Jak grać w savage?

Ściągnąłem grę savage z strony http://www.cda.pl i nie wiem jak w nią grać.

Prosiłbym o to żeby ktoś mi podał link do jakiegoś poradnika albo spolszczenie lub coś w tym stylu.

Złączono Posta : 19.07.2007 (Czw) 15:10

Kolega dał mi poradnik do gry savage i dam innym do przeczytania jakby ktoś chciał. Dokładniej będziecie mieli na stronie http://forum.gmclan.org/index.php?showt … &hl=savage.

Zanim opowiem z czym to się je, przedstawię wam najpierw krótki proces instalacji.

I. Instalacja

  1. Wchodzimy na oficjalną stronę gry: http://www.s2games.com/savage/index.php … avageindex

  2. Przechodzimy do działu downloads (po lewej stronie w menu) i spisujemy darmowy klucz gry: 0000000… itd. same zera. Wpiszesz go gdy gra czy tam instalator poprosi o klucz (nie pamiętam, który to moment).

  3. Ściągamy grę od razu z dodatkiem SEP3T, który tworzony jest przez community gry w celu poprawienia różnych aspektów gry, po tym jak gra oficjalnie nie jest już rozwijana (dlatego jest za darmo) a twórcy gry skupili się na drugiej części, która będzie miała niedługo premierę. Jak widać dodatek do tego stopnia zdobył uznanie twórców gry, że jest rozprowadzany razem z nią. Plik waży w sumie około 150MB. Poniższy rysunek wskazuje właściwy link dla wersji windowsowej (kliknij na miniaturce):

  4. Dodatkowo musimy ręcznie ściągnąć najnowszą łatkę dla dodatku, gdyż autoupdater w grze coś nawala. Wchodzimy na link podany na samym dole w dziale downloads: http://www.notforidiots.com/forum/viewtopic.php?t=1200

  5. Ściągamy tylko i wyłącznie SEP3T++, tak jak to przedstawia poniższy rysunek (kliknij na miniaturę):

  6. Zabieramy się do instalacji, potrzeba nam będzie, z tego co pamiętam, około 600MB wolnego miejsca na twardym dysku. Załóżmy, że grę instalujemy do katalogu D:\gry\Savage

  7. Jeżeli po instalacji gra się automatycznie odpali - wyłącz ją.

  8. Instalujemy łatkę SEPT++. UWAGA! W instalatorze ręcznie musisz podać ścieżkę do katalogu z grą, gdyż instalator nie wychwytuje automatycznie gry. Podajemy D:\gry\Savage

  9. To wszystko! Po odpaleniu gry warto jeszcze zwrócić uwagę na pojawiające się okienko logowania. Podaj tam wybrany przez siebie nick, hasło oraz zaznacz opcję autologowania. Te dane nie są nigdzie wysyłane. To po prostu profil gry, tak jak jest to z profilami w windowsie.

Polecam jeszcze ściągnąć manuala gry w formie pdf:

http://www.evolvedclan.com/index.php?in … ew&iden=56

II. Opis Gry

Savage: Battle For Newereth, to mimo, że nie młoda gra, zdobyła popularność za sprawą opublikowania… jej darmowej wersji. Jest to sprytne połączenie gry FPS oraz RTS. Otóż wyobraź sobie Warcrafta gdzie nie tylko możesz wcielić się w commandera, ale także i w zwykłego wojownika, który musi wykonywać rozkazy przełożonego! Gra posiada właśnie takie dwa tryby. Możesz zostać:

  1. Szefem, który jest mózgiem armii, widzi wszystko od góry, zarządza ekonomią, stawia budynki, koordynuje działania wojenne, tak jak w zwykłych RTS’ach:

  2. Wojownikiem, który walczy dla swojego klanu, słucha się commandera (acz nie musi, ale no wiecie…), pomoże w budowie budynku itd.

Z racji takiej, że nigdy nie grałem jako Commander, więc opis tego trybu pominę. Po prostu wolę trybik FPS, a że gram na serwerach EVO Community to i tak by mnie nie dopuscili do tej posady, chyba ze naprawde nie ma nikogo chetnego (czasem tak jest). A ja nie naleze ani do klanu, jestem cienki jak bolka trampki i w ogole. Gram w to sporadycznie. smile.gif

W grze mamy do wyboru dwie rasy, to po której się opowiesz, zależy od twoich preferencji. Mamy Legion of Man czyli rasę ludzi, którzy charakteryzują się tym, że są bardziej technologicznie do przodu i mają trochę lepsze “argumenty” na dystans. smile.gif Po drugiej stronie barykady jest armia o wdzięcznej nazwie The Horde, składająca się z różnych zwierzakokształtnych pod dowództwem pani Ofelii. Potwory jak to potwóry, trochę lepsza kondycja fizyczna i ciut lepsze właściwości masakrowania rękoma. emot11.gif W sumie przesadziłem z tymi potworami. Po prostu był jakiś tam kataklizm o nazwie Savage, po którym przeżyli nieliczni ludzie, a część zwierząt wyewoluowała do bardziej rozwiniętych form i mamy z tego powodu walkę ludzie vs natura.

III. Opis trybu FPS

Załóżmy, że wybraliśmy sobie jakiś serwer (a najlepsze są moim zdaniem Evo Community, 1, 2 i 3 gdyż tam gra najwięcej osób, a im więcej tym lepsza frajda).

Ukaże się nam okno wyboru strony:

Jak widać, u góry mamy dwa duże guziki z napisami JOIN TEAM, które służą do wiadomego celu. Po lewej i prawej stronie mamy listy ksywek graczy, a po prawej na dole guzik PLAY, którym wchodzimy do gry po wyborze strony. Jeśli tego nie uczynimy, będziemy spectactorem - widzem. Znaczenia reszty guzików nie musimy teraz znać. Warto tylko zwrócić uwagę na ikony przed nickami (nie w środku nicków). Na zielono (takie kółko) zaznaczeni są commanderzy, natomiast brązowe flagi z żółtym słoneczkiem w środku mówią nam, że to są kapitanowie. Kim są owi kapitanowie? To zwykli wojownicy, którzy mają specjalne prawa - do 3 mocnych bonusów poprawiających siłę (niestety nie wiem jak się je uzyskuje mimo że grałem już kapitanem) oraz kapitanowie mogą być uprzywilejowani w drodze do szybkiego pobierania kasy z klanowego budżetu, ale o tym później. Aby otrzymać stanowisko kapitana - trzeba o to poprosić. Właśnie w menu wyboru strony, tuż nad minimapką są takie 3 dże kratki, tam będą znajdować się guziki request jeżeli stanowisko kapitana będzie wolne. W grze bez dodatku możliwych jest 3 kapitanów na stronę, ale dodatek znosi ten limit i może być ich więcej. Kapitana może ustanowić także commander w czasie gry (oraz zdjąć wedle woli) - głównie za zasługi.

Respawn

Weszliśmy do gry. Czas się pojawić na planszy, ale jeszcze przedtem musimy dokonać stosownego wyboru, tak jak w Soldacie, a mianowicie czym chcemy młócić przeciwnika:

Co by tu opisać. smile.gif Najpierw zacznijmy od guzików - RESPAWN wiadomo, pokazujemy się na planszy. Tutaj mała uwaga, jeśli pokaże się nam mapka, to oznacza, że musimy wybrać miejsce respawna zaznaczone na zielono. Może to być specjalny buddynek typu Garrison (Sublair), budynek główny Stronghold (The Lair) czy też flaga respawnu, która występuje często na różnych planszach. Flagę najpierw musi przejąć nasza drużyna.

Guzik obok Command - służy właśnie do uzyskania posady Commandera, nie klikać w niego chyba, że się wie co robi. emot11.gif

U góry po prawej mamy pokazaną naszą podręczną kasę, którą dysponujemy. Za nią możemy kupić sobie klasy wojowników, broni lub przedmiotów. Jeżeli nas nie stać, pojawia się specjalny napis request, po jego naciśnięciu ciągniemy fundusze z sejfu klanowego. smile.gif Ale nie zawsze tak można robić, ponieważ commander może nam tego zakazać lub fundusze klanowe są poniżej pewnego limitu i zwyczajnie brakuje pieniędzy. Tutaj właśnie uwaga co do kapitana. W specjalnym panelu Commander nakłada osobne limity na zwykłych graczy i na kapitanów, oni zazwyczaj mogą ciągnąć więcej pieniędzy. biggrin.gif

Kupować możemy tylko te rzeczy, które zostały już wynalezione przez naszą rasę. Aby coś wynaleźć Commander stawia budynki na planszy itd.

U góry po prawej są klasy wojowników. Ogólnie trzej pierwsi wojownicy to kolejno Nomad, Savage i Legionnarie (u ludzi, u bestii nie pamiętam nazw). Są to kolejne wcielenia charakteryzujące się większą siłą wręcz i pojemnością energii. Dalej jest Druid (którego nie widać na screenie). Może on uleczać sojuszników lub wskrzeszać umarłych o ile taka technologia wynaleziona. Wskrzesza się tylko tych co mają ikonki czerwonego krzyża. Żeby skrzesić taką osobę trzeba wybrać odpowiednią broń. Bronie i itemy są umieszczone w 5 slotach, wybieranych kółkiem od myszy lub klawiszy numerycznych. W pierwszym slocie jest zawsze broń ręczna - podstawowa.

Za Nomadem, Savage, Legionnarie i Druidem są kolejno Balista i Katapulta. Ich wybór powoduje, że nie możemy dobrać żadnej innej broni czy itema. Tutaj mała uwaga, jeżeli skończy się nam amunicja, możemy wejść do budynku respawnu (ale nie flagi) i respawnować się znowu. Wtedy amunicja jest już uzupełniona. Ja mam wejście do budynków przypisane klawiszowi E.

U hordy pierwsze 3 klasy wojowników są analogiczne, tylko, że legionnarie ma u Horde ciut droższego (i chyba silniejszego) odpowiednika - zmutowanego miśka. smile2.gif Dalej jest odpowiednik Druida - Shaman, a potem to już Behemoth, który w przeciwieństwie do balisty nie strzela na dystans, tylko wali drzewem i jest piekielnie silnym, ale łatwym celem. Na końcu jest odpowiednik katapulty - Summoner, który różni się tym, że ma nieskończoną amunicję.

Czym się jeszcze różnią ludzie od hordy? Tym, że (ja mam przypisane to w prawym klawiszu myszy) ludzie posiadają blok uderzenia, a potwory go nie mają. Zamiast tego mogą odskakiwać (jeżeli potwór nie jest zmęczony) i doskakiwać do przeciwnika.

Po lewej stronie okna respawna widzimy cztery przegródki broni. Od łuków, kusz, po karabiny maszynowe, klony railgunów i snajperek czy miotacze ognia i granatniki. Potwory natomiast mają ulepszenia walki wręcz (w tym wysysanie energii) fireballe, pioruny itd. Podpowiem jeszcze, że niektóre bronie mogą wykluczać wybór innych. Warto jeszcze sprawdzić czy pod jakiś klawisz mamy przypisany ZOOM, na który pozwalają niektóre bronie.

Itemów już w ogóle nie będę omawiał gdyż zawsze pojawiają się opisy. Medikity, Ammo Packi to chleb powszedni. smile.gif

Opis GUI i świata gry

Jako, że poprzednia edycja się nie zapisała, to powtórzę bardzo skrótowo:

Rozkazy Commandera:

Zielona flaga, to komenda wydana przez naszego Lidera. Możemy ją wykonać lub nie. Są dwa rodzaje rozkazów, jeden ogólny (jak na screenie) gdzie wykonuje się tylko te, których jesteśmy blisko (bo nie ma sensu wracać całą plansze). Inne rozkazy to takie, gdzie widzimy, że commander nas zaznaczył (zielone kółko pod nogami) - lepiej wykonać.

Experience (ciemnoniebieski pasek):

Taka pokazówka, biedne bonusy, opłaca się pompowac gdzieś do 5 poziomu. Expa dostajemy za bicie przeciwników, potworków na planszy, wydobywanie zasobów czy naprawa budynków.

Kondycja (Jasno niebieski pasek):

Nasza kondycja, którą marnujemy na bieg lub dodatkowo jeśli jesteśmy potworem - na odskok i doskok (do przeciwnika emot11.gif).

Pasek zasobów u góry po lewej:

Kolejno duża liczba z ikoną pieniędzy, to twoje pieniądze, dalej trzy mniejsze to zasoby klanu: pieniądze, kryształki i workersi (robotnicy commandera sterowani komputerowo). Jeżeli nie stać nas na jakąś broń przy respawnie, to ciągniemy z budżetu klanu (tutaj kapitanowie mają zazwyczaj lepiej).

Zasoby gry:

Czerwone to kryształki - ważne bo do budowania domów i wyajdywania technologii. Możemy pomóc w kopaniu przy pomocy nawalania wręcz. Po jakimś czasie słyszymy “move to this location” i oddajemy zasób do budynku respawna (ale nie flagi).

Żółte to pieniądze - możemy pomóc zasilić budżet naszego klanu. Nie możemy w ten sposób zasilać naszego prywatnego konta.

Amunicja:

U potworów to fioletowy pasek, u ludzi to zwykła liczba.

Jak zdobywać pieniądze?:

  • Zabijając potworki na planszy

  • Zabijając przeciwnika, wtedy wypadają sakiewki. Uwaga, z ludzi wypadają czerwone, a z potworów hordy (nie npc) brązowe. Nie możemy zbierać pozostałości po sojusznikach!

Jak zdobyć amunicję gdy się skończy?:

  • Wejść do budynku respawnu (stronghold lub garisson / lair i sublair) a potem wyjść. Od tego służy klawisz E.

  • Ludzie mogą zbierać skrzynki po potworkach i przeciwnikach, a bestie kryształki.

Energia:

Znajduje się na dole po lewej

Jak się uleczać?

Ludzie: Kupując Health Packi (pamętajcie, że zawsze można wejść klawiszem E do budynku respawnu i sobie coś kupić) lub gdy nas uleczy druid

Potwory: Shaman lub kupując za broń wręcz specjalne szczęki (pierwsza kolumna ,trzecia broń) ale wtedy nie możemy kupić broni dystansowej. Po uderzeniu przeciwnika odnawia nam się wtedy część energii.

Czat oraz komendy głosowe:

klawisz T - Czatujemy do ludzi z teamu

klawisz Y - Czatujemy do wszystkich ludzi.

Fajne komendy:

/kill - samobójstwo (np. gdy się zatniemy na górze)

/msg nick tekst - wysłanie prywatnej wiadomości do konkretnego usera, np. /msg pietrus Pomocyyyy!

/re nick tekst - odpowiadamy na pm’a

Klawisz V - komendy głosowe, namier wybieramy numer grupy a potem numer komendy. Np. sekwencja V 2 5 pozwoli usłyszeć w grze THANK YOU. Jest masa komend, od podziękowań, po prośby o rozkazy czy nakazy budowy oraz sygnalizacja o widoku wroga.

Warunki wygranej

Ubić Stronghold / The Lair przeciwnika.