Na wstępie przepraszam jeżeli założyłem temat w nieodpowiednim dziale, ewentualnie proszę o przeniesienie.
Dnia 1.03.2015 r oddałem laptopa LENOVO do naprawy gwarancyjnej.
Oddałem go w sklepie Euro RTV/AGD, gdzie go kupiłem.
Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem żadnej informacji czy to ze strony Lenovo czy sklepu Euro RTV/AGD… Mija 14 dzień roboczy i 18 dzień zwykły.
Zastanawiam się czy to nie za długo? Stad pytanie do Was - jak długo producent może “naprawiać” sprzęt? Czy po upływie jakiegoś czasu mogę żądać zwrotu zapłaconej gotówki lub wymiany na nowy sprzęt?
A to zależy czy reklamacja jest z tytułu niezgodności towaru z umową ( zwana czasem potocznie rękojmią) czy korzystasz z dobrowolnej gwarancji producenta
Edycja
Oczywiście prawie że pewnym jest że poszło to na gwarancję producenta bo z jakiej racji sklep miałby brać sobie cokolwiek dobrowolnie na głowę - wysłałeś to na dodatek przez RTV AGD więc sprzęt swoje odczekał w salonie/ magazynie firmy aż zbierze się troszkę więcej gratów do wysyłki, potem zapewne dopiero pojechało to do Lenovo a ci dopiero od momentu przyjęcie teo do siebie liczą terminy jakie masz zapisane w umowie gwarancyjnej.
Już nie potocznie, a oficjalnie. Zapoznaj się z aktualnymi przepisami
Mowa jest o gwarancji, a nie o rękojmii (obecnie rękojmia i niezgodność z umową to jest dokładnie to samo, nie ma już podziału na niezgodność dla konsumentów i rękojmię dla niekonsumentów), a w tej sytuacji czas na naprawę gwarancyjną powinien być określony w karcie gwarancyjnej.
Jeśli nie jest, i nie uzgodniono czasu naprawy przy składaniu reklamacji, to jedynym ograniczeniem jest zdrowy rozsądek.
Nie doczytałem, że 1 marca to termin złożenia reklamacji. To, czy mówimy o rękojmii, czy o niezgodności, zależy od daty zakupu towaru. Do grudnia 2014 do świąt jest to niezgodność, a od świąt rękojmia.
Gdzieś się spotkałem, że czas naprawy gwarancyjnej wynosił max. 28 dni roboczych (ale faktycznie wszystko zależy od tego co jest określone w gwarancji). Biorąc pod uwagę, że ostatnio serwis lenovo ma nie najlepszą opinię - pewnie zaproponują ci nowy, gorszy sprzęt w ramach wymiany gwarancyjnej… Powodzenia