Witajcie.
Jako posiadacz systemu Windows 7 HP (x64) SP 1 OEM i składanego komputera w nawiązaniu do cyklicznej polityki MS dotyczącej upływu terminu wsparcia podstawowego i dodatkowego dla platformy Windows o czym MS ostatnio przypomniał jeśli chodzi o to podstawowe - może nie naprędce, ale już teraz myślę o jakimś upgrade’dzie systemu do wyższej edycji lub nawet wyższej wersji i miałbym teraz takie pytania ponieważ nie do końca to rozumiem, a także mam nie ukrywam problem z podjęciem dobrej i właściwej decyzji.
Myślę o uaktualnieniu w ramach jednej wersji np. z Win 7 HP do Win 7 Ultimate, ale raczej do wersji Windows 8.1 chociaż to będzie zależało jeszcze od wielu czynników np. od możliwości dostępu do klasycznego menu Start dla tej edycji.
- Więc przede wszystkim czy z platformy O.E.M. można w ogóle upgrade’ować do wersji detalicznej czyli BOX oczywiście o ile okres dostępności powszechnie takiej wybranej wersji wciąż obowiązuje ?
- Wiem, że są dwa na to sposoby w trybie on-line poprzez zakup klucza PID oraz tradycyjnie w drodze zakupu dysku z zestawem w autoryzowanym serwisie. Jednak szczerze mówiąc nie wiem który z tych sposobów jest lepszy i na czym one właściwie polegają konkretnie, tzn. np. czy w trybie on-line jeśli zakupię klucz w ramach oczywiście aktualnego SP-acka, to co w sytuacji gdy np. zajdzie potrzeba reinstalacji, kiedy w tym trybie dysku instalacyjnego de facto brak ?
Np. przy uaktualnieniu z Siódemki do Win 8.1.
Z kolei jeśli chodzi o tryb instalacyjny jeśli jest on tylko możliwy, to tak samo - jak to się odbywa, czy również w drodze uaktualnienia np. z Win 7 HP do Win 8.1 tylko że nie automatycznie tak jak w trybie on-line, tylko przez zakupiony nośnik instalacyjny ?
I czy te sposoby różnią się czymś jeśli chodzi o cennik , jaki on jest, a także co dokładnie wchodzi w skład produktów zakupu ?
- Pobrałem także Asystenta uaktualnienia, który pokazał, że uaktualnienie do Win 8.1 lub 8.1 Pro jest u mnie wprawdzie możliwe z pewnymi wytycznymi dot. instalacji niektórych programów i narzędzi, jednak z uwagi na brak dostępności obecnie usługi w naszym kraju w ramach systemowego narzędzia Windows Anytime Upgrade nie wiem, czy nie jest to niemożliwe w trybie on-line ?
I tutaj też nie bardzo wiem jak to się odbywa o ile to jest możliwe w drodze skorzystania z opcji Zamów w Asystencie uaktualnienia w związku z powyższym stanem rzeczy ?
- I po czwarte - czy uaktualnianie to jest możliwe także po upływie daty wsparcia podstawowego i później dodatkowego - słowem wszelkiego ? O ile wiem tak, warunkiem jest zainstalowany bieżący Service Pack ?
Chciałbym poznać wasze opinie nt. temat. :-$ :biggrin: