Jak podlaczyc komputer do internetu

Witam. Wlasnie zaczelem studia. Mieszkam na stancji i w pokoju w ktorym jest podobno jest internet. Jest gniastko i wystarczy sie do niego podlaczyc. czy wysarczy pociagnac kabel z gniazdka do komputera i skonfigurowac go?? czy trzeba modemu jak w przypadku np. neostrady. mam i stacjonarny i laptopa ale najbardzie zalezy mi na necie w stacjonarnym. prosze o jakies porady bo jestem zielony.

Najprawdopodobniej jest to sieć przez LAN i wystarczy podpiąć komputer to sieci. Powinno zadziałać - jeśli nie to będziesz musiał się zapytać właściciela sieci o dodatkową konfigurację

I musisz mieć kartę sieciową w komputerze, jak nie masz to koszt takiej to ok. 15-25zł.

ok dzieki. a jeszcze jedno pytanie. jakbym chcial rozdzielic sygnal na dwa komputery na laptopa i stacjonarny. moge przez rauter?? albo przez kabel?? to znaczy rozdzielic kabel i pociagnac do dwoc komputerow??

Wszystko zależy od administratora sieci. Jeżeli nie blokady na MACach i przydzielany adres jest bezproblemowy to możesz użyć zwykłego switcha do rozdzielenia ale gdy jest nakładane ograniczenie w postaci MAC to wtedy należało y pogadać z adminem aby przydzielił na wasz pokój dwa IP (i switch) lub użyć routera do rozdziału.

ok. to pagadam z adminem. a i w gnizdku w scianie jest wejscie na kabel sieciowy ale w kopmuterze mam karte sieciowa ale wejscie mam inne… w laptopie mam takie samo jak w scianie. co zrobic ze stacjonarnym

Co rozumiesz przez inne? Jakie?

Może RJ-11 -telefoniczne pod modem? wygląda podobnie tylko mniejsze :). powinieneś mieć RJ-45 (poszukaj w google oba, porównaj i napisz jakie masz).

Może RJ-11 -telefoniczne pod modem? wygląda podobnie tylko mniejsze :). powinieneś mieć RJ-45 (poszukaj w google oba, porównaj i napisz jakie masz).

w gniazdku w scianie i w laptopie jest tego typu: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _bialy.jpg a w stacjonarnym takie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Photo-RJ11-MF.jpg to jak mam to podlaczyc??