Jak podłaczyć laptopa to TIR'a


(matfeusz) #1

Jak podłączyć laptopa do samochodu aby pobierał zasilanie z samochodu, tzn. jaki kabel do tego muszę zakupić? jaka cena? i czy w ogóle da sie? :?


(Panciasteczko) #2

Musisz wiedzieć jakie napięcie w Volt-ach jest w gniazdku zapalniczki, jeśli 12 V to kupujesz przetwornice 12 -> 220 V (bywają w ciężarówkach napięcia 24 V), wpinasz ją do tego gniazdka a Laptopa do przetwornicy i hulaj dusza :slight_smile:

Widziałem takie przetwornice w ofercie Vobis-u


(MaRa) #3

Istnieją również zasilacze do laptopów podłączane do gniazka zapalniczki- albo opcjonalne producenta laptopa, albo uniwersalne.


(Marcin E Pc) #4

Nie no troche się uśmiałem, raczej powinno być:

bywają w ciężarówkach napięcia 12 V. Każda ciężarówka ma 24V a większość ma 12V, ale większość nie znaczy wszystkie. W każdej każdej ciężarówce da się zrobić 12V gniazdko. A tak do topica to:

Kupujesz przetwornice 12V->220V lub 24V->220V (lepiej 24V->220V bardziej uniwersalna) np. taką:

link aczkolwiek troche głośno chodzi.


(fiesta) #5

Kupno przetwornicy i wpinanie zasilacza to troszki przerost formy nad treścią.

A wystarczy coś takiego:

http://www.centrumelektroniki.pl/produc ... s_id=13317

http://www.tanienotebooki.pl/akces_91_5.html


(Marcin E Pc) #6

A tu się jednak nie zgodzę. Tanie zasilacze uniwersalne nie zawsze są dobre. Np. kuzyn a Acer-rze używał zasialacza - po 2 mies nie mógł jednocześnie ładować laptopa i go używać. A za zasilacz dał 180zł. Przetwornica nie tylko będzie służyła do ładowania laptopa, można jeszcze podłączyć wiele innych urządzeń (np. dekoder polsatu :smiley: ). I nie trzeba nic kombinować. Nie do każdego laptopa dopasujemy zasilacz samochodowy lub jest on trudno dostępny w sklepach (np. HP nx7400 do którego przez długi czas w ogóle nie było samochodowego).


(Panciasteczko) #7

Trochu :o , może trochę ?

Totalny bezsens, jakie ty masz wykształcenie ? - niepełne podstawowe ? :slight_smile:

Słuchaj mały, jeździłem 12 lat ciężarówką z instalacją 12-o Volt-ową (Mercedes)

Złączono Posta : 01.12.2007 (Sob) 10:18

Ja kupił bym przetwornicę, ponieważ można do niej podłączyć również i inne urządzenia, wszystko zależy od Ciebie ...


(Marcin E Pc) #8

No tak z ortografią u mnie nie najlepiej, mój błąd, ale już się poprawiłem.

Jeszcze się uczę, aktualnie liceum ale co ma piernik do wiatraka. To że ty sobie jeździłeś to jeździłeś akurat Mercedesem, a pomyśl że nie każda ciężarówka ma 12V wyprowadzone, fakt że w każdej można takowe wyprowadzić, ale standartem jest 24V.Np jedna z najlepszych ciężarówek szwedzkiej marki Scania nie mają takowego wyprowadzonego. Ale np. MAN-y TGA (kiepskie wykończenie wnętrza ale to tak btw.) Mają 12/24V. 12V wyprowadza się zazwyczaj do CB-radia! Więc prosze nie gadaj - "mały, jakie masz wykształcenie" bo to nie ma tu nic do rzeczy, akurat w temacie ciężarówek trochę wiem!

PS. Nie każdy zna się na Polskim bardzo dobrze, ja akurat jestem ścisłowcem, ale np:

klik Przeczytaj tytuł!


(Panciasteczko) #9

@ptasior ucz się chłopie ucz i nie zawsze pisz co wiesz, ale wiedz co piszesz i jak...


(Marcin E Pc) #10

No właśnie chłopie ucz się ucz! To jaki ten twój Mercedes był, bus czy do ,3,5T? A ten Mercedes to nie był Robur, bo to też Niemiecki i miało 12V, i wiek pasuje, może ktoś znaczek na atrapie przyczepił że to Mercedes? Każde ciężarówki pow. 7,5 z rozruchem 24V mają instalcję 24V. Lepiej od razu kupic 24V, ponieważ nie obciąża się dodatkowo przetwornic 24/12V prądu stałego i wtedy jest mniejsze zużycie prądu z akumulatora na postoju! I jak już pisałęm to nie każda ciężarówka ma gniazdo zapalniczki 12V np. Scania 124L


(Panciasteczko) #11

a "bus" to nie do 3,5 T, ja myślałem zawsze że bus to jest do 3,5 T, no chyba że się mylę :smiley:

nie, nie ... to był ЗиЛ :twisted: ( twu twu ... już mi się wszystko myli he he he )

p.s.

Nie irytuj się kolego :wink: