Internet z Netii rozłącza się co jakiś czas

Witajcie mam problem mam internet z netii na linii tp 10mb/s. Posiadam router NetGear DG834Gv5 którym rozdzielam łącze internetowe. Do nie dawna jeszcze wszystko działało. Teraz podczas korzystania z internetu rozłącza mnie co jakiś czas różnie z tym bywa na jakąś krótszą chwilą potem router się znów łączy i pochodzi wszystko ok i za chwilę znów rozłącza. Nie raz w ciągu jednej godziny będzie dużo disconnectów, a nie raz będzie ok przez parę godzin. Teraz dane jakie są na stronie routera:

Proszę o pomoc.

Masz przecież techników od internetu. Dlaczego chcesz to robić we własnym zakresie? Płacisz, więc ma ci chodzić dobrze. Jeśli nie chodzi, to niech przyjeżdżają i robią. Dzwoń do Netii. A swoją drogą puszczenie Netii na kable TP to złe posunięcie. TP swojemu konkurentowi wcale nie będzie ułatwiać życia. Moim zdaniem problem może leżeć w kablach przesyłowych w terenie, dlatego tylko technik może ci pomóc, ewentualnie możesz spróbować zmienić modulację w opcjach routera na G.DMT. Jeśli nie pomoże, to tylko technik.

Przy 10 Mb/s G.DMT? Nie ma sensu…

Jedyne co mogę polecić to spróbuj skrócić maksymalnie u siebie w domu kable, ewentualnie je naprawić i podłącz router jak najbliżej pierwszego gniazdka. Wtedy zobacz parametry i je tutaj pokaż.

Widać, że linia jest kiepska, bo różnica w tłumieniu up i down jest bardzo duża.

Nie że chcę tego robić we własnym zakresie tylko dzwoniłem do Netii oni powiedzieli że u nich jest wszystko ok i to że u mnie coś nie działa.

Robiłem już tak efekt był taki sam.

Tzn? Mam już dłuższy czas 10Mb/s i do tej pory nie było problemów…

Nie ma sensu przełączać modemu na G.DMT, bo ten obsługuje (teoretycznie) do 8 Mb/s, a przy takich parametrach byłoby pewnie mak 6,5 Mb/s… Widac, że masz kiepską linię. Musisz czekac na jakąś modernizację. Zobacz TUTAJ czy coś będą robili albo czy już coś uruchomili tutaj lub czy już coś zrobili tutaj.

Nie dziwię się Netii, że tak odpowiedzieli. Umyli ręce i mają spokój. No u nich w centrali to może i wszystko w porządku, ale u klienta nie jest w porządku. Miałem 2 razy podobne sytuacje z neostradą, że zaczął nagle przerywać internet /raz z powodu powodzi w zeszłym roku, a raz z powodu zwiększenia u mnie prędkości łącza/. W centrali TP mieli wszystko w porządku, mimo to przyjeżdżał do mnie technik i zmieniał połączenia kabli w terenie i problem znikał. Z netią możesz mieć problemy, bo nie wiem, czy oni mogą grzebać i przełączać instalacje TP.