Internet UPC gubi pakiety

Witam,

mam problem z połączeniem internetowym z UPC. Z internetem łączę się kablem poprzez router D-Link Dir-100 (dostarczony przez UPC). Problem polega na gubieniu pakietów co kilkadziesiąt-kilkaset sekund, co skutecznie uniemożliwia granie on-line (lag spike i okresowa utrata połączenia). W przypadku pingowania w cmd wygląda to w ten sposób:

http://i.imgur.com/yhkizm4.png

Wyniki testu w WinMTR przez 15 minut:

|------------------------------------------------------------------------------------------|

| WinMTR statistics |

| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

| 192.168.0.1 - 0 | 863 | 863 | 0 | 0 | 4 | 0 |

| 89-64-213-129.dynamic.chello.pl - 2 | 824 | 814 | 6 | 17 | 114 | 12 |

| z-bras.ghnet.pl - 2 | 820 | 809 | 8 | 21 | 219 | 11 |

| 81-18-201-25.static.chello.pl - 1 | 836 | 829 | 6 | 18 | 136 | 11 |

| pl-krk01a-rd3-ae0-2183.aorta.net - 2 | 824 | 814 | 7 | 20 | 133 | 9 |

| pni-pl-krk01a-as12990-onet.aorta.net - 2 | 828 | 819 | 8 | 22 | 134 | 10 |

| sdr1.m11r2.z.ruc-BR2.net.onet.pl - 2 | 812 | 799 | 8 | 20 | 150 | 20 |

| sg1.any.onet.pl - 1 | 832 | 824 | 8 | 18 | 145 | 12 |

| ________________________________________________|______ | ______|______ | ______|______ | ______ |

   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Problem występuje na każdym testowanym komputerze. Próbowałem już:

  • zmiany DNS

  • zmniejszenia wartości MTU (w komputerze i w routerze)

  • wyłączenia IPv6

  • zaktualizowania firmware routera

jednak bez widocznych rezultatów. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

masz do tego routera podpięty jakiś modem? to sprawdź połączenie, nie korzystając z routera.

Nie, do routera jest podpięty bezpośrednio kabel “ze ściany” od internetu. Z tego co rozumiem, jest to stara infrastruktura po GH Net i stąd takie rozwiązanie.

a ten kabel ze ściany ma końcówkę RJ45? To pomiń router by mieć pewność, że to nie on jest sprawcą gubienia pakietów (ewentualnie użyj innego)

Jeśli potwierdzisz, że to nie router - to pozostaje kontakt do dostawcy.

A nie ma po drodze firewalla który by te pakiety odrzucal?

Niestety bezpośrednie połączenie wykazuje dokładnie takie same straty