Internet wolno chodzi na jednym z dwóch komputerów


(Sum Rgk) #1

Witam, mam następujący problem: mam dwa komputery połączone routerem TP-Link, na jednym z nich internet chodzi dobrze, na drugim strasznie powoli (na tym do którego dochodzi połączenie od telefonu). Wszystko było dobrze, ale mieliśmy remont w domu, wszystko zostało porozłączane i po ponownym połączeniu zaczęły się problemy. Próbowałem z innym kablem telefonicznym, nie dało skutku. Mój dostawca internetu to Netia.


(Dimatheus) #2

Hej,

 

Co przez to rozumiesz?

 

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Sum Rgk) #3

Tzn ten, który jest połączony kablem bezpośrednio od telefonu.


(roobal) #4

Piszesz bardzo nie precyzyjnie. Napisz dokładnie co z czym jest połączone, napisz to w takiej konwencji.

Sprzęt:

Router - Producent, Model;

Komputer_1;

Komputer_2 itp.

Połączenie:

Router -> Komputer_1

Router -> Komputer_2

itp.


(Dimatheus) #5

Hej,

Jeśli jest podłączony przewodem bezpośrednio od telefonu, to w sumie sytuacja nie dziwi, bo korzystasz z modemu, który jest bardzo powolnym medium sieciowym. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Sum Rgk) #6

Wybaczcie brak precyzji, jestem zielony w tych tematach i nie wiem jakie dane są istotne.

Żaden komputer nie jest bespośrednio połączony z telefonem (mój błąd post wcześniej), oba są połączone przez router:

TP-Link TD-8840T

 

Komp1 (na tym muli) - Intel® Core i3-2120 CPU @ 3.3 GHz, 4 GB RAM, Windows 8

karty sieciowe: karta sieciowa debufowania jądra firmy Microsoft, oraz kontroler Realtek PCIe GBE Family Controller

 

Komp2 (tu w porządku) - AMD Sempron 2500+ 1.75 GHz, 512 MB RAM, Windows XP

karta sieciowa: NVIDIA nForce Networking Controller


(Dimatheus) #7

Hej,

Na początek spróbuj podmienić kabel, którym łączy się ten problemowy komputer. Może on jest uszkodzony? Dodatkowo sprawdź, czy w menadżerze urządzeń nie ma nieznanych bądź błędnie działających urządzeń. Jeśli są, pokaż je na screenie.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Sum Rgk) #8

Zmiana kabla nic nie dała. Nie ma nieznanych bądź błędnie działających urządzeń.


(roobal) #9

Przeinstaluj sterownik karty sieciowej lub jeśli jest dostępna, zainstaluj nowszą wersję.


(Dimatheus) #10

Hej,

 

Ewentualnie ten problematyczny komputer przepnij do innego portu LAN w routerze.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Sum Rgk) #11

Ani reinstalacja sterowników, ani zmiana portu nie dały żadnego efektu.


(Dimatheus) #12

Hej,

Wejdź do menadżera zadań, włącz właściwości karty sieciowej, przejdź do zakładki Zaawansowane i pokaż na screenie jakie opcje są dostępne dla tej karty.

Pozdrawiam,

Dimatheus