Internet w laptopie bez routera

Witam,

od jutra będę posiadaczem notebooka Asus K50IJ i w związku z tym zastanawiam się jak zapewnić mu dostęp do Sieci. Mianowicie mam w domu modem Sagem Fast 800 do Netii 2Mb i PC, do którego ów modem jest podpięty. Routera nie chcę kupować, ponieważ wkrótce zaczynam studia i będzie stał bezużyteczny, poza tym nie stać mnie teraz na wydatek 100+zł. Myślałem nad połączeniem kablowym z PC, ale nie mam w tym doświadczenia i nie wiem jak to wszystko poustawiać. Czy wystarczy zwykły kabel USB? Dodam, że na PC jest Windows XP Professional natomiast notebook wstępnie będzie bez systemu (prawdopodobnie zainstaluję jakiegoś Linuksa). W razie jakichś pytań proszę pisać.

Dzięki i pozdrawiam,

A.

Kablem USB nic nie zrobisz. Będziesz potrzebował kabla sieciowego, krosowanego i działających kart sieciowych w komputerach. W laptopie będzie ona na 100%, a czy masz taką w stacjonarnym - nie wiem.

Niestety w PC nie mam karty sieciowej, a co gorsza nie mogę jej zamontować gdyż nie mam już wolnych slotów PCI :S

Dodane 24.08.2010 (Wt) 13:36

Czyli nie pozostaje mi nic innego tylko kupić router, tak? A można gdzieś dostać poniżej 100zł? Z tego co patrzyłem na ceny tego sprzętu to raczej nie ale może jednak coś przyzwoitego się znajdzie.

Jest jeszcze opcja udostępnienia internetu przez bluetooth, ale podejrzewam, że w stacjonarnym nie masz BT.

Witam,

Jeżeli nie korzystasz jednocześnie na obu kompach z netu to raczej nie ma problemu. Po prostu będziesz zmuszony przełączać kabelek raz do jednego, raz do drugiego kompa. Zwłaszcza jeżeli to jest na raptem 5 tygodni.

Jeżeli chodzi o BT do stacjonarnego to za około 20 zł możesz kupić specjalny moduł usb i podpiąć go do stacjonarnego i spróbować zestawić połączenie i udostępnienie sieci.

Albo poszukać karty ethernetowej na usb, albo specjalnego adaptera usb/ethernet, niestety nie wiem jaki jest w tej chwili koszt takich rzeczy.