Internet Orange (neostrada) 20mbit/s. Jak się sprawuje?

Witajcie!

Pisałem kiedyś tutaj, a w sumie nawet niedawno ten wątek.

Przekonałem się jednak o tym, jak Netia potrafi być złośliwa. Ponadto w Netii nie ma minimalnej gwarantowanej prędkości. Do 50, ale może być 0,5. Również komentarze na Facebooku pod Netią mówią same za siebie. Druga rzecz, to dzwoniłem do nich, czekałem 8 minut (kosztowało mnie to 3,90), i nikt nie odebrał. Kolejne dzwonienie - ktoś łaskawie odebrał, lecz nie mógł sprecyzować odpowiedzi na moje pytanie. Dopiero na czacie konsultantka po 23 minutach odpisała mi, że od nich mogę mieć internet 20mbit/s. Bez gwarantowanej prędkości. Po zadawaniu niewygodnych pytań (skąd takie negatywne komentarze, dlaczego nie ma prędkości gwarantowanej) konsultantka po prostu rozłączyła się i nie mogłem nawiązać ponownie połączenia z nią. Kpina z ludzi? Kolega ma internet od Netii, fajnie wszystko, ale jak awaria, to na dobry tydzień.

Dość już tego o Netii, bo wątek zaczyna się robić nie na temat.

Orange (czyli Neostrada) oferuje u mnie prędkość 20mbit/s przy cenie 69,57 + 29 za łącze. Drogo? Dla porównania w Dialogu miałem 2mbit/s za… 80zł miesięcznie. Jednakże Neostrada gwarantuje mi prędkość 10mbit/s, to jest minimalna, a to jaka będzie maksymalna zależy od obciążenia sieci (12, 16, 21).

Czy ktoś ma Neostradę 20mbit/s? Czy ktoś w ogóle ma Neostradę i chwali sobie? Jak sprawuje się u nich pomoc techniczna (z tego co od kolegi wiem, u nas w mieście po dniu zjawia się technik i naprawia).

Pozdrawiam.

Ja miałem Neostradę 10 mbit/s jakieś pół roku temu - wtedy jeszcze nie było gwarancji prędkości, ale od początku tego roku weszła w życie ustawa regulująca to (przynajmniej z tego co wiem Orange już w 100% jej przestrzega - mój wujek ma teraz stałe 10 mbit/s i w ogóle nie narzeka). Nawet przed wprowadzeniem ustawy było dobrze (przynajmniej u mnie) - przez 75% czasu miałem stałą, obiecywaną prędkość.

Pomoc techniczna jest chyba najlepsza wsród dostawców internetu - mili asystenci, którzy potrafią pomóc, czynne 24/24, 7/7, w razie awarii szybko dojeżdżają i naprawiają usterkę profesjonalnie i szybko, ale co najważniejsze jest za darmo. Ogólnie bardzo polecam.

Jestem użytkownikiem neostrady już ładne parę lat ,obecnie do 20Mb na infolinii powiedziano mi że będzie około 15Mb różnica w cenie między do 10Mb a do 20Mb była chyba 5zł to się skusiłem.Przez jakieś 2 lata miałem 15Mb obecnie mam 12Mb prędkość spadła ,bo wzrosła liczba użytkowników z opcją do 20Mb a wraz z nimi zwiększyły się szumy na linii ,jak umowa się skończy będzie trzeba przejść na 10Mb. Do pomocy technicznej nie mogę się przyczepić ,technik przyjeżdżał nawet w niedziele ,awarie nigdy nie trwały dłużej jak jeden dzień.Infolinia podobnie jak w netii też ciągle zajęte :smiley: nie trafiłem na nieuprzejmych konsultantów ,co prawda niektórzy walą tylko regułkami samymi jakby z kartki czytali ,inni bardziej otwarci i można bardziej konkretnie pogadać i więcej się dowiedzieć.Raz po pijaku zadzwoniłem bo potrzebowałem odzyskać hasło bo zgubiłem to z godzinę gadałem o pierdołach ,jak się rozłączyłem przez przypadek to konsultant oddzwonił sam po chwili, i nie musiałem już bulić za połączenie może mam takie szczęście że trafiam na rozgarniętych akurat :smiley:

ogólnie przez jakieś 6-7 lat było może z 5 awarii.jest OK

Musiałbyś się dowiedzieć w jakiej odległości od twojego domu jest centrala ,jak poniżej 1km to jest szansa że będzie w okolicy 20Mb jak przykładowo 100 metrów to i te 100Mb może być .Wszystko zależy od odległości do centrali

W moim rejonie może być max do 20mbit/s. Nie wiem jak sprawdzić, gdzie jest centrala. Liczę na jeszcze więcej takich opinii :slight_smile:

Mam od 6 miesięcy Neostradę 40Mb. Faktycznie osiągana prędkość - 30Mb, ale wiedziałem, że tyle będzie - monter, który instalował Neo zmierzył parametry linii wpinając się w łącze u mnie w domu i taką szybkość transferu przewidywał; mieszkam w odległości ok 700 m od centrali, linia dobrej jakości - ale to duże miasto, więc sporo jest klientów z opcją 10 -20 Mega i większymi. Modem/router Sagem Fast 3764. Dotąd 0 awarii.

Wcześniej (od 2005 roku) miałem różne prędkości: 10, 2, 1, 0,5). Przy dziesięciu mega uzyskiwałem faktycznie 8, ale nie z winy łącza tylko mojego prywatnego modemu/routera - nie każdy się nadaje do większych szybkości - ten nie potrafił realizować większego transferu. W ciągu tych wszystkich lat miałem 2 jednodniowe awarie, obie wynikające ze specyfiki oprogramowania urządzeń obsługujących neo.

Tylko nie sugeruj się przypadkiem opiniami ludzi, który narzekają, mówią, że nie ma obiecywanej prędkości, a mają np. 9.5 mbit/s (moja ciocia pracowała na infolinii Vectry, więc było się z czego śmiać) albo dzielą się opinią po 3 dniach posiadania neta (!), ale serio - bierz Neostradę, choć wszyscy na nią “narzekają, bo jest taka zła” :frowning:

Od prawie roku używam Neostrady 10Mb/s. Pełną prędkość osiąga tylko poza godzinami szczytu, czyli najczęściej w godzinach 23 - 15. W pozostałym okresie potrafi zwalniać nawet do 1Mb/s.

Ponadto Centertel jako jedyny popularny dostawca usług telekomunikacyjnych nie ma podpisanej umowy z Google, w związku z czym na Neo pojawiają się powszechnie znane problemy z odtwarzaniem filmów na Youtube. Przy dużym obciążeniu linii filmy się zacinają, automatycznie przełączają na najniższe rozdzielczości, a czasem nawet nie buforują (pasek postępu stoi na 0:00).

Jeśli nie jest za późno, wybierz Netię. Miałem, polecam.

Mam neo 10 mb i działa jak 6 Mb.

Ja tam pierwszy raz słyszę o problemach z YT, a prędkość zależy od odległości centrali od nas i jej jakości i możliwości,

bo podobno w małych miastach nadal są centrale sprzed dobrych 15( !!

Daktyl777 centrale telefoniczne nie obsługują neostrady tylko połączenia telefoniczne. Neostradę obsługują inne urządzenia instalowane obok central (zwykle w tych samych budynkach). 15 lat temu nie było w Polsce jeszcze nie tylko neostrady (ADSLa) ale nawet SDI… Największy wpływ na osiągany transfer ma jakość i długość linii oraz ilość abonentów z szybszą neostradą na poszczególnych modułach.

To stare kable (linie), nie wymieniane często od kilkudziesięciu lat są najpoważniejszą przyczyną słabych transferów. A za to, że linie nie są modernizowane/rozbudowywane podziękuj ustawodawcom i UKE. Operator, który rozbuduje taką infrastrukturę (modernizacja to też rozbudowa), musi - zgodnie z obowiązującymi przepisami - powiadamiać o tym innych operatorów i sprawdzać, cz aby któryś z nich nie chce po tych łączach tepsy (Orange) dołączać “swojego internetu”. To tak, jakbyś wybudował dom z mieszkaniami do wynajęcia, ale najpierw (zanim jakiekolwiek wynajmiesz) musiał dawać ogłoszenie czy jakaś firma nie chce wynajmować twoich mieszkań i na tym zarabiać (ty dostawałbyś za udostępnienie np. 2/3 zysku a ta firma zachowywałaby dla siebie 1/3). Opłacałoby ci sie rozpoczynać taką inwestycję? A że drobnica telekomunikacyjna (i średniacy) nastawiła się na pasożytowanie w oparciu o te przepisy, to długo nie będzie nowoczesnych rozwiązań…

Dobra panowie. Ale jak sprawdzić gdzie jest centrala? Kolega ma Neostradę 10mb/s i odkąd ją ma nigdy nie miał problemów z YouTube. Drugi kolega ma Netię. Dostałem od niego nagranie rozmowy z konsultantką.

W tym momencie kumpel po prostu się rozłączył. Osiąga prędkości aż 5mbit/s przy oferowanym 40…

I jeszcze raz to samo pytanie jak sprawdzić gdzie jest centrala?! :smiley:

Najprościej, jeśli zobaczysz monterów naprawiających linie telefoniczne (na słupie lub przy szafie kablowej), to powiedz im gdzie mieszkasz (ulica/nr domu, miejscowość) i poproś, żeby podali ci przybliżoną odległość do centrali (adresu centrali na pewno ci nie podadzą).

A z tą przyczyną przycinania filmów na YT to bzdura - zwykle takie objawy zdarzają się ludziom, którzy mają bajzel w systemie albo kodekach lub źle skonfigurowaną przeglądarkę.

Najlepiej zadzwoń na infolnię (jest za darmo) i tam zadaj pytanie. Numer to chyba 801505505, ale pewny nie jestem.

zadzwoń i zapytaj jak daleko jesteś od DSLAM ,gdzie stoi to raczej ci nie powiedzą ,ale odległość powinni najlepiej pod 801505505 35gr za minutę

możesz przejść się po okolicy i sam znaleźć taka duża szafa https://www.google.pl/search?q=dslam+tp … 968%3B2976

lub mniejsza szafka https://www.google.pl/search?q=skrzynka … 536%3B2048

możesz też zapytać na FB https://www.facebook.com/orangepolska/a … f27567#_=_

masz pociągnięty kabel telefoniczny do domu ?kable należą do TP ?

u mnie na wsi, 12,5 km od centrum miasta mimo, że obiecane jest 20MB to mam 16mb wieczorem a w dzień koło 10, mówią zawsze, że linia przeciążona

UP@ To i tak masz nienajgorzej (mój kolega miał 0,1 prędkości).

Serio.

@Daktyl777

Infolinia w TP do neo jest płatna , i to pierwsza sekunda jest naliczana jako cała minuta. do tego jest Groźba ze nie uzasadnione wezwanie technika jest opłata!!

Na infolini często siedzą (cenzura) ale to wszędzie tak. Przy rozmowach po reklamacji itp, ja miałem wiele razy jest miło rzeczowo i technicznie sprawnie.

Prędkości. No cóż rożnie bywa od czasy kiedy standardem zrobili 10Mbps, ale po reklamacjach bonifikata i wracało do normy. Teraz myślę na 20Mbps bo tu minimum to 10Mbps (zagwarantowane w umowie)

Co do techników, technik to człowiek, a oszybkosci wysyłania go przez centrale, jak ostatnio gadałem z niekumata i sie zdenerwowała to wysłała od razu,

Gdy zgłaszam problem przez stronę Orange.pl bo za darmo to kilka dni zazwyczaj trawa odpowiedz.

Ogólne odczucia:

Strona Orange często nie działa nie jak trzeba i zawiera błędy (zgłaszałem juz je kilka razy w sprawie cenników i ofert, Np teraz jest nielimitowane rozmowy na komórki w PL w FunPack HD ale nikt o tym nic nie wie)

Ostatnio jak technik sprawdził moje parametry i wysyłanie na poziomie 0.5 Mbps to powiedział ze to jest zgodne z umowa i tyle. to się wkurzyłem

Płatna infolinia 801 505 505 słuchasz muzyczki i płacisz za sekundy

Opłata za utrzymanie Łącza- kabla. a jak masz stary kabel i kiepskie parametry to i tak musisz płacić za utrzymanie tego.

Jeśli ktoś rozważa Neostradę to chyba nie ma alternatywy , bo w mieście kablówka bije to kablówka:(

Plus ze jak sie ma naeo to ma sie rabat 15zł na komórki w abo. w Orange

To wiem, niestety u mnie jedynym wyjściem jest Neostrada. Netii nie chcę. Dlaczego?

Sąsiad obok ma Neostrade. Ma 20mbit/s. Na speedtestach ciągle ma 16-18. W umowie zagwarantowane ma 10mbit/s. Ma ją pół roku, i jeszcze nigdy nie było tak, żeby nie było internetu.

Sąsiad niżej ma Netie. 20mbit/s. I co? 2mbit/s na speedtestach. Kpina? Przecież to te same łącza.

Tak, to jest zgodne z umową, magiczne “do” 1mbit/s wysyłania, czyli równie dobrze mogłeś mieć te 0.5 Mbps :slight_smile:

Wo, fajnie, taką szafę mam na swojej ulicy sprytnie schowaną w krzakach! :smiley: Ostatnio byli tam panowie z kablami internetowymi, więc na pewno działa.

@PawKaw, to i tak Pan się ciesz, że w ogóle masz internet nielimitowany :slight_smile: Ja miałem limity, co tydzień ładowałem 30 zł, nie chciałem się pakować w umowę.

Hej, ja mam neostrade 1 Mbit/s i jak na razie żyje :slight_smile: nie mam żadnych problemów, łącze stabilne, szybkość wystarczająca jak dla przeglądania sieci i gier, IP zmienne itp. Jedyne co mnie martwi to rachunek, przeszło 70 zł to lekka przesada jak na te szybkość, oraz modem jaki mi wydano (przestarzały i nie wspierany przez najnowsze systemy, nawet brak wsparcia ze strony producenta). ogólnie dobrze, znam wiele osób co mają neo i żaden z nich nie narzeka :wink:

A Netia jest właśnie znana z “oszukiwania” na szybkości i niestabilności łącza.

Jeśli uważasz że opłaca się wziąć neostrade, to bierz!

Widać, że nic się na tym nie znasz.

Tu nie zależy od komputera, tylko od słabego połączenia.