem 20 mb/s ale download był taki jaki być powinien ale upload był rzędu 0.000001 kB, że obrazek ważący 5 kilobajtów wysyłał się przez telefon albo cokolwiek jakieś 5 minut a na komunikatorach typu Skype, TeamSpeak 2/3 nie dało się praktycznie rozmawiać, ale takiej imprezy, żeby rozłączało serią(jak opisałem wyżej, dosłownie nigdy.

Już przyzwyczaiłem się do śmiechu wszystkich moich znajomych, kolegów, którzy mieszkają w mieszkaniach, a nie w domach wolnostojących, gdzie mają internet rzędu 60-100-300 mb/s płacąc za niego 40 zł i wykorzystując go w 1/10 co ja :joy: i jestem zgłoszony do listy “oczekujący” na “światłowód, którego mogę spodziewać się między 2019-2150 rokiem” :joy:

Tych pomiarów i jakichś analiz co jest źle, a co dobrze, chyba nie mogę wykonać, bo akurat ten NETGEAR ma to słabo rozbudowane(tak mi się wydaje, ale dla formalności wstawiam parę screenshotów co tam mam)

Moje pytanie do Ciebie garoz666, czyli mam od nich ten router wypożyczyć na miesiąc i kazać włączyć te “stabilizowanie” czy coś takiego?

Bo dla mnie też to wygląda jakby coś się przestawiło na tej durnej linii i te ustawienia, które mam w swoich routerach nie współgrały z tymi, które są w funboxie i dlatego rozłącza, tylko do teraz nie wiem co, bo zawsze było tylko login i hasło do neostrady i śmiagło, teraz sprawdzałem każda opcje PPoA, PPoE, ATM, STM, VC, LLC i nic, zawsze to samo. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być źle ustawione w tym routerze, zakładając, że jest to kwestia ustawień, bo i tak siedzę z tym przed weekend.


(garoz666) #7

To się samo włącza, albo nie.

Dziwne masz te parametry liniii, tak jakby gdzies było uszkodzenie, albo u ciebie, albo na “trasie” do centrali. Jeśli uszkodzenie jest pod budynkiem lub w ścianie to po zamiatane. Zostaje ci dotrwac do konca i im podziekować za najgorszą usługę w Polsce, która działa do czasu, aż sie chrzani tak, że sami nie wiedzą czemu bo jak wspomniałes dziadków przysyłają, którzy nie mają pojęcia o neostradzie tylko o telefonie po kablu, który nie musi mieć rygorystycznych warunków do przesłania głosu.

Mozesz zgłaszać do skutku. Ja jak zrywałem z nimi umowę 4 lata temu na nestrade to mi koleś w salonie Orange pokazał, prawie 3 mln zgłoszeń technicznych, on nigdy takiego czegoś nie widział. Na co ja mu na to, że jak byle jak świadczą usługi to technicy przyjeżdzają codziennie bo musza, a i tak nic nie zrobią bo przedpotopowa linia i za daleko od centrali, albo i centrala nie modernizowana.