Internet wolniejszy niż oferowany oraz dziwne wachania prędkości

Witam. Mam problem z prędkością internetu i chcę zapytać jaki kabel lub co innego może pomóc w zwiększeniu tej prędkości. Chodzi mi o ten kabel który idzie od gniazdka telefonicznego do mojego routera TP-Link TD-W8901G (nie używam modemu który dostałem od netii ponieważ wtedy nie miałbym wifi, chociaż nie bardzo się znam to mogę się mylić). Niby w umowie z netią mam internet o prędkości 1-10mb a jego prędkość jest taka jakbym miał internet ok.1mb (prędkośći się wachają od 0.9 do 1.6 i nigdy nie ma więcej niż ten przedział). I tutaj potrzebna mi Wasza pomoc, ponieważ wcześniej miałem kabel płaski chyba czterożyłowy, ale ktoś mi powiedział żebym go zamienił na dwużyłowy okrągły który się skręca i internet powinien mieć prędkość jak należy. Tak też zrobiłem i nie wiem czy dobrze zrobiłem ponieważ nic się nie zmieniło (chyba, że ma być ekranowany a możliwe, że mój taki nie jest). Chciałbym się dowiedzieć czy to wina użytkowania kabla czy może jednak wybrałem zły. Ten kabel idzie przez 3 pomieszczenia i ma 18m długości i kabel ten mija mnóstwo innych kabli różnego rodzaju. Piszę to choć nie wiem czy potrzebnie. Możliwe też, że mam coś źle poustawiane w routerze chociaż nie bardzo wiem co tam może być źle. Ostatnio właśnie jak był gość żeby mi zrobić pomiary prędkości to przy gniazdku powiedział, że mogę mieć chyba 11mb bo tak jest przepustowość czy coś takiego. A na końcu kabla czyli z tej strony co wchodzi do tego routera było chyba 2,5mb. Proszę Was o pomoc bo mnie trochę skręca już od tego. Pozdrawiam.

 

P.S. Nie wiem czy to się przyda ale podaję też screen z parametrów linii. http://zapodaj.net/4597cb56582ba.png.html

NETIA zawierając umowę napisała Ci ,że będziewsz mieć internet “do 10 Mbps” a nie 1-10 Mbps.Poczytaj umowę.Zgodnie z tą umową i twierdzeniami konsultantów to nawet 1Mbps spełnia warunki umowy natomiast nigdzie nie wspomniano o parametrze U i PING. NETIA nikomu nie daje parametrów oferownych w umowie.Ja mając umowę “do 20 Mbps” przez rok uzyskiwałem 2 - 8 Mbps,po wielu interwencjach teraz od 6 m-cy uzyskuję od 1 do 18 Mbps.Są bardzo duże wahania transmisji , w tym parametru PING od 26 do 2000 ms.Duża ilość przerw w transmisji.Reakcje działu technicznego są naiwne.Nic nie potrafią wyjaśnić.Obecnie otrzymali ostateczne wezwanie do odpowiedzi o podstawy prawne naliczeń opłat i wyjaśnienie , jakie parametry winni dostarczać.Oczywiście-odpowiedzi brak. Nie potrafią nawet napisać prawidłowo faktury - trzeba każdą dokładnie kontrolować.

Sprawdź dokładnie termin obowiązywania umowy - ja dostałem ją bardzo nieczytelną.Po wielokrotnym sprawdzaniu wykryłem, że nie jest to umowa promocyjna na 24 m-ce a umowa na czas nieokreślony- tego też nie potrafili wyjaśnić.Natomiast Regulamin posiadają dla umów promocyjnych.

Obecnie znudzili mnie potwornie i wypowiadam im umowę .Zaglądaj na stronę NETII na facebooku, tam czasem znajdziesz ciekawostki,które szybko obsługa NETII chowa.Warto poczytać! A najlepiej poszukaj innego dostawcy…