IP address is identical to LAN


(Dasten) #1

Witam

Chcę skonfigurować router Cerberus P6361 ale po wstukaniu adresu ip, maski, bramy i DNS wyskoczył mi właśnie ten błąd: IP address is identical to LAN. Co z tym zrobić?


(roobal) #2

Gdzie ten adres wstukujesz i jaki to adres IP?

Pozdrawiam!


(Dasten) #3

Przy konfiguracji przez przeglądarkę, biorę to z cmd (ipconfig/all)


(roobal) #4

Po kolei, bo dalej nic nie rozumiem. Router jakie ma IP? W systemie podajesz IP ręcznie czy bierzesz z DHCP? Jaki adres dostajesz na WAN? Publiczny czy prywatny? Jak możesz, to podaj wszystkie dane, tj. adres IP WAN, adres IP LAN (routera).

Pozdrawiam!


(Bor1904) #5

Witam

Wpisujesz takie samo ip na obu interfejsach routera.

pzdr


(Dimatheus) #6

Hej,

Do puli pytań dodajmy jeszcze dwa:

:arrow: Z jakiego dostawcy internetu korzystasz??

:arrow: Masz stałe (Statyczne) czyt zmienne (dynamiczne) IP??

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Dasten) #7

A jak to wszystko sprawdzić?

A jak to zrobić?

Przepraszam że tyle czasu minęło ale nie miałem przez dłuższy okres internetu, a teraz gdy już jest problem znowu wrócił.


(roobal) #8

Zrób zrzuty panelu routera z ustawień sieci WAN/Internet oraz ustawień sieci LAN. Pokaż jeszcze wyniki poleceń, które wpisz w wierszu poleceń

ipconfig /all

route print

Pozdrawiam!


(Dasten) #9

A jeśli chodzi o zrzuty panelu routera z ustawień sieci WAN/Internet oraz ustawień sieci LAN to tam są same zera bo przecież nie mogę skonfigurować właśnie przez ten błąd.


(roobal) #10

A obecny adres IP skąd masz? Po bezpośrednim podłączeniu kabla (bez pośrednictwa routera)? Router konfiguruj bez podłączania go do sieci.

Pozdrawiam!


(Dasten) #11

Teraz zrozumiałem błąd, ip sprawdzałem po podłączeniu routera, co zmieniało je, teraz przepisałem ip zanim podpiąłem router i niby wszystko ok, żadnych błędów, a mimo to internetu nie ma ani na stacjonarnym ani na laptopie przez wifi


(roobal) #12

To teraz jak możesz, to wrzuć zrzuty z ustawień routera.

Pozdrawiam!


(Dasten) #13

O to chodzi?


(roobal) #14

Połączenia z internetem nadal nie ma?

Pozdrawiam!


(Dasten) #15

Nie ma.


(Bor1904) #16

Skąd masz dane dotyczące adresu IP po stronie WAN w routerze? otrzymałeś od dostawcy czy wymyśliłeś/przepisałeś ?

pzdr


(Dasten) #17

A można jaśniej? :slight_smile:

Niczego od dostawcy nie brałem, wszystko co potrzebne do konfiguracji wziąłem z configip w cmd


(roobal) #18

Dostawca przypisuje Ci prywatne IP, spróbuj pingować bramę sieciową. Wpisz w wierszu poleceń

ping 172.17.0.1

Tak poza tym, jeśli dostawca filtruje adres MAC kart sieciowych, to czy adres MAC routera jest podany w jego bazie lub czy router umożliwia klonowanie MAC adresu?

Pozdrawiam!


(Dasten) #19

84852543.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Z tego co wiem router umożliwia klonowanie adresu MAC, ale nie bardzo wiem co i jak :?


(roobal) #20

Koledze chodziło o to czy podane adresy IP i bramy sieciowej masz podane na umowie? Najlepiej skontaktuj się z administratorem sieci, być możesz zaszła jakaś zmiana, poza tym zgłoszenie niedziałania internetu/usterki i jeśli wina leży po stronie ISP, często uprawnia do obniżenia abonamentu o każdą dobę bez dostępu do internetu ale o tym to już musisz poczytać w regulaminie dostępu do internetu.

Podłącz się do routera. Jeśli ISP dostarcza Ci neta po kablu, to podłącz się do routera kablem ale z komputera, którego adres MAC karty sieciowej jest w bazie ISP. Jeśli ISP dostarcza neta radiowo, podłącz się albo bezprzewodowo do routera albo podaj adres MAC ręcznie. Żeby sklonować adres MAC, wciśnij przycisk MAC Clone lub podobnie, w zależności od routera.

Pozdrawiam!