Jak podłączyć ze sobą dwa routery

Witam!

Nie znam się na tym za bardzo ale słyszałem o tym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wireless_D … ion_System

i to jest właśnie opcja bez kabli

może masz taką funkcję w konfiguracji routerów…

pozdrawiam

Routery łączysz zwykłą skrętką nawet nie ważne którymi gniazdami.

W pierwszym routerze (np tym podłączonym do internetu) ustawiasz IP np. 192.168.0.1 a w drugim 192.168.0.2

Z tym że w drugim routerze wyłączasz serwer DHCP.

A jak połączyć poprzez wi-fi to już nie wiem.

To ja powiem tak:

  1. Ustawiasz drugi router na innej puli adresów - przykładowo pierwszy masz na 192.168.1.1 to drugi może być 192.168.2.1 lub 10.0.0.1,

  2. Do pierwszego routera podłączasz skrętkę w jedno z 4 gniazd LAN (nie w to gdzie podłaczony jest tostawca internetu)

  3. Do drugiego routera podłączamy w gniazdo WAN.

i tyle - już działa.

Konfiguracja opiera się na włączonym DHCP na pierszym routerze i osobnym na drugim.

Nie mogą mieć dwa routery adresów z tego samego zakresu (chyba że jeden z nich ustawisz w tryb switcha), jak ja połączyłem ze sobą 2 routery które miały ustawione adresy z tego samego zakresu to ten dołączony jako drugi automatycznie zmienił zakres ale w niektórych może być konieczne ustawienie tego ręcznie.

Po wifi też można ale tylko pod warunkiem że oba mają wifi i że przynajmniej jeden z nich może funkcjonować w trybie Wireless Repeter.

Czy twoje routery mają taką funkcję musisz sprawdzić sam (np. w ich ustawieniach) bo nie podałeś jaką masz wersję sprzętową tych routerów (miałem kiedyś Netgear wgr614 v6 który tej funkcji nie miał a potem zmieniłem na Netgear wgr614 v9 który ją ma).

Dodane 20.08.2010 (Pt) 11:38

Widzę że woYtas dokładniej to opisał niż ja (w czasie gdy ja pisałem odpowiedź) więc tylko dodam że opisał poprawną konfigurację dla połączenia kablowego.

Ja łączyłem ze sobą 2 routery w sposób jaki opisałem, ale chyba ten drugi sposób jest lepszy.