Mam 2 komputery: PC i laptop. W PC mam internet z modemu (z kablem), w laptopie nie mam internetu. Chciałbym połączyć te 2 komputery, aby w obu mieć internet z jednego modemu. Wiem, że najlepiej było by przez router. Jednak jestem w tym zielony i mam takie pytanie: Jak mogę zmienić modem, który mam teraz, na router? Czy mam po prosu kupić router, a internet z tej samej umowy, którą mam, będzie dalej działał? Głupie może moje pytanie, ale proszę o pomoc :oops:
patrixus97 , zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałeś podczas rejestracji, proszę dokonać zmiany tytułu na taki, który wstępnie opisze problem, w przeciwnym razie temat wyląduje w koszu.
Musisz zakupić router zgodny z Twoim łączem internetowym, np. dla Neostrady, Netii - router z modemem ADSL2+ Annex A - http://www.ceneo.pl/1360414s a następnie poprawnie go skonfigurować.
Jeśli chcesz kupić router, powinieneś kupić router z wbudowanym modemem adsl, w większości sklepów pytają kto jest dostawcą, więc sprzedawca powinien dobrać odpowiedni sprzęt, ale żeby nie kupować w ciemno warto zapytać w tym temacie wybor-routera-adsl-neostrada-netia-orange-freedom-itp-t420293.html jaki konretnie model wybrać, jeśli masz jakieś specyficzne wymagania, chociażby cena.
Jeśli chcesz chociaż tymczasowo podłączyć dwa komputery pod jeden modem, to PC musiałby robić w tym momencie za router, laptopa podłączasz do PC, przy czym musiałbyś mieć kabel krosowany (chyba, że karty sieciowe posiadają funckję auto MDI-MDIX to możesz podłączyć komputery dowolnym kablem), a następnie włączyć udostępnianie połączenia (włączyć routing), nie próbuj przypadkiem mostkowania, bo to działa podobnie jak przełacznik i potrzebowałbyś 2 adresów IP, a dostajesz tylko jeden publiczny adres IP.