Jak "niestandardowo" zmienić domyślne przyporządkowanie aplikacji do typu pliku

Sprawdź, czy masz najnowszą wersję Irfanview. Może pojawiła się poprawka?
Spróbuj też tych metod

ps. Niektórzy twierdzą, że aktywnie rozwijanych jest około 300 dystrybucji, więc pewnie pozostałe 900 prowadzona jest przez tych tajnych agentów :wink:

Nie ma nowszej wersji niż 4,60 i tę właśnie mam.

Na Windows 11 Default issues - IrfanView Support Forum fantazjują, że może chodzić o piracki Windows… Żałosne.

Natomiast nie próbowałem czegoś takiego: Microsoft make some changes in default application settings and now priority has UWP and Microsoft applications. I fix this by installing irfanView 64 UWP and IrfanView 64 Win64. Then i uninstall IrfanView UWP and normal IrfanView works correct. I może spróbuję przy kolejnej instalacji. Jednak przede wszystkim dominują wpisy tego typu:

I ran into this issue myself yesterday building a new W11 machine. I installed as an administrator. I tried the set associations in Irfanview (64 bit). Most image types set as expected, but not jpg, png, and maybe a few others. I was unable to set Irfanview as a default viewer in the control panel. It opens up with a long list of file extensions, and jpg is not in there. I don’t think that you can see and option when you right click on the file to „open with - choose another app”. Windows11 also refuses to allow the user to use VLC I hear. I have not tried that yet. MS seems to be deliberately trying to force an inferior product on the customer. Probably not intentionally, but it seems that way.

Ja wiem, że to żadna „rada” dla Ciebie, ale może dla innych…

Wypróbuj.

Właśnie z tej rady skorzystałem :slight_smile: O dziwno z aktualizacją z Windows 8 do Windows 10 nie miałem problemu. Wszystko śmigało bardzo ładnie. W przypadku Windows 11 widać że trzeba dać im więcej czasu.