Jak dobrze napisać projekt

Chcę zrobic cos wiekszego, nigdy tego nie zapisuję tylko zaczynam robić ale po kilku godzinach pisania kodu wpadam na pomysł że to powinno być inaczej i zazwyczaj wtedy widać że kilka godzin pracy poszło na marne…

Macie jakieś materiały/wskazówki, jak napisać dobrze projekt całej aplikacji?

Zainteresuj się UMLem, niektórym on pomaga.

Poczytaj o wzorcach projektowych.

Zainteresuj się tematyką Zarządzania projektami

Jest trochę książek na ten temat nawet

http://helion.pl/search.cgi?qa=&wsprzed=1&wprzyg=1&serwisyall=1&szukaj=zarzadzanie+projektami

UML to coś, od czego powinno zaczynać się pracę.

Możesz np. wypróbować ten program:

http://www.dobreprogramy.pl/StarUML,Pro … 11903.html

“Chcę zrobic cos wiekszego”, “po kilku godzinach pisania kodu”… Co masz na myśli mówiąc “coś większego”? Ja jestem programistą od wielu lat, nigdy nie korzystałem z UML. Być może są osoby, którym to zdecydowanie pomaga. Ja uważam, że jest to przerost formy nad treścią. Może dla dużych projektów, nad którymi pracuje wielu programistów to rozwiązanie jest dobre. Ale nie dla jednej-dwóch osób.

Jednak uważam, że autorowi tego postu na nic się to nie przyda - jemu jest potrzebne coś prostszego. :slight_smile:

Oczywiście warto jakoś opisać projekt, żeby móc go przedstawić odbiorcy lub innej osobie, która się z nim zapozna, zgłosi uwagi i wskaże błędy projektowe.