Internet wolno chodzi na jednym z dwóch komputerów

Witam, mam następujący problem: mam dwa komputery połączone routerem TP-Link, na jednym z nich internet chodzi dobrze, na drugim strasznie powoli (na tym do którego dochodzi połączenie od telefonu). Wszystko było dobrze, ale mieliśmy remont w domu, wszystko zostało porozłączane i po ponownym połączeniu zaczęły się problemy. Próbowałem z innym kablem telefonicznym, nie dało skutku. Mój dostawca internetu to Netia.

Hej,

 

Co przez to rozumiesz?

 

Pozdrawiam,

Dimatheus

Tzn ten, który jest połączony kablem bezpośrednio od telefonu.

Piszesz bardzo nie precyzyjnie. Napisz dokładnie co z czym jest połączone, napisz to w takiej konwencji.

Sprzęt:

Router - Producent, Model;

Komputer_1;

Komputer_2 itp.

Połączenie:

Router -> Komputer_1

Router -> Komputer_2

itp.

Hej,

Jeśli jest podłączony przewodem bezpośrednio od telefonu, to w sumie sytuacja nie dziwi, bo korzystasz z modemu, który jest bardzo powolnym medium sieciowym. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Wybaczcie brak precyzji, jestem zielony w tych tematach i nie wiem jakie dane są istotne.

Żaden komputer nie jest bespośrednio połączony z telefonem (mój błąd post wcześniej), oba są połączone przez router:

TP-Link TD-8840T

 

Komp1 (na tym muli) - Intel® Core i3-2120 CPU @ 3.3 GHz, 4 GB RAM, Windows 8

karty sieciowe: karta sieciowa debufowania jądra firmy Microsoft, oraz kontroler Realtek PCIe GBE Family Controller

 

Komp2 (tu w porządku) - AMD Sempron 2500+ 1.75 GHz, 512 MB RAM, Windows XP

karta sieciowa: NVIDIA nForce Networking Controller

Hej,

Na początek spróbuj podmienić kabel, którym łączy się ten problemowy komputer. Może on jest uszkodzony? Dodatkowo sprawdź, czy w menadżerze urządzeń nie ma nieznanych bądź błędnie działających urządzeń. Jeśli są, pokaż je na screenie.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Zmiana kabla nic nie dała. Nie ma nieznanych bądź błędnie działających urządzeń.

Przeinstaluj sterownik karty sieciowej lub jeśli jest dostępna, zainstaluj nowszą wersję.

Hej,

 

Ewentualnie ten problematyczny komputer przepnij do innego portu LAN w routerze.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ani reinstalacja sterowników, ani zmiana portu nie dały żadnego efektu.

Hej,

Wejdź do menadżera zadań, włącz właściwości karty sieciowej, przejdź do zakładki Zaawansowane i pokaż na screenie jakie opcje są dostępne dla tej karty.

Pozdrawiam,

Dimatheus