Jak bezpiecznie dla systemu ustawić tryb ESETa?

Witam !

Wróciłem do ESET i miałem wrażenie, że program blokuje ważną aplikację i zacząłem roszady z trybami i HIPSEM: interaktywny uruchomił klikanie, potwierdzanie itp. Jesr oczywiste, że to potwierdzanie nie powinno mnie źle pokierować ze szkodą dla systemu - jest irytujące, bo tyczy się operacji, o których nie muszę nic wiedzieć. Niestety, próby wycofania się były zbyt późne i programy Windows i ‘scalone’ z nimi przestały działać. Wpadłem w panikę i juz chciałem zawieźć kompa, ale wcześniej skonsultowałem się ze znajomym informatykiem, który polecił reinstal i sprawdzenie co się dzieje. Zaden program nie wykonał tej operacji, bo był zablokowany, więc w zakładce Hips znalazłem opcję kompletnego resetu ustawień, po kliknięciu której system zaczął wracać do życia (teraz jestem na trybie uczenia się, bo mam awersję do grzebania w ESET na jakiś czas i wciąż się zastanawiam czy nie byłoby lepiej przeinstalować)

Nie wszystko poszło gładko:

  1. playery typu pot player nie odczuły tego zawirowania, sm player ogłosił swoje uszkodzenie, po czym sam, automatycznie, pozmieniał co trzeba w rejestrze i odpalił żądany plik , best player ruszył gdy uruchomiłem plik przez jego zakładki a nie z pozycji klikanego pliku.

  2. Praca na kompie jest niestabilna. Z reguły śmiga jak rakieta, ale czasem przymula ostro, zarówno w pracy wewnątrzsystemowej jak i sieciowej. Ostatnio wyskakuje błąd Explorer.exe (czasami), z reguły gdy na dłużej odejdę od kompa. Raz wyskoczyło coś jeszcze (niestety nie pamiętam, a wtedy nie mogłem klikać na nic na pulpicie, przeglądarce - to zdarzyło się tylko raz) Czsem, otwierając nowy tab w przeglądarce wyskakuje niedostępność, załadowuję ponownie i jest ok.