Internet Netia "Max 20Mbit" - drastyczny spadek prędkości

Mój Net do Netia Na Maxa 20 ( 20480 kB/s)

20 razy mniejsza prędkość pobierania i około o połowy mniejszy upload…

To wina komputera czy problemy u nich?

Co za pytanie. Jak nie masz możliwości sprawdzić na innym komputerze, czy choćby telefonie to pozostaje kontakt z netią i wyjaśnianie problemów. Na forum nie da się jednoznacznie powiedzieć co jest winne na podstawie samego speedtesta.

Hej,

A może to chwilowe problemy po stronie Netii? Przede wszystkim spróbuj sprawdzić, czy na innych speed testach jest podobny wynik. Warto też sprawdzić prędkość na jakimkolwiek innym urządzeniu podłączonym do sieci. Wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Mniejsza prędkość utrzymuje sie od jakiegos czasu czy od razu jak ją zauważyłeś to wrzuciłes tutaj?

Zadzwoniłem do NETIA. Zdodnie ze wskazówkami wykonałem kilka testów i konsultant potwierdził problemy z dość zaniżona prędkością, która “dawała w kość” od pewnego czasu znacze wahania i spadki… Mam czekac na telefon od techników…

Teoretycznie lub praktycznie przy Max 20 - jaka prędkość minimalna o którą można się kłócić z Netią ?

Hej,

Niestety na razie nie ma czegoś takiego, jak minimalna gwarantowana prędkość łącza internetowego, co może - i często jest - polem do nieuczciwych zachowań operatorów. Generalnie podpisujesz umowę na łącze o prędkości do 20 Mb/s. Ale wkrótce ma się to ponoć zmienić i operatorzy będą musieli w umowach informować o minimalnej gwarantowanej prędkości…

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ja to doskonale rozumiem ale nie po to … płacę tyle kasy za internet, żeby wrzucać w błoto :slight_smile: czyli skoro wybrałem szybszy internet więc nie może być tak, że spadek prędkości jest 10 krotny lub 20 krotny. Ja rozumiem te kilka Mb/s mniej ale nie aż tyle…

Hej,

Ja też doskonale to rozumiem, bo czasami i na moim UPC zdarzają się problemy z szybkością neta. I gdy zamiast opłacanych 25 Mb/s mam 2 Mb/s, to coś mnie bierze - strony się ładują i ładują… Ale na razie nie ma żadnego wyznacznika, który nakładałby na usługodawcę konieczność zapewnienia minimalnej szybkości transferu, poniżej której będą na niego nakładane kary i konieczność wypłaty odszkodowania bądź potrącenia części abonamentu. Na razie zostaje nam konieczność zgłaszania takich rzeczy - i najlepiej być wtedy mega upierdliwym, bo jest większa szansa na rozwiązanie problemu… :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Rozróżnij 20 Megabajtów od 20 Megabitów, poczytaj w internecie różnice między bitem a bajtem. Internet masz 20 Mbit czyli powinno ci pobierać po 2 Mb/s, z tym że może być pewien haczyk, internet może mieć prędkość do 20 Mbit, czyli nie zawsze będzie ci pobierał z pełną prędkością, a to już zależne jest od wielu czynników.

Hej,

Raz się zdarzyło inną jednostkę wpisać i halo… Przecież większość testerów sieciowych pokazuje prędkość w bitach, a nie w bajtach. I właśnie taki wynik pokazał djzon na screenie. Internet wg umowy to 20 Mb/s, więc nie mamy tu czego na bajty przeliczać…

Pozdrawiam,

Dimatheus

Wszyscy wiemy o co chodzi - i nie ma co się kłócić.

Ja mam max. 20 Mb lub 20 Mbit także zwane inaczej 20 Mb/s (informacja potwierdzona z internetu)

Czyli jest to prędkość pobierania 20480kB/s (tak mogą pokazywać np. przeglądarki internetowe) lub 2 MB/s (przybliżone wartości)

mała litera “b” - bit

duża litera"B" - bajt

Hej,

Dokładnie tak. :slight_smile: Daj zatem znać, co ludzie z Netii powiedzą Ci i czy po jakiś zabiegach prędkość znów zacznie odzwierciedlać zakupioną prędkość pakietu. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dostałem dzis rano SMS o NETIA SA

Mi Netia obniżyła nagle prędkość z 6 na 4 Mb/s bez żadnego powiadomienia, więc dzwonię z reklamacją i mówią że technicy się tym zajmą… wieczorem przyszła odpowiedz, że problemy z transferem wynikają z przeciążonej centrali, termin rozbudowy jest w trakcie ustalania. Moja odp. że nie mam problemów z transferem, tylko została mi odgórnie zmniejszona prędkość mimo że 6Mb/s chodziło idealnie. Netia nadal swoje, ale już zaproponowali rabat. Jako że za 2 miesiące kończy mi się umowa, nagle tel. z Netii… myślę może o tym rabacie chcą pogadać, a oni chcą mi dać internet 10Mb/s, i pani zapewnia że 8-9Mb/s spokojnie będzie działać… ja mówię skora ma tyle działać dlaczego ograniczyliście mi do 4Mb/s… panią zamurowało, zaproponowała połączenie z działem technicznym… podziękowałem. Po kilku dniach kolejny tel… znów propozycja internetu, ale tym razem 6Mb/s, ba takie mam stabilne łącze… ja znów to dlaczego mam 4Mb że niby centrala przeciążona? Na to pani… skoro tak jest tzn. że nie 6Mb, a 4Mb pewnie będę miał przy przedłużeniu umowy. Dzisiaj kolejny telefon tym razem w sprawie reklamacji… nic nie mogą zrobić, bo linia należy do dawnego TP SA, i to oni mi ograniczyli prędkość… ja na to że mam kolegę z orange, który mieszka kilometr dalej od centrali i jemu jakoś 6Mb działa bez problemu na tych samych kablach, w tej samej centrali… z ciekawości dowiem się jaką ofertę będzie miał dla mnie orange? A takie są parametry linii wg. mojego routera… codziennie takie same… jak ktoś się orientuje niech napisze ile powinien iść ten net?

Mode: ADSL2+

Type: Interleave

Line Coding: Trellis On

Status: No Defect

Link Power State: L0

Downstream Upstream

SNR Margin (dB): 23.4 7.0

Attenuation (dB): 39.5 14.0

Output Power (dBm): 1.7 12.8

Attainable Rate (Kbps): 12788 1156

Rate (Kbps): 5022 990

Zdarzają sie mi czasami problemy z dostępem do internetu w ciągu trwania 2 “umów”=> (dobrze napisałem?) , chociaż tak bardzo nie narzekam. Zazwyczaj jest tak, że Netia i jej technicy szybko rozwiązują u mnie problemy.

Jeśli chodzi o 1 umowe - 24 miesiące - “prędkość jak rakieta” - nie no może przesadzam ale prędkość zadowalająca :slight_smile:

Następnie 2 umowa ( po przedłużeniu na kolejne 2 lata) - około 1 rok - prędkość w miarę dobra ale już nie taka jak poprzednio…

Witam, mój problem z Netią wygląda następująco. Po podpisaniu umowy do 10mb/s przez kilka dni prędkość ledwo sięgała 3mb (wcześniej miałem 2). Po tych kilku dniach prędkość spadła do 1mb/s, internet resetuje się kilkadziesiąt razy dziennie, telefony nie pomagają. Nikomu nie polecam zawierać z nimi umów. Trwa to już około półtora tygodnia.

Wiesz nie każdy może mieć podobne problemy z NETIA - u innych działa źle a u innych dobrze. Nie ma gotowego schematu, że NETIA oferuje kiepski internet.

Problemy zdarzają się praktycznie w każdym dostawcy internetu: Neostrada. Orange. Vectra itd. Ale zazwyczaj jest tak, że im ktoś proponuje po bardzo niskich cenach internet a wysoki transfer to trudno uwierzyć, że wysokie transfery będzie można uzyskać przez cały okres trwania umowy.

Cena = jakość

Podobnie jest np.

Dajmy na to jakiś smartfon ma podobne działanie ale jest tańszy (podróbka) ale wydajność może być gorsza np. (płynność działania)

No i u mnie problem rozwiązany. Rozmowy z działem technicznym z netii nic nie dały, na blogu netii zainteresowałem swoim problemem p. Karola. Na drugi dzień miałem już z powrotem 6Mb, a teraz mam ponad 9Mb i wszystko gra :slight_smile:

Hej,

Generalnie fajnie. Nie ma to jak zrzucić odpowiedzialność na kogoś innego. Pytanie tylko, czy rozwiązanie faktycznie pojawi się szybko, czy nie.

mklukasz - fajnie zamieszanie. Ale z drugiej strony trzeba walczyć o klienta i o kasę, którą w firmie zostawia. :slight_smile:

Myślę, że maksymalnie około 10 MB.

Przynajmniej tyle.

Niestety tak jest, jeśli dba się o to, by mieć jak najwięcej klientów, ale nie zmienia się odpowiedni infrastruktury technicznej…

Dokładnie!

Pozdrawiam,

Dimatheus