Internet światłowodowy (o dużo mniejsza prędkość niż deklaruje dostawca)


(Kukulapatryk) #1

Witam!

Jestem posiadaczem internetu światłowodowego o prędkości 50MB/s. Na SpeedTestcie pobieranie pokazuje, że mam 50MB/s ale niestety w rzeczywistości jest inaczej. Pobieranie sięga max. ponad 6MB/s (na kablu). Aktualizowałem już wszystkie moje routery do najnowszej wersji firmware. Posiadam routery: TP-LINK TL-WR841N i On Networks N150R (Netgear). Czy muszę to zgłosić do mojego usługodawcy internetowego? Proszę o pomoc. Dołączam screeny z szybkości mojego łącza na SpeedTestcie i pobierania w rzeczywistości.

Link do screenów: http://imgur.com/a/qFMxd


(funbooster) #2

Chyba pomyliłeś jednostki

6.534 M B /s * 8 ~ 50 M b /s

Wszystko jest w porządku :wink:


(Kazdan63) #3

U dostawców internetowych 50 Mb/s to 50 000 000 b/s = 47,7 Mb/s = 5,96 M B /s (1000 & 1024) .


(Kukulapatryk) #4

Przepraszam za pomyłkę. W matematyce nie jestem najlepszy :smiley: Nie usuwam tematu, bo innym może się przydać. Dzięki za pomoc :wink:


(bachus) #5

Ty się lepiej ciesz, że tyle ile deklaruje dostawca, to tyle masz - a nie zdarza się to bardzo często :wink:


(Patrax) #6

Na screenie prędkość pokazana jest w megabajtach nie megabitach. Prawie każdy operator podaję prędkości właśnie w Mb/s zamiast w MB/s, niestety ale jest to nabijanie klientów w butelkę. Dlaczego to robią? a no dlatego bo prędkości w Mb/s są większe :slight_smile: w powyższej formie są podawane prędkości łącz internetowych na stronie operatora, natomiast prędkości ściągania w danej chwili zazwyczaj podawane są w bajtach, tj. jeżeli ściągamy coś poprzez przeglądarkę internetową to prędkość podana jest w bajtach na sekundę. Z powyższego wynika, że jeśli wykupimy łącze o prędkości 512 kilobitów na sekundę (kb/s), to w przeglądarce pokaże nam się maksymalnie 64 kilobajtów na sekundę (kB/s) ponieważ 512/8=64 (pamiętamy, że jeden bajt to 8 bitów, dlatego dzielimy przez 8). Nie należy zatem dzwonić do operatora i domagać się wyjaśnień dlaczego zamiast 512 mamy 64. W przypadku 1 Mb/s najlepiej zamienić tą wartość na kb/s, czyli 1 Mb/s = 1024 kb/s, dzieląc przez 8 otrzymamy 128 kB/s i z taką prędkością maksymalnie możemy ściągać. W twoim przypadku wszystko jest dobrze :slight_smile:


(Kazdan63) #7

@Patrax

Nieprawda ! 1Mb/s u dostawców internetowych to 122 kB/s = 0,119 MB/s (przelicznik 1000 a nie 1024) .


(funbooster) #8

To nie jest nabijanie klienta w butelkę, tylko ISP używają wygodniejszych jednostek.To tak jakby czepiać się producentów aut za podawanie pojemności silnika w litrach zamiast w cm^3.


(Longhorn2009) #9

Szybkości w informatyce podajemy w bitach, pojemność w bajtach. Nie ma tu nabijania w butelke nikogo.


(Kazdan63) #10

Żeby realnie prawdziwe było 50 Mb/s (6,25 MB/s) , to dostawcza internetu musiałby zadeklarować jego prędkość na : 50x(1024/1000)^2 = 52,43 Mb/s 


(Longhorn2009) #11

Po co mieszasz z tym 1000, 1MB=1024KB, 1KB=1024B itd.


(Kazdan63) #12

@Longhorn2009

Naprawdę nie jesteś w stanie zrozumieć tego , że dostawcy internetu (producenci : dysków , kart LAN , kart WI-FI , pamięci flash) nie stosują przelicznika 1024 tylko 1000 ? “Tylko prawda jest ciekawa .”


(rgabrysiak) #13

 

Proszę skorzystać z przycisku Edytuj a następnie dokonać korekty tytułu.

W przeciwnym razie temat trafi do Kosza.