Jak można stracić gwarancje

Cześć,

Od jakiegoś czasu zastanawiam się w jaki sposób można stracić gwarancje np. kartę graficzną .

Może ktoś z forum napiszę krótko jak i za co :slight_smile:

Za uszkodzenie mechaniczne możesz stracić gwarancję, np. jak karta spadnie i uszkodzi się np. wentylator. Ewentualnie uszkodzenia elektryczne po burzy.

Jeśli sprzedawca ani producent nie dał ci warunków gwarancji, to się upominaj, przecież mają taki obowiązek. Tam będziesz miał wszystko opisane. Poza oczywistymi rzeczami jak uszkodzenie mechaniczne mogą się znaleźć też zapisy o wykorzystanie w koparkach, jako sprzęt komercyjny w firmach, czy jakiś innych zastosowaniach, które mi do głowy nie przyjdą, a producentowi mogły :wink:

Szczerze wam powiem że nigdy nie miałem nowej karty graficznej :sweat_smile: a jedynie używane z OLX :slight_smile: . Druga i ostatnia jaką kupiłem (używana ) to Gigabyte GT430 ( podkręcona przez producenta ) hehe działa do dziś .

Krótko - gwarancji możesz nawet nie otrzymać, więc może nie będzie co tracić. Ja zawsze staram się korzystać z rękojmi (tj. reklamować u sprzedawcy).

Nieprawda.

Twoim zdaniem nieprawda, a moim zdaniem jeśli producent udziela gwarancji, to jest zobowiązany do udostępnienia/sprecyzowania jej warunków.

Nie o to chodzi - mam na myśli to, że producent nie jest zobligowany w ogóle do udzielania gwarancji na swój produkt. Natomiast jeśli mówimy o sprzedawcy (w szczególnym przypadku sprzedawcą może być również producent i wówczas mówimy o rękojmi) to masz rację. Oczywiście producent odmawiający udzielania gwarancji raczej szybko wypadłby z rynku.
Producent może dowolnie kształtować warunki gwarancji, np. napisać, że obowiązuje ona 3 dni od momentu zakupu. Co innego sprzedawca - tu okres rękojmi to 2 lata (sprzedaż konsumencka, nie pamiętam w tej chwili, ale zdaje się, że jest tam jakiś zamknięty katalog wyjątków).

A jak jest gwarancją od producenta? Gigabyte na GPU (nie pamiętam już na które daje :neutral_face:) daje dodatkowo 1 rok hmm i co jakie są warunki takiej GW?

Ja piszę o gwarancji, a ty dalej z tą rękojmią :smiley: Autor tematu też pyta o gwarancję. Ja wiem, że gwarancja nie jest obowiązkowa, ale piszę, że jeśli jest udzielona, to powinny być też przedstawione zasady jej świadczenia i tam powinien w pierwszej kolejności sprawdzić.
Coś ciężko nam się dogadać :wink:

To właśnie musisz sprawdzić w konkretnej gwarancji producenta przypisanej do danego produktu. Często warunkiem uznania gwarancji producenta jest udokumentowanie zakupu (paragon/faktura) - to również będzie napisane w warunkach gwarancji.