Internet w godzinach wieczorowych się rozłącza


(Ryuuzakikp) #1

Mam problem z neostradą (umowa do 10mb) internet do komputera idzie kablem, po godzinie 19 nieraz wcześniej lub później internet traci połączenie na ok. minute po czym wraca na parę sekund i znowu zaraz to samo.


(kameleon5) #2

Nie wiem jaki masz router,ale wejdź w ustawienia(192.168.x.x) następnie w statystyka xDSL i tam jest takie coś jak SNR Margin i ta liczba powinna być większa niż 60,wyniki mniejsze mogą powodować zerwanie połączenia a szczególnie nasila się to w godzinach wieczornych(przesilenie lini,duża liczba użytkowników).Możesz wklejić te statystyki to zobaczymy czy to wina lini z której jest ciężko wyciągnąć nawet 8 mb w twoim przypadku.


(Ryuuzakikp) #3

@Update

Router: TP-Link TD-W8951ND

ADSL w ciągu dnia:


ADSL po pierwszym “ataku”:
Po jakimś czasie od ostatniego rozłączenia nie mogę już wejść na 192.168.1.1 

 

Zachowanie routera podczas rozłączania internetu:

(Zdjęcie jest tylko dla przykładu, opiszę co dzieję się u mnie)


 

Ikony d - cały czas mrugają,

Ikonca c - cały czas się świeci

Ikona b - mryga a zaraz zgasa

Ikona a - dziwne zachowanie, pojawia się na chwilę, mryga itd.

 

Chrome Connectivity Diagnostics: 


(kameleon5) #4

Twoja linia jest na granicy możliwości to znaczy że przy SNR Margin 6.0 jest to krańcowy parametr(im więcej tym lepiej) który w skrócie okraśla czy linia się będzie synchronizować.W twoim przypadku linia może się synchronizować(w danej chwili) po jakimś czasie może tracić synchro(dioda od synchro mruga) a w godzinach wieczornych możesz nawet nie złapać synchro.Ja miałem SNR Margin-120(12) przy G.dmt a gdy przeszłem na ADSL 2+ to SNR Margin mam na poziomie 68(6.8) i tylko raz na początku straciłem synchro ale to było spowodowane działaniem jakiegoś menagera w centrali który badał łącze i ustawiał najlepsze parametry.Musisz mieszkać ponad 3 km od centrali lub mieć bardzo starą linie.Niech technicy sprawdzą linię pod kątem tłumienia-może lepiej jest mieć 6 mb ale stabilne niż 8 mb i nie wiadomo czy dziś będzie czy nie.


(Ryuuzakikp) #5

Dzwoniłem do nich żeby zmienili mi na ADSL2+, pierwszego dnia nie było problemów ale następnego dnia  już rozłączało. W ten 2 dni sprawdzałem jaki modulation jest ustawiony i jest to G.DMT zadzwoniłem do nich ponownie i są zdecydowani że mam ADSL2+…

 

Annex A, protokol PPPo, enkapsulacja VCMUx, autentykacja PAP/CHAP, VPI:0, VCI:35 

DNS:

194.204.159.1

194.204.152.34

 

nie mam pojęcia o co z tym chodzi


(kameleon5) #6

G.DMT to nie ADSL2+.Na twoim łączu według mnie nie pójdzie ADSL2+,przełączyć można ale nie będzie synchra.Modulacja G.DMT chodzi maxymalnie do około 8,8 mb aby mieć wyższe transfery musisz mieć ADSL2+.Sprawdź u ustawieniach routera jaką masz modulację-jest ona na pierwszym miejscu(w statystykach).Nie wierz w to co oni ci mówią i sprawdż sobie sam jaką masz modulację.Dane które otrzymałeś to dane łącza(standardowe).Poproś o pomiary lini i wtedy będziesz wiedział co można z twojego łącza wycisnąć,bo jest dużo błędów CRC,które świadczą że coś jest nie tak z linią,która nie wyrabia z tak dużym transferem.


(Ryuuzakikp) #7

Chodzi o to?

 

 

ADSL Firmware Version: FwVer:3.20.17.0_TC3087 HwVer:T14.F7_11.2

Line State: Showtime

Modulation: G.DMT

Annex Mode: ANNEX_A

 

Mój brat który mieszka niedaleko ma ustawione ADSL2+  i nie ma problemów z synchro, nie powinno być tak samo u mnie?


(kameleon5) #8

Rzecz w tym że to nie ty wybierasz modulację ADSL2+, jest ona ustawiana w najbliższej centrali i polega na przepięciu do nowej karty ADSL2+(robią to technicy z orange) która daje lepsze możliwości(nie można się tym bawić-raz ADSL2+ a póżniej G.DMT). Wszystko zależy od możliwości lini, jej wykonania,obciążenia. Możesz sprawdzić jak chodzi twój sprzęt u brata i odwrotnie i wtedy można będzie powiedzieć,czy wina leży po stronie lini telefonicznej.Ja bym prosił o zbadanie lini po kątem tłumienia, bo bez tego nic nie można konkretnie powiedzieć co jest tu problemem i co należy zrobić by ten problem rozwiązać.


(Ryuuzakikp) #9

Technicy mieli być do 06.09, niestety nikt się nie pojawił + żadnego telefonu.

Z ciekawości sprawdziłem dane routera po godzinie 19:

  Downstream Upstream      

 

SNR Margin

:

10.0 7.0 db

Line Attenuation

:

25.0 12.5 db

Data Rate

:

9216 768 kbps

Max Rate

:

10880 896 kbps

CRC

:

1845 0

 

 

Widać chyba jakąś poprawę, spowodowane końcem wakacji czy na centrali musieli coś zrobić (w porównaniu do starych danych) ??


(kameleon5) #10

Poprawa w parametrach jest i z tych danych może wynikać że synchro powinno być dobre,więc ktoś coś poprawił,ale nadal są błędy CRC(1845) i nie wiadomo czym one są spowodowane a wizyta techników jest wskazana do pełnego wyjaśnienia.Musisz namolnie domagać się wyjaśnienia tej sprawy.


(Ryuuzakikp) #11

Dzisiaj zarkałem czasami i zauważyłem że internet rozłączyło tylko 3 razy i tylko na chwilę, w piątek będę miał więcej czasu na obserwacje to dam znać w większych szczegółach co się dzieje.


(Ryuuzakikp) #12

Internet zmniejszony do 5 mb ale działa bez problemów nawet wieczorem.

Dziękuje za pomoc.