Internet mobilny Cyfrowego Polsatu - warto...?

Zerwałem umowę z TP. Teraz korci mnie bardzo wziąć internet mobilny z CP. Sprawdzałem, czy internet będzie miał u mnie zasięg i mapka pokazuje, że niby tak…

Problemem są natomiast GB, bo nie wiem ile ich jestem w stanie użyć miesięcznie. Z internetu korzystam codziennie po kilka godzin, bardzo często ściągam różne pliki, przeglądam filmy na YT. Generalnie używam sieci bardzo często i intensywnie. Czy taki net będzie dla mnie dobry?

Dotąd nigdy nie miałem neta z limitem danych, więc w tym temacie jestem zielony.

  • Koszt – bardzo często użytkownicy mobilni są rozliczani za pobrane dane. Należy minimalizować koszty na jakie ich narażamy poprzez lekki layout serwisu.

  • Szybkość działania – dostęp mobilny odbywa się zazwyczaj wolniej niż na popularnych łączach szerokopasmowych. Należy zastosować techniki umożliwiające minimalizację opóźnień.

  • Nawigacja – charakterystyka urządzeń mobilnych wymaga zupełnie innego zaprojektowania user-experience. Należy brać pod uwagę małe wymiary wyświetlacza, pracę w ciężkich warunkach, możliwość wystąpienia nawigacji z klawiatury lub ekranu dotykowego oraz wiele innych czynników.

  • Poprawne działanie – urządzenia mobilne nie wykształciły jeszcze spójnego standardu technologicznego. Należy dopasowywać serwowane dane w zależności od wykrytej przeglądarki w urządzeniu. Należy też przeprowadzić testy serwisu w najpopularniejszych urządzeniach.

  • Kontekst – potrzeby użytkowników mobilnych są diametralnie różne od potrzeb użytkowników klasycznych. Konieczna jest analiza potrzeb dla ustalenia wartości kluczowych dla użytkownika mobilnego.

kuba_xp , Jeden krótki filmik na YouTube to od kilku do kilkunastu MB przy niskiej jakości, przy wyższej jakości to od kilkudziesięciu do kilkuset MB. Czyli na samo YouTube zużywasz minimum kilkaset MB dziennie/miesięcznie pewnie wyjdzie z 20 GB.