Jak podkęcić Athlon'a 64 3200+?

Wziełem się wreszcie za lekką odnowę mojego złomka, no i kartę graficzną podkręciłem, teraz zastanawiam się jak to zrobić a procesorem? Mam AMD Athlon’a 64 3200+ i płytę główną Gigabyte GA-M55S-S3 ( gdzieś wyczytałem ze strasznie źle się na niej kręci procesory…). Jak do tej pory to udało mi się tylko podkręcić PIII o 60MHz, ale to było bardzo proste, a tutaj nie wiem od czego zacząć… Wszedłem w BIOS > MB Intelligent Tweaker (M.I.T), no i pokazało mi się coś takiego:

97ce8bde12f876e7med.jpg

Jeżeli to istotne to mam 2GB RAM:

Kingston 1x 1GB DDR2 CL6 800MHz

Kingston 2x 512MB DDR2 CL5 667MHz

Zasilacz jakiś do d***, Colorsit 480W, chłodzenie zwykłe, radiator i wiatraczek. Do tego otwarta obudowa + 1dodatkowy wiatraczek, ogólnie cyrkulacja powietrza jest dobra, temperatura procesora nie przekracza 35*, a wiatraczek ma ok 3300RPM. Od czego trzeba zacząć? Nie znam się na tym totalnie!

CPU frequency zmieniasz co 10MHz. Włączasz system i robisz parominutowe testy orthosem. Jak będzie ok to dalej zwiększasz o 10MHz i od nowa system -> orthos > zmiana FSB > …

Jak będzie się komp resetować to zwiększ napięcie na CPU i RAM o 1-2 miejsca w góre w CPU voltage control, DDR2 voltage control.

Jak dalej będzie sie resetować to napięcie DDR na normal i trzeba by obniżyć MHz na ramach, ale gdzie to się robi to nie widze.

Jak już osiągniesz maxymalą wartość OC to robisz parogodzinne testy orthosem i jak będzie bez resetów to jest OK.

A i podczas testów monitorujesz tempke programem Everest.

Ale ja bym wymienił zasilacz i chłodzenie, bo przez zasilacz może ci cały komp pójść z dymem a przez chłodzenie proc się zagotuje.

adam749 zapomniałeś o obniżeniu HT, w trakcie o/c HT idzie w górę a nie zaleca się by przekraczało 1000MHz a tyle jest w standardzie.

W AMD nie ma FSB tylko jest HTT, FSB było w serii K7.

A to HT, to jest Hyper-Transpot? Czy jak?

tak

W biosie różnie to się nazywa HT Frequency, HT link, HT Ratio, LDT bus Frequency