W związku ze zmianą zakresu obowiązków z Inrfastrucure Mmanagement na ITSM, poszukuję materiałów o standardach ITIL, szególnie w kontekscie obsługi zgłoszeń / aplikacji helpdeskowych. Czy to jest coś ogólniedostępnego, czy trzeba się od razu szkolić zewnętrznie i certyfikować? Suma sumarum pewnie to zrobię, ale na dziś może wystarczy coś darmowego, a później uda się naciągnąć pracodawcę na pokrycie kosztów
Książka wystarczy, ale upierdliwe dość… takie ISO 9001 dla IT. Jak nigdy nie miałeś styczności z procedurami, systemem jakości i terminologią, to lekko spuchniesz na początku…
Kiedyś książki przeglądałem, połowa części teoretycznej była oczywista, druga wydawała się pisana przez managera marketingu (fuj!).
Sami na wsparciu działaliśmy bardziej rozsądkiem i czasami ułańską fantazją, niż normami i procedurami narzuconymi przez korporację - wschodnia europa jest specyficznym rynkiem. Tyle że teraz końcowy klient oczekuje tego bełkotu.
Terminologii nie skomentuję - nie mam zwyczaju bluzgać