Jak podkrecic ramy

jestem zielony z podkrecania kompa wiec moze mi ktos napisac wszystko pokoleji a jeszcze jak sie podkreca karte graficzną dzieki i ramy mam ich tylko 96

mam takze durona 1200

RAMu nie da się “podkręcić”. Możesz jedynie zastosować jakieś aplikacje, które zoptymalizują pamięć RAM w systemie lub dokupić nową płytkę z kostkami.

W przybliżeniu, pamięci 256 MB kosztują ok. 200 zł.

Jeżeli zaś chodzi o karty graficzne to podkręcić je można programowo, bawiąc się m.in. taktowaniem rdzenia, różnymi ustawieniami karty, itd. Nie polecam Ci jednak takich metod (szczególnie pierwszej), jeżeli jesteś zielony i nie masz nikogo doświadczonego obok siebie, gdyż szybko możesz coś uszkodzić. Pozdrawiam!

Do podkręcania programowego kart polecam programik RivaTuner.

Innym sposobem jest wgranie nowego BioS-u do karty z poziomu DOS-a.

Jednak ten drugi sposób to dla profesionaliostów. Jak by Ci przy wgrywaniu Bios-u coś nie wyszło lub komp się zwiesi, to karta może być do wyrzucenia. :smiley:

Oj jednak da się “podkręcić”… Co innego sensowność takiej operacji w danej sytuacji. Wszystko zależy jednak od możliwości w tej dziedzinie płyty głównej, a także podatności na OC samych kości. Ogólnie rzecz biorąc, rzadko bywa tak, że pamięci odmawiają już na starcie współpracy, tzn. nawet po podniesieniu o kilka megaherców częstotliwości ich pracy - tymbardziej jesli chodzi o nowe i markowe komponenty (tutaj jednak z takimi zapewne doczynienia nie mamy).

Niemniej fakycznie w tym wypadku zamiast kombinować z podkręcaniem, które wiele nie pomoże - zaopatrzyłbym się w dodatkowe zasoby pamięci RAM, bo 96MB owych nie imponuje (a jak na dodatek masz WindowsaXP, to…)… Podaj jaką masz płytę główną, to będzie można więcej powiedzieć o możliwościach modernizacji w tym względzie.