Inżynier bezpieczeństwa - zarobki

Cześć

Chciałbym dowiedzieć się, ile mniej więcej może zarobić inżynier bezpieczeństwa pracujący w dziale bezpieczeństwa i big data dużej firmy. Jakiś czas temu rozmawiałem z jednym przedstawicielem tej firmy i po opowiedzeniu pokrótce co umiem, zaproponował, bym do nich aplikował. Wiem jednak, że gdy to zrobię i dostanę zaproszenie na rozmowę, prędzej czy później padnie pytanie o zarobki. Tutaj pojawia się problem, gdyż nie wiem w jakich granicach mieści się wynagrodzenie na stanowisku tego typu, nie chciałbym zażądać za mało i później tego żałować, jak i również nie chce podać zbyt wysokiej propozycji, która spowoduje u osoby rekrutującej atak śmiechu i poskutkuje zakończeniem rozmowy. Dodam, że nie jestem informatykiem z wykształcenia i jak dotąd nie pracowałem na stanowisku tego typu.

Jak nie masz doświadczenia na tym stanowisku i nigdy nie pracowałeś, to nie spodziewaj się magicznych Wykopowych 15k w górę. Nie piszsz też dokładnie co należy do obowiązków tego inżyniera bezpieczeństwa, jakie masz ukończone szkolenia, certyfikaty… Po kilku latach można dobrze zarabiać, szczególnie jeszcze jak umiesz wykonywać testy penetracyjne itd. 

O 5 cyfrowych kwotach nie piszę ani nie myślę. Znajoma informatyczka poradziła, bym zawołał 3-3,5k brutto, ale wolałbym jeszcze usłyszeć opinie innych osób, tak dla pewności. Certyfikatów nie mam, jedyne szkolenie jakie robiłem to Linux Foundation: Introduction to Linux, ale nie mam z niego certyfikatu, bo ten kosztuje $99, a ja szkolenie robiłem jedynie dla poszerzenia własnej wiedzy. Zresztą i tak pewnie nie byłby wiele wart, bo to podstawy.