Internet z Netii rozłącza się co jakiś czas


(Michal0345) #1

Witajcie mam problem mam internet z netii na linii tp 10mb/s. Posiadam router NetGear DG834Gv5 którym rozdzielam łącze internetowe. Do nie dawna jeszcze wszystko działało. Teraz podczas korzystania z internetu rozłącza mnie co jakiś czas różnie z tym bywa na jakąś krótszą chwilą potem router się znów łączy i pochodzi wszystko ok i za chwilę znów rozłącza. Nie raz w ciągu jednej godziny będzie dużo disconnectów, a nie raz będzie ok przez parę godzin. Teraz dane jakie są na stronie routera:

Proszę o pomoc.


(system) #2

Masz przecież techników od internetu. Dlaczego chcesz to robić we własnym zakresie? Płacisz, więc ma ci chodzić dobrze. Jeśli nie chodzi, to niech przyjeżdżają i robią. Dzwoń do Netii. A swoją drogą puszczenie Netii na kable TP to złe posunięcie. TP swojemu konkurentowi wcale nie będzie ułatwiać życia. Moim zdaniem problem może leżeć w kablach przesyłowych w terenie, dlatego tylko technik może ci pomóc, ewentualnie możesz spróbować zmienić modulację w opcjach routera na G.DMT. Jeśli nie pomoże, to tylko technik.


(Kuba Bed) #3

Przy 10 Mb/s G.DMT? Nie ma sensu...

Jedyne co mogę polecić to spróbuj skrócić maksymalnie u siebie w domu kable, ewentualnie je naprawić i podłącz router jak najbliżej pierwszego gniazdka. Wtedy zobacz parametry i je tutaj pokaż.

Widać, że linia jest kiepska, bo różnica w tłumieniu up i down jest bardzo duża.


(Michal0345) #4

Nie że chcę tego robić we własnym zakresie tylko dzwoniłem do Netii oni powiedzieli że u nich jest wszystko ok i to że u mnie coś nie działa.

Robiłem już tak efekt był taki sam.

Tzn? Mam już dłuższy czas 10Mb/s i do tej pory nie było problemów...


(Kuba Bed) #5

Nie ma sensu przełączać modemu na G.DMT, bo ten obsługuje (teoretycznie) do 8 Mb/s, a przy takich parametrach byłoby pewnie mak 6,5 Mb/s... Widac, że masz kiepską linię. Musisz czekac na jakąś modernizację. Zobacz TUTAJ czy coś będą robili albo czy już coś uruchomili tutaj lub czy już coś zrobili tutaj.


(system) #6

Nie dziwię się Netii, że tak odpowiedzieli. Umyli ręce i mają spokój. No u nich w centrali to może i wszystko w porządku, ale u klienta nie jest w porządku. Miałem 2 razy podobne sytuacje z neostradą, że zaczął nagle przerywać internet /raz z powodu powodzi w zeszłym roku, a raz z powodu zwiększenia u mnie prędkości łącza/. W centrali TP mieli wszystko w porządku, mimo to przyjeżdżał do mnie technik i zmieniał połączenia kabli w terenie i problem znikał. Z netią możesz mieć problemy, bo nie wiem, czy oni mogą grzebać i przełączać instalacje TP.