Jak nauczyć się programować?

Witam,

jestem studentem I roku zaocznych studiów Informatyki. Jako, że zazwyczaj siedziałem w sieciach i lekko zdałem I semestr tak teraz, gdy na II semestrze jest nacisk na programowanie leże i kwiczę! Kompletnie nic nie ogarniam! Moje umiejętności ograniczają się do napisania programu 2+2 -.-

Szkoda by było zawalić studia tylko i wyłącznie przez programowanie, bo z resztą daje sobie radę - średnią miałem na poziomie ~4,4. Także jako zdesperowany student i mam nadzieję przyszły Inżynier, błagam o pomoc doświadczonych ludzi - jak mam się tej magii nauczyć?!

Jakiego języka używacie? Jest kilka fajnych pozycji, które tłumaczą podstawy. Jeśli piszecie w C++ to polecam “Symfonia C++ Standard” Jerzego Grębosza. Dobrze napisana i początkującemu powinna być bardzo pomocna. Jeśli piszecie w C to polecam “Język ANSI C” Kernighana i Ritchiego. To są jedynie książki. Wymagane jest jednak spędzenie czasu przed komputerem na poznawaniu tego wszystkiego.

C++

Symfonia C++,możesz jakieś kursy poczytać,musisz nauczyć się jak się robi pętle,instrukcje,warunkowe,typy danych,co potrzebne jest przy tworzeniu zmiennych,operatory,w sieci też jest trochę kursów tłumaczących wszystko od podstaw.

Dalej są algorytmy i struktury danych,to jest całe sedno programowania i próbuj pisać nawet jak najprostsze programy,tylko w taki sposób nauczysz się programować.

Algorytm jest tak jakby sposobem postępowania dążącym do rozwiązania jakiegoś problemu.

Podstawowymi algorytmami są np. liniowe wyszukiwanie danych w tablicy,czy sortowanie.

Technika “dziel i zwyciężaj” - duży problem rozbijasz na mniejsze podproblemy i piszesz program,musisz nauczyć się myśleć jak maszyna,jakbyś sam był kompilatorem,tak rozbijasz problem do rozwiązania.Komputer działa na zasadzie wykonywania programów instrukcja po instrukcji i na zasadzie porównywania,w stylu “jeśli spełniony warunek to zrób to,albo tamto”,albo “wykonuj coś dopóki spełniony warunek” - pętla while.