Internet LubMAN, pytanie

Prawda jest taka że te 10Mb to nie jest przepustowość gwarantowana lecz maksymalna.

Łącze symetryczne oznacza że upload jest tej samej prędkości co download.

ponawiam pytanie, czy ktos mial do czynienia z tym dostawca internetu?

i taki cytat do mojego poprzednika :

,Transmisja danych poza sieć lokalną (internet) z prędkością umożliwiającą wykorzystanie transferu gwarantowanego w czasie krótszym niż 24h (w usłudze STANDARD odpowiada to przepustowości 5Mb/s a w wariancie PREMIUM – 10Mb/s).,

nie wiem czy dobrze zrozumialem ale 10mb/s to chyba transfer gwarantowany…?

Trochę informacji o firmie LubMAN i ich ofercie “INTERNET W DOMU” zarówno pakietu 5Mb/s jak i 10Mb/s

To działa tak:

Dostajemy łącze symetryczne ze stałym publicznym adresem IP.

Łącze ma maksymalną przepustowość w kierunku Od i Do klienta 10Mb/s(brak SLA) jest to przepustowość maksymalna, teoretycznie nie gwarantowana.

LubMAN Oficjalnie tez oznajmia że nie stosują żadnych limitów/dławików per sesja ani degradacji ruchu per port czy protokół.

Teraz pewien szkopuł, LubMAN stosuje taki zabieg jak gwarantowany transfer dobowy w postaci 2500MB dla Download i 2500MB dla Upload.

I teraz tak, jeśli przekraczamy w ciągu doby pobierając lub wysyłając 2500MB danych w tedy łącze otrzymuje tak zwany status “rekin” i jego maksymalna przepustowość jest przycięta do około 90KB/s.

Czyli LubMAN daje możliwość pobrania lub wysłania danych z prędkością do 10Mb/s, ale tylko i wyłącznie 2500MB każdy następny megabajt będzie już słany z prędkością do 90KB/s.

LubMAN określa to jako transfer gwarantowany, ale gołym okiem widać że jest to zwykły sposób ograniczenia ruchu generowanego przez klienta, można to porównać do limitów pobranych danych, jakie jeszcze jakiś czas temu obowiązywały na takich łączach jak Neostrada z TP czy Chello z UPC.

LubMAN oficjalnie wypiera się, że jakoby stosowali jakiekolwiek limity transferu, oni stosują transfer gwarantowany dla określonej ilości danych, co w efekcie końcowym jest jednym i tym samym tylko inaczej nazwane.

Podsumowując

  1. Jeśli posiadasz LubMAN “INTERNET W DOMU” i pakiet 10Mb/s (te same zasady dla pakietu 5Mb/s tylko mniejsza prędkość) to

możesz wysyłać i pobierać z prędkością DO 10MB/s, przy czym nikt nie daje żadnych gwarancji ze będziesz takową przepustowość posiadał.

  1. Możesz cieszyć się łączem o przepustowości 10Mb/s do czasu aż nie pobierzesz 2500MB lub nie wyślesz 2500MB po tym fakcie łącze otrzymuje status rekin i spowalnia do 90KB/s, mało tego LubMAN stosuje politykę ze klienci którzy w danym momencie posiadają status rekin są wrzucani do dość wąskiego pasma w efekcie czego walczą miedzy sobą o przepustowość, efektem czego w szczycie często się zdarza ze na łączu ma się 10-20% straconych pakietów i korzystanie z sieci zaczyna być przykrym doświadczeniem.

LubMAN oficjalnie przyznaje się do tego faktu i wzrusza ramionami ze tak ma być i nic im do tego, bo w końcu klient wykorzystał transfer gwarantowany.

Dobra rada, jeśli zdarza ci się często pobierać w ciągu doby więcej niż 2500MB danych to radzę pomyśleć o innym dostawcy choćby chello z UPC gdzie przy łączu 10Mb/s nie będziesz miał tak chorych limitów/transferów gwarantowanych.

Jeśli natomiast nie pobierasz więcej niż 2500MB na dobę to LubMAN będzie w miarę optymalnym wyborem, ich szkielet co prawda rozwija się w ślimaczym tempie, ale coś się tam zawsze dzieje, ruch krajowy w miarę optymalny za to zagranica trochę kuleje, ale da się wytrzymać. Aha dla usługi “INTERNET W DOMU” LubMAN ruch do TPNETu puszcza przez zagranice.

Jeśli chodzi o awaryjność, tu w miarę w porządku sporadycznie coś się dzieje, gorzej jak już coś się stanie w tedy reakcja nie specjalnie szybka tym bardziej jak coś trzeba naprawić w terenie, jak się awaria trafi na koniec tygodnia to trzeba sobie poczekać ładnych parę dni.

Kontakt z pracownikami, dość toporny, sporadycznie ktoś raczy ci odpowiedzieć i często gęsto jest to lakoniczna odpowiedz.

Szczególnie bardzo nie miły jest jeden pracownik odpowiedzialny za klientów usługi “INTERNET W DOMU” nie wymienię jego nazwiska publicznie, bo to nie ma sensu, ale ów Pan albo nie raczy podjąć rozmowy z klientem albo go dość ordynarnie zbywa, a nawet jeśli już raczy po długim czasie zwłoki podjąć komunikacje z klientem robi to na zasadzie “to ja wiem wszystko a ty głupi kliencie siedź cicho, bo i tak nie masz racji i się nie znasz”, ten człowiek już dawno nie powinien tam pracować, tylko psuje wizerunek firmy.

Czy można polecić tą firmę i tą usługę? Można, lecz z dużym “ALE”, wpierw miej świadomość, jakie czekają na ciebie aspekty techniczne bo się mocno rozczarujesz.

Gdyby nie te absurdalne gwarantowane transfery to można by powiedzieć, że bardzo dobra oferta na lokalnym ryku, ale obecnie ustępuje choćby chello z UPC no chyba ze ktoś potrzebuje łącza symetrycznego to już trochę inna sprawa.

Obejrzyj http://netpanel.lubman.pl/?act=faq i zdecyduj sam, czy zasady ci odpowiadają:

  1. Jaka jest przepustowość mojego łącza?

Przepustowość łącza zależy od konstrukcji Twojej sieci lokalnej. Może to być nawet 10 albo i 100 megabitów na sekundę. O szczegóły pytaj administratora Twojej sieci lokalnej albo samodzielnie przetestuj połączenie.

  1. Czy zawsze mogę korzystać z pełnej przepustowości mojego łącza?

W obrębie sieci lokalnej transmitujesz zawsze z pełną prędkością łącza, uzależnioną od konstrukcji instalacji. Transmisje poza sieć lokalną odbywają się z taką prędkością, abyś mógł wykorzystać transfer gwarantowany w czasie krótszym od 24 godzin.

  1. Co to znaczy “transfer gwarantowany”?

LubMAN wraz administratorem Twojej sieci lokalnej gwarantują, że w ciągu 24 godzin będziesz mógł pobrać i wysłać do Internetu określoną ilość danych. Wartość transferu gwarantowanego możesz sprawdzić na stronie http://netpanel.lubman.pl/. Znajdują się na niej między innymi liczniki danych pobranych oraz wysłanych do Internetu za ostatnie 24 godziny. Liczniki są obliczane od nowa co 5 minut. Przykładowo, o godzinie 20:17 liczniki obejmują Twoje transmisje dokonane w okresie od 20:15 dnia poprzedniego do godziny 20:15 bieżącego dnia.

  1. Jak skontrolować wykorzystanie mojego transferu gwarantowanego?

Na stronie WWW http://netpanel.lubman.pl/ znajdziesz informacje o swoim komputerze oraz wykres ruchu internetowego za ostatnie 24 godziny. Jeśli w czasie 24 godzin wyślesz lub pobierzesz z Internetu więcej niż wynosi transfer gwarantowany, Twój komputer otrzyma na stronie CPU::NetPanel status “rekin”.

  1. Czy wymieniając pliki w sieci lokalnej zużywam transfer gwarantowany?

Wymieniając pliki w prawidłowo skonfigurowanej sieci lokalnej nie zużywasz transferu gwarantowanego. Transmisje, które nie opuszczają sieci lokalnej nie są prezentowane na wykresie ruchu internetowego i nie zwiększają Twoich liczników transferu.

  1. Co się stanie, gdy wyślę lub ściągnę z Internetu więcej niż mój transfer gwarantowany?

Po wyczerpaniu transferu gwarantowanego Twój komputer otrzyma na stronie http://netpanel.lubman.pl/ status “rekin”, a Twoje transmisje internetowe zaczną być obsługiwane w drugiej kolejności. Nawet wtedy będziesz mógł komunikować się komfortowo, z pełną prędkością łącza z użytkownikami pracującymi w tej samej sieci lokalnej.

  1. Zużyłem cały transfer gwarantowany. Jak długo muszę czekać, aby znowu komfortowo korzystać z Internetu?

Wszystko zależy od kształtu wykresu ruchu zaprezentowanego na stronie http://netpanel.lubman.pl/. Jeśli właśnie usunąłeś wirusa albo wyłączyłeś podejrzany program, który w krótkim czasie zużył cały transfer gwarantowany, możesz czekać od 5 minut do około 24 godzin.

  1. Czy transfer gwarantowany wystarczy dla moich potrzeb?

Większość zależy od tego, jak intensywnie korzystasz z programów do łączności peer-to-peer oraz czy Twój komputer jest wolny od wirusów i innych szkodliwych programów. Użytkownik, który korzysta z poczty i komunikatorów internetowych, przegląda strony WWW, bawi się sieciowymi grami 24 godziny na dobę pobiera i wysyła do Internetu najwyżej po kilkaset megabajtów danych. Oceń swoje potrzeby na podstawie wykresów ruchu na stronie http://netpanel.lubman.pl/.

  1. Używam programów do łączności peer-to-peer. Jak mogę się ustrzec przed wyczerpywaniem transferu gwarantowanego?

Programy do łaczności peer-to-peer zazwyczaj pozwalają na ustalenie maksymalnej prędkości połączeń. Skonfiguruj oprogramowanie peer-to-peer tak, aby ograniczyć prędkość połączeń do rozsądnej wartości i sprawdź na stronie http://netpanel.lubman.pl/, czy zmiana uwidoczniła się na wykresie ruchu. Pamietaj, że program peer-to-peer transmitując z prędkością 100 kb (kilobitów) na sekundę może przez 24 godziny pobrać i wysłać do Internetu nawet po 1000 MB (megabajtów) danych.

  1. Jak mogę zmienić mój transfer gwarantowany?

Administrator sieci lokalnej może przydzielać zainstalowanym w niej komputerom różne wartości transferów gwarantowanych, od 200MB/24h w górę, przy czym suma transferów przydzielonych wszystkim maszynom w sieci lokalnej nie powinna przekroczyć wartości zakontraktowanej w LubMAN-ie. Każda zmiana transferu gwarantowanego odniesie skutek najpóźniej w czasie 24 godzin od jej wprowadzenia przez administratora w panelu zarządzania siecią lokalną.

  1. Zamiast normalnych stron WWW ładuje mi się wyłącznie strona CPU::NetPanel!

Administrator sieci lokalnej przekierował Twój komputer na stronę informacyjną, najprawdopodobniej w celu powiadomienia o jakimś istotnym problemie technicznym. Komunikat od administratora pojawia się w czerwonym polu na górze strony CPU::NetPanel. Skontaktuj się z administratorem sieci lokalnej w celu odblokowania łączności z Internetem.

  1. Jak przygotować komputer do pracy w mojej sieci lokalnej?

Wystarczy, że Twój komputer jest wyposażony w kartę sieciową Ethernet, zaś parametry połączenia są pobierane automatycznie, za pomocą protokołu DHCP. O szczegóły pytaj administratora swojej sieci lokalnej.

  1. Czy adres IP przyznany mi przez serwer DHCP jest adresem publicznym?

Tak, Twój adres IP jest adresem publicznym. Możesz go sprawdzić na stronie http://netpanel.lubman.pl/.

  1. Czy adres IP jest przyznawany na stałe czy też będzie się zmieniał?

Nazwa nadana Twojej maszynie w systemie DNS jest stała, zaś adres IP może się zmienić - nie częściej jednak niż jeden raz w ciągu roku kalendarzowego. Jeśli Twój komputer będzie pobierał parametry sieci za pomocą protokołu DHCP, nie powinieneś zauważyć zmiany adresu.

  1. Mam problem z łącznością internetową. Kogo mogę prosić o pomoc?

Wszelkie problemy dotyczące łączności oraz działania sieci lokalnej powinieś zgłaszać administratorowi swojej sieci.

  1. Kto jest administratorem mojej sieci lokalnej?

Dane kontaktowe administratora Twojej sieci lokalnej są opublikowane na stronie http://netpanel.lubman.pl/. Znajduje się tam numer telefonu, pod którym możesz zgłaszać problemy z łącznością sieciową.

  1. Mój nowy komputer/karta sieciowa nie nawiązuje łączności z siecią.

Komputer użytkownika jest identyfikowany przez system CPU::NetPanel według adresu fizycznego karty sieciowej (adresu sprzętowego, adresu MAC). Gdy użytkownik dokonuje wymiany karty sieciowej lub wymienia cały komputer, system przestaje rozpoznawać jego maszynę. Użytkownik może samodzielnie samodzielnie zmienić adres fizyczny (adres sprzętowy, adres MAC) karty sieciowej na właściwy, który został uprzednio zarejestrowany w systemie. Opis procedury dla systemu Microsoft Windows XP jest opublikowany pod adresem http://www.lubman.pl/zmiana-adresu-mac.html.

Tak gwoli ścisłości:

a) gwarantowany transfer nie musi wynosić 2500 MB transferu do/od, to zależy od wybranego pakietu,

b) gwarancja nie jest “limitem” – jeśli nie występuje spiętrzenie ruchu, użytkownik może po wykorzystaniu gwarancji nadal pobierać/wysyłać dane bez żadnego ograniczenia prędkości, na luźniejszych łączach obserwujemy klientów realizujących choćby i 700% czy 1000% dobowej gwarancji – ruch “rekina” jest degradowany tylko wtedy, kiedy musi z nim konkurować ruch klienta, który nie wykorzystał jeszcze gwarancji,

c) poziom gwarancji jest wyliczany na podstawie realnej przepływności łącza w danej lokalizacji – jeśli dany budynek ma wyjście do reszty sieci FastEthernetem, nie ma po prostu fizycznej możliwości przesłania nim więcej niż 1029968.26 MB w ciągu doby: system gwarancji pozwala w tym momencie na rzeczywiste, zgodne z umową wykorzystanie tej możliwości transferu, bez sytuacji typu “trzech amatorów filmów nie pozwala reszcie sprawdzić poczty” i bez overbookingu – używany system po prostu nie pozwala na sprzedaż gwarancji transferu przekraczającej możliwości łącza w określonej lokalizacji.

W zamian za potencjalne ograniczenie wysokości transferu dobowego dostępne jest łącze symetryczne, z publicznym i stałym adresem IP, niczym nie ograniczane jeśli chodzi o dostęp do reszty zasobów operatora i Internetu (nie ma żadnego maksimum 10 Mb/s, jeśli port klienta i uplink mają większą przepływność, jest ona do wykorzystania). Dla ludzi których niekoniecznie interesują masowe transfery jest z pewnością konkurencyjne w stosunku do łącz typu “15 Mb/s! (drobnym druczkiem: … do routera brzegowego; żadnym druczkiem:… na którym overbooking wynosi 800%)”. W sieci, jak i w życiu, cudów nie ma. Uważamy, że sprzedaż gwarancji transferu bez dalszych ingerencji w ruch klienta jest uczciwym stawianiem sprawy.

Nie będę komentował wypowiedzi na temat jakości obsługi, natomiast podawane czasy reakcji na awarie są nieprawdziwe. LubMAN utrzymuje dyżury techniczne i na bieżąco reaguje na sytuacje awaryjne.

Jestem podwykonawcą LubMANa i to oczywiście rzutuje na moją opinię. Ten list ma jednak na celu tylko uściślenie i wyjaśnienie kwestii związanych z ofertą internetu do domu i jest pisany zgodnie z moją najlepszą wiedzą na ten temat.

Chodzi Panu o pakiety 5-10Mb? czy tez różne pakiety transferu gwarantowanego?

Zgoda “gwarantowany” nie jest “limitem” ale tak po ludzku chyba Pan przyzna ze trochę na to wychodzi.

Co do tego pobierania danych po wykorzystaniu gwarancji to albo mit albo trzeba mieć naprawdę szczęście.

Jeszcze nigdy dosłownie nigdy nie udało mi się zaobserwować transferów większych niż 110KB/s przy statusie “rekin” bez względu na dzień porę dnia oraz trasy bgp, którymi ruch leciał, rok w rok ta sama sytuacja, widać trzeba być szczęściarzem żeby się załapać na taki luksus :slight_smile:

Jeszcze taka kwestia, wiadomo że większy priorytet ma zawsze ruch gwarantowany lecz sytuacje które zdążają się co jakiś czas gdzie występują spore straty pakietów, gdy posiadamy status “rekin” są naprawdę tragiczne.

Rozumiem doskonale czemu się tak dzieje, lecz z punktu widzenia klienta upraszczając wygląda to tak…

Mamy sobie fajne łącze pobieramy dane, pyk pobraliśmy sobie powiedzmy te 2500MB pyk łącze nam zaczyna działać wolniej pyk, jeśli trafiliśmy na zły okres czasu dodatkowo gratis dostajemy straty pakietów nawet do 30%.

Teraz niech Pan spojrzy nie od strony firmy, lecz od strony klienta na to wszystko i nagle wychodzi wcale nie taki sielski obraz sytuacji.

Trudno żeby Pan komentował ten fragment.

Nikt tu nikogo nie stara się oczerniać ani obrażać, lecz wypowiada swoje subiektywne odczucia.

Uściślając nie o Panu była tu mowa, lecz o Pana współpracowniku J.D.

Ale pomińmy już tą kwestie…

Co do czasów reakcji to jednak trochę bywało inaczej, być może się poprawiło być może przypadki o długim czasie reakcji są sporadyczne, ale z całym szacunkiem bywały takowe.

Pamiętam doskonale rozmowy z Panem Mariuszem K, który potwierdzał awarie w rozmowie telefonicznej i informował ze ktoś od was pojedzie w teren, ale dopiero w nowym tygodniu, bo nie było komu w piątek wieczorem jechać w miasto i naprawiać wiec czekało się do poniedziałku.

Mniejsza o to, dziś jest dziś, jeśli obecnie już jesteście tak szybcy i nie zawodni to tylko się cieszyć :slight_smile:

Cieszy mnie fakt ze znalazł Pan czas żeby napisać parę słów.

Różne pakiety transferu gwarantowanego. Nie ma żadnych ograniczeń na przepływność, szczerze mówiąc nie wiem dlaczego marketing ponazywał pakiety np. “10Mb+”, to nie ma technicznego uzasadnienia. Jeśli port klienta i uplink mają więcej niż 10Mb/s, do wykorzystania jest pełna przepustowość. Nigdzie po drodze nie limitujemy klientom indywidualnym przepływności, jeśli są ograniczenia, to wynikają z konkurowania ze sobą ruchu użytkowników, wąskich gardeł itp.

No nie, może po prostu w danej lokalizacji łącze jest relatywnie wąskie w stosunku do liczby klientów, przez co jest większa konkurencja ruchu gwarantowanego i brak miejsca dla “rekinów”. Niemniej pisałem o czymś co widziałem w innym oknie w systemie, był akurat user z wykorzystanym 700% w jedną i prawie 1000% transferu w drugą stronę. Zależy od sieci.

Z drugiej strony, nie jest też tragiczny. Jak pisałem, w sieci cudów nie ma. Można sprzedawać łącza “15 Mb/s (do routera brzegowego)” z wielokrotnym overbookingiem i doprowadzać do sytuacji kiedy kilku amatorów torrenta zużywa większość pasma tak, że reszta nie może sprawdzić poczty. Można też jak my, starać się zapewnić możliwość realizacji przez klienta tego transferu który jest realnie do zrealizowania i wtedy to rzeczywiście gwarantować. Tak naprawdę wybór oferty zależy od potrzeb klienta. Dla wielu ludzi te 2,5 czy 5 GB dziennie to wcale nie jest mało, a po wyczerpaniu gwarancji też da się jakąś stronę otworzyć czy przeczytać pocztę. Urządzenia są zresztą aktualizowane na bieżąco, nie ma żadnego zerowania licznika o północy czy podobnie, a bieżący stan liczników można zawsze podejrzeć na stronie systemu.

Obsługa klientów indywidualnych została zreorganizowana i mam wrażenie, że jest teraz bardziej elastyczna i sprawniejsza. Był okres, kiedy do obsługi sieci klientów indywidualnych przydzielonych było zbyt mało pracowników, co nam uświadomiła dobitnie sytuacja, kiedy dwóch równocześnie znalazło się na zwolnieniach lekarskich. Jeśli chodzi o wspomnianą osobę, to ktoś o tych inicjałach już nie pracuje dla LubMANa.

Kolega przypadkiem guglając trafił na tę rozmowę. Nie mamy nic przeciwko otwartej dyskusji z użytkownikami, niezależnie od forum. Z oferty jaką w tej chwili przedstawiamy jesteśmy… no, może “dumni” to zbyt wielkie słowo, ale mamy satysfakcję z wypracowania naprawdę rzetelnie osadzonego w technice rozwiązania. Różniącego się od oferty innych operatorów, ale w końcu to chyba dobrze, że klient ma również taki wybór.

A może Pan przedstawić zestawienie tych nowych pakietów i cen

Bo z tego co można wyczytać na stronie firmy to wychodzi takie masło maślane.

Jest tam miedzy innymi przedstawiona w promocji opcja “Internet 10Mb+ (3GB/doba)” i zarazem piszecie o wariancie STANDARD (2.5GB/doba) i PREMIUM (5GB/doba) oraz możliwości dokupienia transferu 6GB/doba trochę to takie jak by nie jasne :slight_smile:

To w końcu, który pakiet ma ile transferu gwarantowanego i ile można dokupić? :slight_smile:

Czy ceny są netto czy brutto podane, bo tez ani słowa o tym.

Może czas na modernizacje w danym segmencie sieci skoro gdzieś uplink przestaje wystarczać :slight_smile:

Zgoda 2.5/5GB może dużej części ludzi wystarczyć, nie mowie ze ma być 100GB/doba po prostu bolą takie sytuacje, gdy posiadając status rekin zamiast już przeboleć te nawet marne 90KB/s ma się prawie zblokowaną komunikacje, bo straty pakietów potrafią sięgnąć czasami do 30%.

Jeśli gdzieś coś się zapycha to może trzeba pomyśleć o modernizacji.

Bo z punktu widzenia klienta bywają takie dni, że gdy się wykorzysta transfer gwarantowany równie dobrze można wypiąć kabel z gniazdka z powodu tak drastycznie przepchanego uplinku w danym segmencie sieci.

To dobrze że coś się tam w tym temacie dzieje.

Powiada Pan ze szanowny Pan Jacek D już nie pracuje, lecz na stronie firmy wciąż figuruje jako “Kontakt techniczny z opiekunem sieci lokalnych LubMAN (usługa Internet w domu, telefonia cyfrowa)”

Nie aktualne dane na stronie czy tez jednak nadal pracuje :)?

Cieszy mnie że nie macie Państwo nic przeciwko dyskusji z klientem, bo bywały dawno temu takie czasy, że jednak przychodziło to z trudem.

Przydałoby się tylko bardziej oficjalne miejsce do takich celów, choćby firmowe forum.

Powinniście tez stworzyć publicznie dostępny NOC gdzie powinny być publikowane komunikaty techniczne.

Jeśli to nie problem to czy może Pan podać tutaj aktualny adres e-mail do kontaktów klientów “IwD” z państwem, bo ciężko zgadnąć, co jest aktualne na stronie LubMAN’u

Oferta jest przyzwoita, lecz nie doskonała, na pewno godna uwagi, cały czas należy ją rozwijać i dopasowywać do zmieniających się realiów rynku.

Hm, to zupełnie nie moja działka. Jeśli chodzi o pakiety, ceny, umowy to trzeba się odezwać do handlowców, kontakt jest na stronie. Ten świat jest zupełnie oddzielny od technicznego, niestety. A może na szczęście.

Owszem, mamy plany inwestycyjne. Niektórych rzeczy nie da się zrobić natychmiast, ale staramy się iść naprzód.

Już nie figuruje, dziękuję za zwrócenie uwagi. E-mail i telefony były przekierowane do innych pracowników, ale rzeczywiście jeszcze do wczoraj się ostały na stronie.

Bierzemy to pod uwagę.

Złośliwość w tym przypadku zasłużona :), ale poza ww. przypadkiem pozostałe dane były aktualne, a ten jeden punkt został uzupełniony.

No cóż, staramy się.

Odezwać się do działu handlowego to nie problem.

Wielkim problemem jest odezwanie się działu handlowego do klienta.

Prawda jest taka, że i tutaj konieczna jest reorganizacja, bo wcale ten dział nie działa jak powinien.

Mam wrażenie że niektórzy pracownicy tam robią za ozdoby, bo trudno powiedzieć żeby pracowali jak należy.

Dla tego miałem cichą nadzieje, że będzie Pan w stanie coś napisać, ale cóż nie wymagam od technicznych bycia handlowcami :slight_smile:

Nie jestem w stanie pojąc :sciana: pewnych zjawisk, jakie maja miejsce w LubMANie i które nie są eliminowane mimu upływu czasu.

Czemu kontakt z pewnymi pracownikami LubMANu jest taki trudny a wręcz czasami zniechęcający klienta do firmy.

W ostatnim czasie to już drugi tak zwany dział w firmie, który nie podchodzi poważnie do klienta, czemu…

Wpierw była to obsługą klienta IwD, którą to podobno poprawiono, ale widać jeszcze sporo zostało.

Natomiast kontakty u firm powiedzmy to “konkurencyjnych” odbywają się na normalnych zasadach, gdzie nie trzeba na siłę zmuszać pracownika do rozmowy…

Starajcie się.

Od razu się nie da, to oczywiste.

Ale pewne sytuacje ciągną się już latami wiec tez bez przesady.

Zainwestować w nowe światło, zmienić trochę sprzętu, zrobić parę nowych uplinków na 1Gb/s tego nie robi się przez 100 lat da rade dużo szybciej :slight_smile:

Hm. A ja mam pytanie.

Jak to jest z tym transferem gwarantowanym?

Załóżmy ze mamy opcje 3GB / 24 h

3GB tyczy sie razem uploadu i downloadu (1500MB na upload i 1500 MB download)? Osobno (3GB - upload, 3GB - download) ? Czy może zależnie od tego ile sciagamy a ile wysyłamy (np. 2700 MB - download, 300 MB - upload) ?

Zadzwoń do LubMAN i się dowiedz gdzie obecnie mają zasięg.

Dodane 25.10.2009 (N) 23:27

Wiec to jest tak:

3GB/24H to jest sumarycznie.

Czyli wychodzi 1500MB DOWNLOAD i 1500MB UPLOAD. Więcej dowiesz się tez na http://www.netpanel.lubman.pl

Obecnie są następujące pakiety:

“gwarancja 10000MB” - czyli 5GB Download i 5GB Upload

“gwarancja 6000MB” - czyli 3GB Download i 3GB Upload

“gwarancja 3000MB” - czyli 1.5GB Download i 1.5GB Upload

“gwarancja 1500MB” - czyli 750MB Download i 750MB Upload

Należy jednak pamiętać ze po przekroczeniu tych wartości łącze dostaje status “rekin” i jego działanie jest lekko mówiąc kulawe.

Max transfery w porywach jak masz szczęście to 3Mb/s, ale raczej licz się ze przez większość czasu będą oscylowały w granicy 1.5Mb/s a bywają częste sytuacje ze i 90kB/s to norma, bywa ze pojawiają się tez straty pakietów na poziomie 20/30% co skutecznie degraduje jakość połączeń.

LubMAN oficjalnie jak już to nie jeden raz pisałem ma to daleko na zakręcie, ich historyjka jest prosta i klarowna. Dają tyle transferu ile niby mogą skutecznie przepchnąć a jak go wykorzystasz to równie dobrze możesz wyłączyć PC wiec ciesz się ze w ogóle ci coś działa.

Jak masz w zasięgu innego ISP choćby upc/chello bież bez wahania, chyba ze nie zdarza ci się w ciągu doby nigdy pobrać więcej MB niż przewiduje to transfer gwarantowany w LubMAN w tedy możesz wybrać ich ofertę w innym wypadku trzymaj się od nich z dala :slight_smile:

Witam jestem użytkownikiem- klientem lubman od około 1,5 roku

używałem wcześniej już Tp S.a. lecz zrezygnowałem z powodu kombinacji największych cen w kraju, częstych awarii i niekompetencji serwisu

następnie miałem Netie mieli przyzwoite ceny lecz zrezygnowałem ponieważ przysyłali faktury po pól roku lub wo gule je gubili,

później miałem chello -upc z ich usług byłem zadowolony serwis ok, żadnych limitów, bez awaryjność, rozsądna cena

.ostatnio zmieniłem okolice zamieszkania. i postanowiłem dać szansę Lubmanowi

po półtora roku użytkowania stwierdzam:

Plusy tego operatora:

+pomimo iż mam wykupione łaczę 10 mb to często zdarza mi się ściągać z prędkością 15mb a ostatnio zdarzyło mi się nawet 30mb!

+praktycznie zerowa awaryjność !!

+akceptowalna cena w stosunku do prędkości w MB

+przyzwoity ping około 30-40 w kraju

Minusy

-limit tylko 2500

-przywracania pełnej prędkości łącza - trwa to zawsze i nie tak jak piszą od 5 minut do 24 godzi tylko +24-34 godzin!

-nie aktualizowana strona główna

-mało komunikatywna obsługa aczkolwiek dawno mieniałem z nimi kontaktu więc może? się coś zmieniło?

uwagi dodatkowe:

limit 2500mb to jest jakiś żart rodem z Tp S.a. wystarczy że obejrzę parę klipów HD z portali społecznościowych później obejrzę serial w internetowej telewizji

i wskakuje limit i ■■■! - jestem na luzie

Puk Puk w naszych czasach byle demo lub aktualizacja zajmuje od OKOŁO 900 mb do 2.2gb

cd. gdy wskakuje limit to prędkość średnia osiąga 50-90 kb/s czasem-rzadko i od wielkiego święta 300kb/s i praktycznie cały czas każda strona wczytuje się 5- 20 sek i zapomnijcie całkiem o YouTube.

Co do tego iż połączenia z limitem są obsługiwane w drugiej kolejności to chyba Mit miejski ! bo nawet w nocy o godzinie 4 nad ranem prędkość nie przekracza około 150kb/s a a w okolicy morze z 10 lub 20 osób ma lubmana pamiętajcie ze mówię to półtora rocznej obserwacji więc odnoszę wrażenie iż jest to porostu zwykły cap

cd.

czyli jak dziś- 1 dnia przekroczyłeś limit o 11- 12 w nocy to zapomnij o dniu następnym ,dopiero jak masz szczęście! to pod koniec dnia 2 giego a zazwyczaj to 3-go -dnia odzyskujesz pełną prędkość i to wszystko nie odbywa się to nagle tylko, stopniowo -co powoduje że można być cały czas na limicie !

podsumowując polecam Lubmana:

+początkującym użytkownikom internetu

+osobom poszukującym najtańszego rozwiązania cenowego

osobiście uważam iż lubman powinien zastanowić się - przemyśleć jeszcze raz swoja strategię limitów

Mimo upływu czasu w LUBMAN’IE nic się nie zmienia jest tylko coraz gorzej…

Obecnie zmienili odrobinę pakiety

Które są dostępne w 3 wariantach

WARIANT 1 – 20GB / 48zl

WARIANT 2 - 25GB / 59zl

WARIANT 3 – 30GB / 66zl

Na papierze LUBMAN sprzedaje łącze o przepustowości 10Mbps z gwarancją 24-godzinnego transferu który wynosi 20/25/30GB w zależności który wariant posiadamy.

Należy pamiętać że jest to sumarycznie transfer dla danych pobieranych jak i wysyłanych czyli w praktyce mamy transfer gwarantowany dla pobieranych danych 10/12.5/15GB na dobę, innymi słowy taki cichy limit niech sobie klient pobierze te kilka GB a potem go przytniemy, i za dużo nie prześle. Mamy rok 2012 duże ilości danych, materiały HD, przeglądanie filmów choćby na youtube czy pobranie jakiś demo gier bez problemu pochłonie nam te parę GB a jak już wykorzystamy to zaczynają się schody.

Działa to podobnie jak w sieciach GSM tam też są pakiety z transferami po wykorzystaniu którego zaczynają się schody. Kiedyś podobną politykę stosowało wielu ISP obecnie w roku 2012 jedynie chyba LUBMAN pozostaje z taką ofertą, choć oni się wypierają ze mają jakieś limity to są transfery gwarantowane, owszem można tak je zwać bo to co się dzieje po ich wykorzystaniu to tragedia.

Co tak naprawdę oznacza łącze o przepustowości 10Mb/s? ano tyle że prędkość może być taka jak wydajność danego segmentu sieci który w większości przypadków to 100Mb/s bo są to sieci przejęte przez LUBMANA od kilku stowarzyszeń ASK i mimo ze LUBMAN nigdy nie ponosił kosztów ich budowy to też nie raczy ich modernizować i wiele z nich jest zaniedbana przestarzała i przy interfejsach 100Mb/s zwyczajnie się zapycha.

Mając niewykorzystany transfer gwarantowany można niby uzyskać czasami w niektórych miejscach transfery rzędu 60Mb/s (100Mb/s jest raczej mityczne) nie więcej a i tak bywa z tym ciężko.

Problem się zaczyna robić gdy wykorzystamy gwarantowany transfer czyli w LUBMAN’owym systemie oznaczenie „rekin” w tedy jak to LUBMAN oficjalnie przedstawia ruch takiego klienta jest obsługiwany w drugiej kolejności.

Co to znaczy ano znaczy to tyle ze maksymalne transfery nie przekroczą 4Mb/s, lecz bardzo rzadko jeśli w ogóle się udaje zbliżyć do tych magicznych 4Mb/s bo ponieważ przez 90% czasu mamy na łączu makabryczne straty pakietów które potrafią dochodzić czasami nawet do 30% a jak działa sieć z taką ilością strat to szkoda mówić, w tedy uzyskanie stabilnych transferów jest właściwie niemożliwe a nawet jak już uda się coś pobrać to prędkość oscyluje w granicach 20-60KB/s.

Co na to LUBMAN jak na lato jest to dla nich sytuacja normalna i ich to nie obchodzi nie widzą problemu takie mają podejście do klienta indywidualnego.

Nikt nie wymaga cudów za cenę 40-60zl miesięcznie ale polityka jaką stosuje LUBMAN jest żałosna.

Przekroczysz gwarantowany transfer ok niech przytną łącze do jakiegoś pułapu ale oni robią to tak żebyś miał prawie zawsze straty pakietów nawet gdy nic nie przesyłasz zerowe wysycenie łącza i w ten sposób degradują ruch powodując że mało co uda ci się pobrać.

To tak jak byś kupił w salonie samochód w którym po przejechaniu 10KM na dobę zaczyna gasnąc silnik, niby zapali co jakiś czas i przejedzie jeszcze trochę ale nie działa normalnie, to samo robi LUBMAN z łączem dla klienta domowego.

Żeby podsumować LUBMAN oferuje łącze o bliżej nieokreślonej przepustowości zazwyczaj max 4Mb/s które przez większość czasu doświadcza do 30% straconych pakietów co powoduje ze maksymalne prędkości i komfort korzystania z sieci jest poniżej akceptowalnego poziomu, a w ramach tego łącza LUBMAN daje ci łaskawie drogi kliencie magiczne 10/12.5/15GB gwarantowanego transferu dla twoich danych które możesz pobrać z pełną prędkością łącza (60Mb/s) bez strat na jakości, to tak patrząc na ich ofertę od drugiej strony.

Gdyby nie chora sytuacja po wykorzystaniu gwarantowanego transferu LUBMAN oferowałby przyzwoite łącze dla klienta domowego w sensownej kwocie lecz obecnie to co robią powoduje ze oferta tej firmy to kpina i traktowanie wszystkich klientów jak by nie wiedzieli jak działa sieć.

Zdecydowanie jeśli masz możliwość wybrać innego dostawce Internetu bez wahania wybierz jakąkolwiek firmę byle nie LUBMAN! Oni cały czas żyją przekonani ze są lata 90te.

http://imageshack.us/a/img834/5051/godz1453.jpg

http://imageshack.us/a/img191/5959/godz14532.jpg

prosze bardzo… o to jak działa lubman - status rekin nie zmienił mi sie od roku pomimo wysokiego abonamentu, wszystko co napisał kolega powyżej to szczera prawda. Jestem w tej sieci juz od 8 lat, internet u mnie w bloku zalozyli poczatkowo studenci z umcsu, wszystko bylo cacy, potem sprawę przejął lubman i zaczęły się problemy. Pakiety giną, pingi wysokie (nie mowie tu o wp.pl bo wiadomo ze tu zawsze bedzie nisko, ale jeżeli ktoś chce pograć, pooglądać seriale online, czy coś na youtube, to nie ma takiej możliwości)

Disconnecty srednio co 10 minut na parenaście sekund, co uniemożliwia jakiekolwiek ściągnięcie pliku bez ręcznego ponownego wznawiania, czy załadowanie jakiegoś filmu

Facet w technicznym jest bardzo sympatyczny i chyba stara się pomóc, ale pomimo telefonów co kilka dni przez kilka miesięcy nic nie jest w stanie zrobić - może nie ma takiej możliwości, może nikomu się nie chce

Jedno jest pewne: jeżeli ktos wymaga profesjonalizmu od swojego isp to niech trzyma się z daleka od lubmana. Tutaj nic nie da sie zdziałac. Osobiście jeszcze w tym tygodniu wypowiadam umowę bo już mam tego dość.

Średnio widać na tych screenach - wiec napisze. pingowalem wp.pl co minute kilkanascie razy. tylko raz odebrałem 100% pakietów, a cała reszta od 25-100% strat.

Edit: i zapomniałem dodać, że poniekąd nie mają już wolnych zewnętrznych IP czyli limity na rapidshare czy innych portalach hostingowych dzielisz z sąsiadami - nic się nie da zrobić :slight_smile: Jeżeli ktoś chce zmieniać net to znalazłem Enterpol.pl - troche wyższe stawki, ale brak tego śmiesznego limitu i rekinowania, opinie same dobre, poniekąd technicznie też bez zarzutu. Pozdrawiam