Internet na linii komputer stacjonarny - laptop

Witam!

Czytałem sporo w internecie na temat, który zaraz poruszę, ale mimo to jestem w tych sprawach zielony, proszę zatem o wyrozumiałość. Otóż, posiadam internet radiowy 2 Mb na komputerze stacjonarnym. Urządzenie mam na dachu mojego domu. W komputerze mam standardową kartę sieciową firmy Asus. Przymierzam się jednak do zakupu laptopa, który będzie posiadał wi-fi (podobno to teraz standard). Chciałbym mieć zatem internet na komputerze stacjonarnym jak i laptopie. Mam w związku z tym następujące pytania:

  1. Czy potrzebuję do tego routera?

  2. Czy aby mieć internet na laptopie będzie musiał być włączony komputer stacjonarny?

  3. Jaki jest mniej więcej zasięg takiego internetu, tzn. czy będąc z laptopem np. w odległości kilometra od

miejsca mojego zamieszkania będę mógł korzystać z internetu na laptopie? Domyślam się, że jest to zależne od zasięgu mojej sieci.

  1. Jeśli zdecydowałbym się mieć internet tylko w laptopie, to czy to Wi-Fi wystarczy czy musiałbym dokupić jakieś urządzenie?

Proszę o pomocne rady.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  1. Tak

  2. Nie

  3. Jeśli router ze zwykłą antenką to zasięg powinieneś mieć w domu, a dalej to już raczej kiepsko będzie ;)\

  4. Wystarczy sam router z Wi-Fi, cena około 60zł

Czyli bez względu na konfigurację - internet na stacjonarnym i laptopie lub samym laptopie - muszę mieć router tak? Bez niego ani rusz?

Tak. Ale jeszcze jedno ale czy na dachu masz AP czy zwykłą antenę zewnętrzną podłączoną to karty sieciowej w PC ?

Nie znam się ale zakładam że to zwykła antena. Mam pociągnięty kabel po ścianie budynku do pokoju, kabel włożony w USB POE i włączony do karty sieciowej. Mogę wejść na dach i sprawdzić dokładnie, ale to chyba tylko antena.

Rsma czy Rj45 ?

RJ45.

Czyli tak jak wcześniej, wystarczy ci jakiś router i kabel zamiast do PC podpinasz do routera.

Ok dzięki. A czy trudno jest taki router skonfigurować pod taką radiówkę?